با استقبال قابل توجه دانشجویان در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد؛ کارگاه «مهارت های اساسی در مرحله آشنایی و خواستگاری» با حضور «حجت ‏الاسلام شهاب مرادی»

 | تاریخ ارسال: 1401/2/7 | 

با  استقبال قابل توجه دانشجویان در دانشگاه امیرکبیر، کارگاه «مهارت های اساسی در مرحله آشنایی و خواستگاری» با حضور «حجت ‏الاسلام شهاب مرادی» برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر، مهدی ورسه ای از برگزار کارگاه «مهارت ­های اساسی در مرحله آشنایی و خواستگاری» در روز سه شنبه، ششم اردیبهشت ماه با حضور گسترده و کم‏نظیر دانشجویان خبرداد.
رئیس جهاددانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر با اعلام این خبر گفت: این کارگاه یکی از اولین برنامه های بزرگ دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر پس ازدوران کرونا و بازگشایی رسمی دانشگاه بود که به همت مدیریت امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و جهاددانشگاهی برگزار شد که با استقبال کم نظیر دانشجویان همراه بود.
ایشان در ادامه افزود: در این کارگاه که با حضور حجت الاسلام شهاب مرادی کارشناس مطرح حوزه خانواده برگزار شد، مباحثی پیرامون ضرورت توجه به  کسب آموزش و مهارت پیش از ازدواج طرح و به آسیب های موجود در جامعه از جمله افزایش نرخ طلاق اشاره داشتند.
ورسه ای با اشاره به طرح مباحث کاربردی در این کارگاه و تبادل نظر استاد و دانشجویان در مسائل مطرح شده، خاطرنشان کرد: در ادامه، این جلسه که با پرسش و پاسخ دانشجویان همراه بود و مواردی از قبیل اختلاف سن در ازدواج، بهترین شیوه خواستگاری،  ضرورت توجه به اصل «عرف» در مراحل پیش از ازدواج، مدیریت صحیح خانواده ها توسط دختر و پسر در مرحله آشنایی و خواستگاری و... مطرح گردید.
مهدی ورسه ای در پایان با اشاره به ضرورت تداوم برگزاری این گونه برنامه ها خاطرنشان کرد: برنامه های با محوریت آموزش های پیش از ازدواج در سال های گذشته در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شده است و همواره بازخوردهای بسیار خوبی را نیز از سوی دانشجویان دریافت نموده است. نظر سنجی های فرهنگی از دانشجویان نیز نشان دهنده استقبال دانشجویان از برنامه های حوزه مهارت های ارتباطی  می باشد، از این رو توجه ویژه به برگزاری هر چه بیشتر و عمیق تر این برنامه ها قطعا می تواند آثار مثبتی را در فضای دانشجویی کشور به همراه داشته باشد.
گفتنی است این جلسات با هماهنگی های صورت گرفته، ادامه خواهد داشت و علاقمندان جهت اطلاع از تاریخ برگزاری جلسات آتی می توانند با دفتر مدیریت امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر یا دفتر معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر تماس حاصل نمایند.