نحوه ارائه گواهی در زمان امتحانات پایان ترم به مرکز بهداشت و درمان دانشگاه

 | تاریخ ارسال: 1401/3/17 | 
« قابل توجه دانشجویان محترم »
 
     با توجه به اینکه بیماری دانشجویان در زمان امتحانات سبب بروز مشکلاتی از جمله عدم حضور در جلسه امتحانات پایان ترم می گردد،‌ ضروریست دانشجویان عزیز در زمان امتحانات نکات زیر را مدنظر داشته باشند:
     ۱- مرکز بهداشت و درمان دانشگاه از ساعت ۸ صبح تا ۳ بعدازظهر  (بجز پنجشنبه و روزهای تعطیل ) با به کارگیری کلیه امکانات پزشکی خود اعم از پزشک وکادر پیراپزشکی فعال می باشد.دانشجویان بهتر است در طی این ساعات جهت گزارش و احیانا درمان بیماری خود به این مرکز مراجعه نمایند .
     ۲- این مرکز  طبق روال کار دانشگاه ، فقط معاینه را انجام می دهد و نتیجه معاینه را به مراجع ذیربط ارسال می نماید. بنابراین دانشجویان باید در موقع بیماری شخصا به مرکز HSEدانشگاه مراجعه نمایند و در صورتیکه در موقع مراجعه معاینه بیماری را نشان ندهد، عملا تایید مجوز برای عدم شرکت در امتحان با مشکل مواجه خواهد شد .
     ۳-  اگر دانشجویی به هر دلیل از جمله غیرفعال بودن مرکز در ساعات بیماری جهت امر درمانی به مرکز درمانی یا پزشک خارج از دانشگاه مراجعه نمود لازم است ضمن تماس اولیه با مرکز جهت اطلاع رسانی ، گواهی استعلاجی خود را به همراه تمام مدارک پزشکی در اولین فرصت ممکن شخصاً به مرکز بهداشت ارائه دهد تا امکان معاینه توسط پزشکان مرکز جهت تأیید بیماری وجود داشته باشد. اصولاً ارائه گواهی‌های پزشکی بعد از بهبودی بیماری بررسی را با اشکال مواجه خواهد ساخت.
     ۴- در صورت بستری در بیمارستان کمتر از ۲۴ ساعت عیناً مانند قسمت ۳ عمل شود و در صورت بستری بیش از ۲۴ ساعت در بیمارستان لازم است ضمن اطلاع دادن به مرکز بهداشت و درمان، بعد ازترخیص تصویر برگ پذیرش و خلاصه پرونده خود را و در صورت عمل جراحی برگه شرح عمل را ممهور به مهر برابر با اصل بیمارستان در اولین فرصت به مرکز بهداشت و درمان ارائه نمایند.
     ۵-  یادآوری می ‌شود که گواهی استعلاجی برای بعضی بیماریها ضرورتاً نمی تواند دلیلی برای عدم شرکت درامتحان باشد. در بسیاری از موارد فرد با مراجعه به موقع به پزشک و رسیدگی می تواند در امتحان خود شرکت نماید. به همین جهت دانشجویان مطلع باشند که در دست داشتن هر گواهی پزشکی به منزله مجوزی برای عدم شرکت درامتحان نبوده و مرکز بهداشت و درمان با در نظر گرفتن دلایل پزشکی به بررسی آنها می پردازد.
     ۶- در انتها مجدداً یادآوری می شود که دانشجویان محترم سعی نمایند برای درمان بیماریهای خود ( خصوصاً در زمان امتحانات ) به مرکز بهداشت و درمان دانشگاه مراجعه نمایند تا هم مورد رسیدگی جدی درمانی قرار گیرند و هم اینکه احیاناً دچار مشکلات آموزشی ناشی از عدم تأیید مجوز برای شرکت نکردن در امتحان نشوند  .
  • توجه مهم : لازم به ذکر است ارائه مدارک باید با مراجعه حضوری باشد و از امتحانات ترم دوم ۱۴۰۱-۱۴۰۰ عملا ارسال مدارک از طریق ادرس ایمیل  hseaut۹۹gmail.com  که مختص شرایط امتحانات غیرحضوری بود ، قابل قبول نمی باشد.
                                                                                                                                               
                                                                                                                                                   با تشکر
                                                                                                                                مرکز بهداشت و درمان دانشگاه