برگزاری مراسم معارفه دانشجویان ورودی ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ دانشکده مهندسی مواد و متالورژی

 | تاریخ ارسال: 1401/3/17 | 

 
مراسم معارفه دانشجویان ورودی ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ دانشکده مهندسی مواد و متالورژی در سالن اجتماعات مرکزی دانشگاه برگزار شد.

سخنرانی های این مراسم را از نظر می گذرانید:

رئیس دانشکده مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه صنعتی امیرکبیر؛
کرونا لطمات سنگینی به آموزش کشور وارد کرد

 
رئیس دانشکده مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: کرونا لطمات سنگینی به آموزش کشور وارد کرد و زمان بر است که این مشکلات را برطرف کنیم.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر مصطفی کتابچی رئیس دانشکده مواد و متالورژی در مراسم معارفه دانشجویان ورودی ۱۴۰۰ و ۱۳۹۹ که در سالن اجتماعات دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد گفت: کرونا لطمات سنگینی به آموزش کشور وارد کرد و زمان بر است که این مشکلات را برطرف کنیم.
وی با بیان اینکه خیلی از دانشجوها تغییر آموزش مجازی به آنلاین را پیش بینی نمی کردند، گفت: اما اکنون آموزش ها به صورت کامل، حضوری شده است.
دکتر کتابچی با اشاره به ارائه مشاوره دانشجویان گفت: ما توانستیم شرایطی را برای دانشجویان برای حل مسائلشان فراهم کنیم.
به گفته عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی ا میرکبیر، مشکلات دانشجویان می تواند عادت نداشتن به شرایط حضوری دانشگاه، مشکلات روحی و روانی و... باشد. با توجه به اینکه دانشجویان از مقطع متوسطه به دانشگاه وارد شده اند نیز ممکن است مشکلاتی را برایشان به وجود آورده باشد.
رئیس دانشکده مهندسی مواد و متالورژی با بیان اینکه درصدد ارائه خدمات به دانشجویان در صورت استقبال آنها هستیم، گفت: ما همیشه باید آسیبها را اولویت بندی کنیم تا از حل آنها برآییم.
وی خطاب به دانشجویان ورودی جدید گفت: در دوره چهار ساله دانشگاه باید درس خواندن اولویت اول باشد وکار و مسایل دیگر ، این اولویت را تحت ااشعاع قرارندهد.
وی تاکید کرد: سلامتی و شرایط حداقلی مالی دو نعمت بزرگ الهی هستند که باید قدر آن را بدانیم و وظایف خود را به خوبی انجام دهیم؛ ما وظایف خود را و شما وظایف خود را ، این جاده دو طرفه است.
دکتر کتابچی ادامه داد: بیش از دوسال است که پس از زحمات و پیگیریهای صورت گرفته دانشکده مهندسی مواد و متالورژی از دانشکده مهندسی معدن جدا و مستقل شده است ؛ ما در تلاش برای رفع مشکلات بودیم و باید با همدلی و صمیمیت وظایف را به خوبی انجام دهیم.
وی تاکید کرد: لازم است که دانشجویان همکاری کنند تا بتوانیم به نتایج مطلوبی برسیم.
 
معاون آموزشی دانشکده مهندسی مواد و متالورژی؛
تحصیل دانشگاهی با هدف پیشرفت کشور و کسب توانایی حل مسائل مهندسی

 
معاون آموزشی دانشکده مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه صنعتی امیرکبیر خطاب به دانشجویان گفت: شما دانشجویان می باید با هدف پیشرفت کشور تحصیل کنید.
دکتر سید هادی طبائیان معاون آموزشی دانشکده مهندسی مواد و متالورژی  دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این مراسم ضمن تبریک میلاد حضرت معصومه و روز دختر گفت: همواره مرسوم بوده است که مراسم معارفه و خوشامدگویی به دانشجویان جدید الورود در ابتدای سال تحصیلی برگزار شود که طی دو سال گذشته، به دلیل همه گیری کرونا، این توفیق را نداشتیم که با دانشجویان چنین جلسه ای داشته باشیم.
وی ساختار دانشگاه و دانشکده و روندهای مرسوم در دوره کارشناسی را برای دانشجویان جدید الورود توضیح داد و افزود: هر یک از شما باید در دو سال انتهایی تحصیل، یک پروژه کارشناسی را با کمک و راهنمایی یکی از همکاران هیئت علمی انتخاب کند و به انجام برساند. همکاران هیئت علمی و کارشناسان دانشکده علاوه بر ارائه دروس تخصصی و هدایت پروژه‌ها، همواره برای شنیدن مسایل شما و همفکری و مشاوره در مورد مسایل مختلف آمادگی دارند. با این عزیزان ارتباط برقرار کنید و از علم و تجربه آنها برای تحصیل و زندگی خود بهره بگیرید.
وی با تاکید بر اینکه دانشجویان می توانند از آزمایشگاه‌های این دانشگاه برای کسب مهارت بهره ببرند، گفت: سعی کنید که دوره کارشناسی خود را در طول ۸ یا حداکثر ۹ ترم به اتمام برسانید چرا که دانشگاه، جز در موارد بسیار استثنائی، با تحصیل در ترم ۱۰ موافقت نخواهد کرد.
وی ادامه داد: شما دانشجویان باید به خوبی تحصیل کنید تا توانایی لازم برای اداره زندگی شخصی و نیز حل مشکلات و معضلات مملکت و پیشرفت کشور را کسب کنید. با اقتصاد و اصول اولیه کسب و کار آشنا شوید. شما به نمایندگی از همه کسانی که به هر دلیلی نتوانسته اند وارد دانشگاه شوند، باید از این موقعیت برای اعتلای کشور تلاش کنید.
طبائیان افزود: نقش دانشجویان در دانشگاه از هر فرد و ارگان دیگری پررنگ تر است و شما دانشجویان باید به خوبی نقش تان را در کسب دانش و مهارت‌های مهندسی برای ایجاد جامعه ای پویا و پیشرفته بشناسید. ما نیز تمام توان خود را در خدمت شما قرار خواهیم داد.
وی ابراز امیدواری کرد که سالهای تحصیل در دانشگاه از بهترین ایام دانشجویان و همراه با کسب تجارب مفید علمی و اجتماعی باشد.