برگزاري جلسه مشترك دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بنياد پژوهش آلمان و موسسه ماكس پلانك

 | تاریخ ارسال: 1401/1/23 | 

جلسه مشترک دانشگاه صنعتی امیرکبیر و بنیاد پژوهش آلمان و موسسه ماکس پلانک با حضور دکتر بهروز آرزو معاون امور بین الملل دانشگاه ،  دکتر طه گودرزی مدیر همکاری های علمی و بین المللی، دکتر یورگ اشنایدر، مدیر بخش بین الملل بنیاد پژوهش آلمان، خانم دوروتا فندل، کارشناس بنیاد پژوهش آلمان و دکتر کریستین هاوپت از موسسه ماکس پلانک، برگزار شد که در این نشست طرفین به ظرفیت مطلوب موجود در حوزه همکاری های پژوهشی بین این مراکز و دانشگاه اشاره کردند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر : دکتر یورگ اشنایدر مدیر بخش بین الملل بنیاد پژوهش آلمان، در این نشست با بیان اینکه دانشگاه صنعتی امیرکبیر، بیشترین تعداد طرح پذیرفته شده در این بنیاد در همکاری با همتایان آلمانی را در میان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ایران دارد، ابراز امیدواری کرد که این روند صعودی ارسال پروپوزالها از سوی اعضای هیئت علمی و پژوهشگران دانشگاه صنعتی امیرکبیر در سال های آتی تداوم یابد.
دکتر یورگ اشنایدر بر این نکته تاکید کرد که هدف از چنین دیدارها و جلساتی معرفی این طرح های حمایتی برای سوق دادن محققان دوکشور برای تبادل هرچه بهتر علمی و استفاده حداکثری از دانش و امکانات طرفین است.
دکتر گودرزی مدیر همکاری های علمی و بین المللی نیز ضمن اشاره بر پیشتازی دانشگاه در همکاری با این بنیاد و ظرفیت بالای موجود، اظهار داشت که پس از پذیرش طرح های مشترک، محققان ایرانی از سوی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران و محققان آلمانی از سوی بنیاد پژوهش آلمان حمایت خواهد شد.
دکتر گودرزی گفت: این جلسه اولین توقف هیات آلمانی در دانشگاههای ایران بود و قرار است این هیأت در برنامه های بعدی خود با مسئولان  دانشگاه های خواجه نصیرالدین طوسی و بوعلی سینای دیدار داشته باشند.
در ادامه این نشست، جلسه ای برای معرفی طرح های بین المللی بنیاد پژوهش آلمان و برنامه های متنوع پژوهشی موسسه ماکس پلانک در حوزه های علمی مختلف، برای اعضای هیئت علمی، پژوهشگران و دانشجویان علاقمند دانشگاه برگزار شد، که در آن ضمن توضیح جایگاه هریک از این نهادها در بدنه پژوهش در آلمان، توضیحات و راهکار هایی در خصوص، نحوه یافتن همتای علمی، برقراری ارتباط، برنامه های حمایتی برای شروع همکاری ها ارائه شد.
گفتنی است :دفتر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، با توجه به رسالت خود مبنی بر معرفی فرصت های همکاری با مراکز پژوهشی تراز اول جهان، تاکنون پنجمین معرفی برنامه های حمایتی بین المللی بنیاد پژوهش آلمان را برای اعضای هیأت علمی و محققان علاقمند در سراسر کشور برگزار کرده است.