برج های فناوری

 | تاریخ ارسال: 1401/2/12 | 
با توجه به محدودیت و ارزش بالای زمین در محدوده دانشگاه، فعالیت­‌های حوزه نوآوری و توسعه فناوری بیشتر در قالب برج‌­های فناوری متمرکز شده است. برج‌­های فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر محل استقرار واحدهای فناور مرکز رشد، شرکت­‌های دانش‌­بنیان، شتاب‌دهنده‌­ها، شرکت‌­ها و مراکز خدمات فناوری، مراکز پژوهشی و آزمایشگاه مرکزی دانشگاه و همچنین مراکز تحقیق و توسعه همکار دانشگاه صنعتی امیرکبیر می­‌باشند. اطلاعات برج­‌های فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر:
 
برج فناوری شماره ۱:  ساختمان ابن سینا واقع در خیابان بالاور در ۵/۵ طبقه و سطح کاربری حدود ۸۰۰۰ متر مربع که بخشی از آن به واحدهای فناور، مراکز نوآوری و شتاب‌دهنده‌­ها تخصیص داده شده و بخشی از آن در اختیار پژوهشکده‌­های دانشگاه و نیز بخش سوم در اختیار آزمایشگاه‌های مرکزی دانشگاه می­‌باشد.


برج فناوری شماره ۲: ساختمان ۹ طبقه نبش خیابان ولیعصر و بالاور و سطح زیر بنای حدود ۲۲۵۰ متر مربع که از ابتدای تابستان ۱۴۰۰ قابل بهره‌­برداری خواهد بود. در این برج فناوری شتاب‌دهنده­‌ها، صندوق پژوهش و فناوری امیرکبیر، چند پروژه کلان ملی و تعدادی از شرکت­‌های پارک علم و فناوری مستقر خواهند شد.


برج فناوری شماره ۳: ساختمان خیابان بزرگمهر، نبش کوچه فریمان که با استفاده از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی برای شرکت­‌های دانش‌­بنیان دانشگاه خریداری شده است. این ساختمان به مساحت تقریبی ۱۱۲۰ مترمربع محل استقرار ۱۰ شرکت دانش‌بنیان دانشگاه بوده که آغاز بهره­‌برداری از آن مربوط به سال ۱۳۹۶ می­‌باشد.



برج فناوری شماره ۴: ساختمان ۸ طبقه که در تقاطع خیابان بزرگمهر و برادران مظفر در زمینی به مساحت ۱۵۰۰ مترمربع واقع شده است. این ساختمان دارای زیربنایی بالغ بر ۵۵۰۰ مترمربع بوده و ظرفیت استقرار ۴۸ شرکت دانش‌­بنیان را دارا می‌­باشد. وضعیت کنونی ساختمان به صورت نیمه ساخته است.



برج فناوری شماره ۵:
  این زمین به عنوان برج فناوری شماره ۵ دانشگاه در نظر گرفته شده و پیش­‌بینی می‌­شود که علاوه بر استقرار بیش از ۱۵۰ شرکت دانش‌­بنیان و واحد فناور، مرکز اصلی مجتمع خدمات فناوری و آزمایشگاهی دانشگاه نیز باشد.