طی نشستی با حضور مسئولین دانشگاه و خیرین انجام شد؛ کمک هایی قابل توجه به تأمین نیاز خوابگاه‌های دانشگاه

 | تاریخ ارسال: 1401/2/7 | 

 در روز دوشنبه پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ طی نشستی صمیمانه با حضور مسئولین دانشگاه صنعتی امیرکبیر و جمعی از خیرین خوشنام کشور، کمک هایی قابل توجه در تأمین نیازهای خوابگاه های دانشگاه، جمع آوری و ارائه گردید.

در این مراسم مهندس مرتضی محمدی نجف آبادی مسئول خوابگاه های دانشگاه صنعتی امیرکبیر لیستی از اقلام مورد نیاز خوابگاه ها از قبیل فرش ، یخچال ، کمد ، تخت و...را ارائه کرد و آقایان مهندس کاظم قلم چی ، حاج محمد حسن خداوردی ، حاج حمید رضا شاه حسینی ، مهندس محمود تقی زاده ، دکتر مصطفی زمانیان ، دکتر حسین عسکریان ابیانه و دکتر سید حسن قدسی پور  از خیرین حوزه آموزش عالی کمک هایی  را در زمینه تهیه اقلام  و همچنین آقای دکتر مهدی  فیاضی هزینه های نشست های خارجی را متقبل شدند.

مشروح این مراسم را در ادامه ملاحظه نمائید:

 
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد:
خیرین آموزش عالی به چرخه فناوری در دانشگاه ها کمک کنند

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: خیرین آموزش عالی در حوزه های مختلف به دانشگاه ها کمک کرده اند اما لازم است که کمک خیرین آموزش عالی نه تنها در حوزه ساخت خوابگاه ها و ساختمان دانشکده ها بلکه در حوزه چرخه فناوری نیز باشد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر دکتر سید حسن قدسی پور در گردهمایی خیرین حوزه آموزش عالی دراین دانشگاه گفت: در سال ۵۴ دانشگاه صنعتی امیرکبیر تنها ۳۰۰ دانشجو پذیرش می کرد اما اکنون این دانشگاه ۱۴ هزار دانشجو دارد که این میزان پذیرش دانشجو براساس رشد و توسعه کشور وتوان علمی و فناوری کشور بوده است.
وی اظهار داشت: درحال حاضر ۹ هزار و ۵۰۰ نفر از دانشجویان دانشجو این دانشگاه بومی هستند و ۴ هزار و ۵۰۰ دانشجو این دانشگاه خوابگاهی هستند. از تعداد دانشجویان خوابگاهی حدود ۲ هراز و ۳۰۰ دانشجو در خوابگاه های کارشناسی و تعداد ۲ هزار و ۲۰۰ دانشجو در خوابگاه های تحصیلات تکمیلی اسکان دارند.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت:  باتوجه به جمعیت دانشجویان این دانشگاه گسترش خوابگاه های دانشجویی یکی از ضروریات بشمار می رود در این راستا خوابگاه جدید این دانشگاه با ظرفیت حدود ۴۵۰ دانشجو توسط یکی از خیرین آقای ناصر الاسلامی راه اندازی شده است که نیاز به تجهیزات دارد که امیدواریم با کمک خیرین امکان حضور دانشجویان را در این خوابگاه فراهم کنیم.
دکتر قدسی پور عنوان کرد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر دارای ۳۱۲ شرکت دانش بنیان است که این آمار قابل توجه است. در راستای کمک به فعالیت های دانش بنیان صندوق حمایت از فناوری نیز در این دانشگاه راه اندازی شده است.
وی گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر توان بالایی در زمینه رشته های نوظهور دارد چراکه این دانشگاه یکی از قطب های مهم تولید علم و فناوری کشور در سطح تحصیلات تکمیلی بشمار می رود.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: دانشجویان این دانشگاه به نحوی آموزش می بینند که هم از نظر تئوری و هم از نظر عملی دارای توان بالا هستند.
دکتر قدسی پور عنوان کرد: باتوجه به پتانسیل علمی و فناورانه این دانشگاه می توان گفت که سرمایه گذاری در این دانشگاه منجر به شکوفایی نخبه ها و نخبگی در کشور خواهد شد.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: درحالی کلاس های درس دانشگاه های کشور مجازی بود که تمام فعالیت ها از جمله فروشگاه ها، واحدهای تولیدی، ادارات، مساجد، زیارتگاه ها، سالن های ورزشی و ... حضوری بودند.
دکتر قدسی پور ادامه داد: پس از اعلام ستاد مقابله با کرونا اکنون کلاس های درس این دانشگاه به صورت ۱۰۰ درصد حضوری برگزار می شود.
وی تاکید کرد: برخی از خوابگاه های این دانشگاه حدود ۲ سال بود خالی بودند که باید زیرساخت های این خوابگاه ها بازسازی و نوسازی شود بنابراین لازم است در این زمینه هم دولت و هم خیرین به دانشگاه کمک کنند.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: رقمی که سازمان امور دانشجویان برای تغذیه دانشجویان اعلام کرده است مربوط به دو سال قبل است و اکنون با تورم بالایی مواجه هستیم که لازم است برای تامین تغذیه دانشجویان نیز به دانشگاه ها کمک شود.
دکتر قدسی پور افزود: خیرین آموزش عالی در حوزه های مختلف به دانشگاه ها کمک کرده اند اما لازم است که کمک خیرین آموزش عالی در تمامی زمینه ها در حوزه چرخه فناوری باشد.
دکتر سید سلمان نورآذر مشاور رئیس دانشگاه در امور خیرین نیز در این مراسم با اشاره به قدمت دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت : این دانشگاه تاکنون بیش از ۵۰ هزار فارغ التحصیل تحویل جامعه داده است که برخی از این افراد تاثیر به سزایی در روند رشد جامعه دارند .
وی همچنین به گسترش رشته های علوم انسانی در دانشگاه های کشور به کمک خیرین تاکید کرد.
استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر به نقش خیرین در توسعه و رشد علم و فناوری در کشور اشاره کرد و گفت: از همه خیرینی که در این حوزه فعالیت می کنند تشکر و قدردانی می کنم و امیدوارم که با کمک این عزیزان شاهد رفع مشکلات دانشگاه ها در زمینه های مختلف باشیم .

عکس ها را در ادامه ملاحظه نمائید: