مهمان ویژه درس کسب و کار پلتفرمی آقای امیراحمد برکتین (مدیرعامل استارتاپ میاره)

 | تاریخ ارسال: 1397/7/30 | 
کلاس کسب‌وکار پلتفرمی دانشکده مدیریت، علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر ۳۰ ام مهرماه ۹۷ میزبان امیراحمد برکتین بنیانگذار و مدیرعامل استارتاپ”میاره” بود.
برکتین دلیل اصلی موفقیت کسب و کار خود را ارائه راه حلی عملی و جذاب عنوان کرد. او به همراه دو نفر از دوستان خود که هر سه دانش‌آموخته رشته برق بودند استارتاپ میاره را آغاز کردند و در ابتدا مشکلی که قصد داشتند به آن بپردازند استفاده حداکثری از ظرفیت پیک‌های موتوری موجود در شهر و درنتیجه کاهش هزینه‌ها و مهم‌تر از آن افزایش کیفیت خدمات بود.
میاره مشخصا به حوزه تحویل غذا توسط پیک موتوری‌ها پرداخت زیرا بخش بیرون‌بر تقریبا ۶۰٪ از فروش غذا را تشکیل می‌دهد. در ادامه برکتین به حجم بازاری در حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان سالانه فروش غذا اشاره کرد. حدودا ۴۰۰۰ رستوران موجود در شهر تهران این حوزه را برای کسب‌وکار جذاب کرده است.
میاره توانست با تغییر بیزینس مدل خود به رشد خوبی دست پیدا کند. از تغییرات مهم می‌توان به تغییر کرایه ثابت و دادن کرایه بر اساس سفر به پیک موتوری و تضمین وجود پیک و کیفیت بسته تحویلی برای رستوران پیش برد. این استارتاپ در نظر دارد تا در ادامه به عنوان پیشرو این حوزه که تا به حال نیز توانسته رشد متوسط ۵ درصد هفتگی را در دریافت سفارشات داشته حفظ کند و افزایش دهد که برای کمک به این موضوع بخش تحویل سفارشات سوپرمارکت‌ها را نیز به خدمات خود اضافه کرده است.
میاره یک استارتاپ پلتفرمی در حوزه تحویل کالا توسط پیک موتوری است که یک سمت آن را پیک‌ها و سمت دیگر را رستوران‌ها تشکیل می‌دهند.
از وجه تمایزهای این استارتاپ میتوان به تعیین مقصد پس از دریافت کالا توسط پیک اشاره کرد که سرعت سفارشات را به سرعت بالا برده و از طرفی با اجرای سیستم‌های جدید دریافت پول توسط کارت خوان نیز خدمتی جدید را عرضه کرده است.

دفعات مشاهده: 241 بار   |   دفعات چاپ: 25 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر