معرفی دانشکده

 | تاریخ ارسال: 1398/8/21 | 
 




معرفی دانشکده

چشم انداز: راه اندازی و دستیابی به یک دانشکده جهانی اختصاص یافته به امور آموزش و پژ‍وهش در حوزه مهندسی دریا.

ماموریت: پیشبرد آموزش در حوزه مهندسی دریا، انجام تحقیقات تراز اول در حوزه مهندسی دریا و توسعه روابط دوجانبه با صنعت در سطح ملی و بین المللی

تاریخچه دانشکده

دانشکده مهندسی دریا یکی از دانشکده های دانشگاه صنعتی امیرکبیر است که در سال 1366 با هدف پر کردن شکاف بین حجم کلان سرمایه گذاری ها در بخش مهندسی دریا و تربیت نیروی انسانی متخصص آن با پذیرش 44 دانشجو در رشته مهندسی کشتی سازی تاسیس گردید و هم اینک بصورت یک مجموعه دو یاخته ای مکمل، امکان بهره برداری همزمان از زیر ساخت های آموزشی دانشگاه در تهران برای دروس عمومی، اصلی و پایه و همچنین امکانات همجواری با دریا و صنایع دریایی در بندر عباس برای دروس تخصصی رشته های خود را دارد . در حال حاضر این دانشکده به عنوان نخستین دانشکده مهندسی دریا با نزدیک به 400 نفر دانشجوی فعال در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا متکفل امر آموزش و تامین نیروی انسانی متحصص در همه گرایشهای آموزشی شناخته شده و مورد نیاز در بخش مهندسی دریا می باشد در طول سالهای اخیر این دانشکده نزدیک به 1000 دانش آموخته ممتاز را به جامعه علمی و حرفه ای کشور تقدیم کرده است. ساختمان جدید دانشکده با زیر بنایی حدود 5000 متر مربع در زمینی به مساحت 8/7 هکتار در مجاورت دریا به عنوان فاز اول مجموعه ساختمانهای دانشکده ساخته شده است.

افتخارات دانشکده

دانشکده مهندسی دریا تنها دانشکده در ایران است که به انجام امور آموزشی و پژوهشی در حیطه مهندسی دریا اختصاص یافته است. برخی آمار از فعالیت های این دانشکده در ادامه آمده است:

1- تعداد دانش آموخته: نزدیک به 1000 نفر 

2- تعداد دانشجوی فعال در مقطع کارشناسی 200 نفر  

3- تعداد دانشجوی فعال در مقطع کارشناسی ارشد 100 نفر   

4- تعداد دانشجوی فعال در مقطع دکترا 25 نفر




CAPTCHA
دفعات مشاهده: 3869 بار   |   دفعات چاپ: 253 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر