نشست هم اندیشی

 | تاریخ ارسال: 1401/1/25 | 

جلسه هم اندیشی مسئولان دانشگاهی و مدیران صنایع و منطقه آزاد کیش به میزبانی پردیس بین المللی کیش دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد. 
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، جلسه هم اندیشی رؤسای پردیس های دانشگاهی مستقر در کیش ، و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش و مسئولان صنایع و شرکتهای فعال در جزیره به میزبانی پردیس  بین المللی کیش دانشگاه صنعتی امیرکبیر با هدف  همفکری پیرامون رفع چالشهای پیش روی دانشگاهها در ایجاد محصولات دانش بنیان و بررسی راهکارهای   قابل انجام در جهت افزایش ظرفیت آموزشی و پژوهشی پردیسهای دانشگاهی مستقر در کیش و آغاز مجدد فعالیتهای آموزشی و پژوهشی به صورت حضوری در دوران فروکش کردن اپیدمی کرونا برگزار شد. 
دکتر یوسف رفیعی رئیس پردیس بین المللی کیش دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: با توجه به اینکه فعالیتهای حضوری آموزشی و پژوهشی دانشگاهها و همچنین ارتباطات مستمر و پیوسته بین مراکز آموزشی با یکدیگر در دوران همه گیری با مشکلات و محدودیتهای مواجه شده بود، با توجه به اینکه خوشبختانه اکنون اپیدمی کرونا کاهش پیدا کرده، لازم بود که چنین نشستهایی مجدد آغاز شود تا با هم اندیشی ها و همفکری هایی که بین و مراکز دانشگاهی فعال در کیش صورت می پذیرد به یک اتحاد وهمگرایی در تعریف برنامه های یکپارچه جهت رشد فعالیتهای آموزشی و پژوهشی در جزیره کیش بی انجامد. 
رفیعی افزود: حضور دانشگاههای سطح اول کشور در جزیره کیش به همراه امکانات و شرایط ویژه ای که این جزیره دارد می تواند جزیره کیش را  به یکی از قطبهای مهم منطقه ای در امر آموزش و پژوهش تبدیل کند. 
وی تاکید کرد: البته این امر مستلزم ارتباط تنگاتنگ دانشگاهها با صنایع و همچنین سازمانهای مدیریتی کشوری به عنوان سه ضلع اصلی رشد و پیشرفت علمی  در این منطقه می باشد. و این مهم نیز یکی دیگر از اهداف این هم اندیشی و نشست بود. 
 وی در ادامه گفت :خوشبختانه - با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده امام جمعه  کیش، دکترعلی شمسی پور نماینده  وزیر علوم تحقیقات و فناوری،  خانم محبوبه  کرمی بخشدار کیش و دکتر علیرضا ذاکر اصفهانی، دکتر علی غفاری، دکتر سید مهدی رضایت و دکتر محمد جواد سالاری روسای  پردیسهای دانشگاهها صنعتی شریف، دانشگاه تهران، دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه علم و صنعت و دکتر پرویز عطایی از موسسه علوم و فنون کیش به همراه حضور مهندس شهسوار ارغش مدیر  منطقه کیش از شرکت نفت فلات قاره – موضوعات مهمی مانند چالشهای پیش روی دانشگاهها در امر ایجاد و توسعه شرکتهای دانش بنیان در جزیره کیش، امکانات و ظرفیتهای جزیره به همراه نیازهای صنایع و شرکتهای مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

گفتنی است : در این مراسم دکتر محمد جواد عامری شهرابی مشاور رییس و مدیر کل دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز حضور داشتند و صحبت هایی را در زمینه توسعه فعالیت های پردیس بین المللی کیش ارائه کردند.