به جهت اجلاس روسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور؛ حضور رئیس جمهور آیت‌الله دکتر «سید ابراهیم رئیسی» در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

 | تاریخ ارسال: 1401/6/12 | 

رئیس جمهور، آیت‌الله دکتر «سید ابراهیم رئیسی» پنجشنبه  ۱۰ شهریورماه در اجلاس روسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور در دانشگاه صنعتی امیرکبیر حضور یافت.

در ادامه گزارشی از این اجلاس و بیانات رئیس جمهور و مسئولین را از نظر می گذرانید:

 
دکتر رئیسی در اجلاس روسای دانشگا‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر:
دانشگاه به عنوان اتاق فکر دولت تمام توان خود را برای ارتقای بهره‌وری در کشور به کار گیرد

 

رئیس جمهور توسعه و تعالی کشور را در گروی نقش‌‌آفرینی همه‌جانبه نهاد علم در کشور دانست و از دانشگاهیان خواست، توان تحقیقاتی و پژوهشی خود را به افزایش بهره‌وری در کشور متمرکز کنند.
آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی پنجشنبه  ۱۰ شهریورماه در اجلاس روسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور در دانشگاه صنعتی امیرکبیر، یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های قدرت را علم و دانایی دانست و گفت: هر کشوری که به مدارج بالاتری از دانش در عرصه‌های مختلف دست یافته قدرتمندتر است و می‌تواند نقش‌آفرینی جدی‌تری در معادلات جهانی داشته باشد.
رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت توسعه علم نافع و اهمیت این مسئله در پیشرفت و تعالی کشور، اظهار داشت: ما در جمهوری اسلامی دانشگاهی می‌خواهیم که ثمره و نتیجه آن ساخته شدن انسان عالم، دانشمند و موحد باشد که بتواند هم خودش و هم جامعه را نجات دهد؛ رسالت دانشگاه‌های ما تربیت انسان‌های موحدِ نجات‌یافتهِ‌ی نجات‌بخش است.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه تفکر استکباری تا دیروز به دنبال غارت زمین و منابع ملت‌های دیگر بود و امروز به دنبال دست‌اندازی به استعدادهای انسانی و نخبگان ملت‌ها است، تصریح کرد: اولین مسئولیت دانشگاه‌های ما تلاش برای ارتقای فضای علمی و میدان دادن به نوآوری، خلاقیت و تولید دانش است چرا که تداوم پیشرفت و رشد علمی مهمترین نیاز نخبگان است و تمهید آن در داخل می‌تواند انگیزه ماندن در کشور برای آنان را افزایش دهد.
آیت‌الله رئیسی تولید علم را مسئولیت دیگر دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: از پدیدآورندگان و تولیدکنندگان سطوح جدید دانش در عمل و نه صرفا در عرصه سخن قدردانی کنید. موثرترین روش قدردانی از دانشمندان و پدیدآوردندگان علوم و دانش‌های جدید ایجاد بستر عملی شدن یافته‌های آنان است.

تلاش علمی و تحقیقاتی برای افزایش بهره‌وری وظیفه مهم نهاد علم در کشور است



رئیس جمهور به وزیر علوم‌، تحقیقات و فناوری تاکید کرد که در زمینه رفع دغدغه‌های معیشتی و روزمره اساتید و دانشمندان نهایت تلاش خود را به کار بگیرد و گفت:‌ مقدمه توجه به رشد و پیشرفت علمی، توجه به عالم و رفع دغدغه‌های او است. بارها تاکید کرده‌ام که دولت مردمی هزینه‌های صرف شده در مسیر پیشرفت علمی را نه هزینه که پرثمرترین نوع سرمایه‌گذاری برای آینده کشور می‌داند.
دکتر رئیسی گام بعدی پس از ارتقا و تولید علم را ضمیمه کردن علم و دانایی به توانایی عنوان کرد و افزود: پارک‌های علم و فناوری و بنگاه‌های دانش‌بنیان بهترین بستر برای کنار هم قرار گرفتن دانش و کار هستند.
رئیس جمهور در ادامه تلاش علمی و تحقیقاتی برای افزایش بهره‌وری در کشور را دیگر وظیفه مهم نهاد علم در کشور دانست و اظهار داشت: افزایش سرمایه‌گذاری و ارتقای بهره‌وری دو الزام اساسی رشد کشور هستند. دولت برای افزایش سرمایه‌گذاری در کشور اقداماتی را سامان داده که در حال اجرا هستند و اینجا از دانشگاه بعنوان اتاق فکر دولت می‌خواهم که تمام توان پژوهشی و تحقیقاتی خود را برای ارتقای بهره‌وری در کشور به کار گیرد و در این عرصه به دولت کمک کند.


برقراری ارتباط دانشگاه و صنعت و بازار زمینه شکوفایی استعدادها و تولید علم را فراهم می‌کند


آیت‌الله رئیسی اضافه کرد: روسای دانشگاه‌ها و در راس آنها وزیر علوم تمام توان خود را به کار بگیرند تا بتوانیم فضای تربیت نیروی انسانی کارآمد را ارتقا بخشیم. همچنین تلاش کنید در دانشگاه‌ها نظام مسائل کشور را تعریف کرده و برای مسائل مختلف از حوزه آب، برق و کشاورزی تا صنعت و معدن راهکار ارائه دهید.
رئیس جمهور ایجاد ارتباط نظام‌مند میان دانشگاه و عرصه‌های مختلف از جمله صنعت و بازار را از اولویت‌های کشور خواند و تصریح کرد: تلاش کنید ارتباط دانشگاه را با عرصه‌های مختلف برقرار کنید تا مسائل اصلی کشور به مدد علم و دانش نشات گرفته از دانشگاه‌ها حل و فصل شوند. برقراری این ارتباط زمینه را برای رشد و شکوفایی استعدادها و تولید علم فراهم می‌کند.
رئیس جمهور با اشاره به پیشرفت‌های بزرگ کشور در حوزه صنایع نظامی و هسته‌ای، افزود: در سالهای اخیر بیشترین تحریم‌ها و محدودیت‌ها بر صنایع نظامی و هسته‌ای کشور ما تحمیل شده، اما بیشترین پیشرفت علمی کشور نیز در این دو عرصه است. این موضوع نشان می‌دهد که وقتی اراده وجود داشته باشد و ارتباط صحیحی بین بخش‌های مختلف صنعت و بازار با بخش علمی مرتبط برقرار شود، پیشرفت قابل دسترس است.
ارتقای فضای علمی دانشگاه‌ها به عنوان اتاق فکر نیازمند افراد تحول‌گرا و تحول‌خواه است
آیت‌الله رئیسی در ادامه مهارت‌افزایی را ماموریت دیگر دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های علمی ذکر کرد و افزود: مهارت‌آموزی در دانشگاه‌ها می‌تواند دانشگاه‌ها را در زمینه تولید ثروت بیش از پیش فعال و توانمند کند. دولت حمایت مالی از دانشگاه‌ها را وظیفه خود می‌داند، اما خود دانشگاه‌ها این قابلیت را دارند تا با مهارت‌آموزی به دانشجویان و بهره‌گیری از این مهارت‌ها در ارتباط با بخش‌های مختلف صنعت و بازار به تولید ثروت و کسب درآمد در مسیر رشد علمی خود بپردازند.
رئیس جمهور توجه به اخلاق و معنویت را در کنار علم و مهارت‌آموزی در دانشگاه‌ها بسیار مهم دانست و اظهار داشت: ارتقای فضای علمی دانشگاه‌ها به عنوان اتاق فکری که باید حرکت دولت را فناورانه و دانش‌بنیان کند، نیازمند افرادی است که تحول‌گرا و تحول‌خواه باشند. دانشگاه‌ها نیز مانند سایر عرصه‌های اجتماع برای تداوم حرکت رو به جلو نیاز به فکر تحولی و افراد اهل تحول هستند.


از اینکه از ظرفیت‌های داخلی به شکل شایسته استفاده نشده افسوس می‌خورم



رئیس جمهور پیش از سخنرانی در این اجلاس در نشست دیگری با اساتید و فن‌آوران دانشگاه صنعتی امیرکبیر که در حاشیه این اجلاس برگزار شد، با بیان اینکه خدمت شایسته و موثر به مردم و پیشرفت کشور در گروی پیشرفت علمی و توجه به دانشگاه‌های کشور است، گفت: مهمترین کارویژه دانشگاه‌ها ضمیمه کردن علم و دانایی به توانایی در عرصه‌های مختلف است.
دکتر رئیسی با بیان اینکه ضمیمه موفق دانایی به توانایی به پیشرفت واقعی، پایدار و متوازن کشور می‌انجامد، افزود: بنده به عنوان رئیس دولت موکدا به همه مسئولان دانشگاهی و علمی دولت تاکید کرده‌ام که دانشگاه‌ها باید اتاق فکر دولت باشند چرا که ارتقای بهره‌وری در کشور و بهبود روندها و فرایند‌ها در گرو انجام کارها بر مبنای علم است.
رئیس جمهور در ادامه به بازدید خود از نمایشگاه دستاوردهای هوافضای دانشگاه صنعتی امیرکبیر اشاره کرد و اظهار داشت: با توضیحاتی که دست‌اندرکاران این نمایشگاه در جریان این بازدید ارائه کردند؛ بنده بسیار افسوس خوردم که چرا از این تلاش‌ها حمایت کافی به عمل نیامده تا تبدیل به محصول شوند. حیف است که چنین توانمندی‌هایی در کشور وجود داشته باشد اما به شایستگی مورد استفاده قرار نگیرد.
رئیس جمهور تاکید کرد: دولت وظیفه دارد علاوه بر توجه و بهره‌گیری از توانمندی‌های داخلی، از تلاش‌گران این عرصه نیز حمایت کند و دولت مردمی نسبت به ظرفیت‌ها و استعدادهای داخلی باور عمیق داشته و تمام توان خود را برای حمایت از تبدیل این توانمندی‌ها به محصول به کار خواهد گرفت.
دکتر رئیسی با بیان اینکه دولت مردمی، از کنار مشکلات عبور نمی‌کند، بلکه برای حل مشکل، به میدان آمده است، گفت: بنای ما حل مسائل است، نه دور زدن آنها؛ شما در دانشگاه‌ها توجه و تمرکز خود را بر روی کارهای علمی بگذارید و دولت نیز با تمام توان و قوت خود از فعالیت‌های شما حمایت خواهد کرد و اولویت اصلی و اول کشور را بر بهره‌گیری از توانمندی‌ها و استعدادهای داخلی قرار خواهد داد.

 

تاکید بر لزوم پیگیری مجدانه و بی‌وقفه ساخت هواپیمای مسافربری با استفاده از توان داخلی


رئیس جمهور در بدو ورود به دانشگاه صنعتی امیرکبیر، محل برگزاری اجلاس روسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور، از نمایشگاه دستاوردهای هوافضای دانشگاه صنعتی امیرکبیر دیدن کرد.
دکتر رئیسی در جریان این بازدید، از نمایشگاه پیشرفت‌های طراحی هواپیما و جت مسافری ۷۲ نفره که اتحاد دانش‌بنیان‌ها به محوریت دانشگاه صنعتی امیرکبیر و با حضور دیگر دانشگاه‌های کشور برگزار شد، دیدن کرد. در این نمایشگاه روند فعالیت‌های ۱۲ سال گذشته مرکز سامانه های هوایی دانشگاه و شرکت‌های دانش بنیان همکار تشریح و آخرین دستاوردهای علمی فناوری در خصوص طراحی و تست‌های اولیه این هواپیما با حضور معاون علمی فناوری رییس جمهور تشریح شد.
رئیس جمهور در این بازدید بر لزوم پیگیری مجدانه و بی‌وقفه ساخت هواپیمای مسافربری با استفاده از ظرفیت‌ها، استعدادها و توان داخلی و فناوری‌های نوین تاکید کرد و گفت: اقدامات ناقص گذشته نباید موجب دلسردی و ایجاد وقفه در این صنعت پیشرفته و هدر رفت توانایی‌های علمی و فنی موجود در کشور در بخش ساخت هواپیما شود. دولت به طور جدی از طرح، پشتکار، خلاقیت، اراده و اجرای طرح‌های صنعت هوانوردی از سوی شما حمایت خواهد کرد.

 

دکتر قدسی پور تاکید کرد :
برنامه های دانشگاه صنعتی امیرکبیر در جهت هوشمند سازی



رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر برنامه هایی در جهت هوشمند سازی  و امنیت شبکه صنایع دارد .
دکتر سید حسن قدسی پور در جلسه نشست جمعی از استادان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با رییس جمهور که در محل این دانشگاه برگزار شد گفت : یکی از این اقدامات هوشمندسازی،  پروژه‌های عملیاتی در شرکت معدنی چادرملو است که برنامه داریم تعدادی از خطوط فرآوری این معدن را مکانیزه و هوشمند سازی کنیم.
دکتر قدسی پور با اشاره به ساخت ابرریانه سیمرغ توسط متخصصان دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت  :ابر رایانه سیمرغ جزو ۱۰۰ ابررایانه جهان است که این پروژه در مسائلی مانند هوش مصنوعی، کلان‌داده‌ها و اینترنت اشیا کاربرد دارد و زمینه پیش‌بینی هوا، تحلیل زمین‌شناسی، زلزله‌شناسی و تحلیل داده‌های ژنتیکی را بر بستر داده‌ فراهم می‌کند.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت : در بحث جذب هیات علمی مشکلات عدیده ای وجود دارد که این امر باعث کاهش اعضای هیات علمی جوان  دانشگاه ها شده است .
وی این معضل را ناشی از مهاجرت اساتید جوان به خارج از کشور ذکر کرد و گفت : وجود مشکلات  معیشتی ، درآمد پایین ، مشکل مسکن و همچنین وجود جاذبه های فراوان در خارج از کشور ، از دلایل مهاجرت اساتید به خارج از کشور است.
دکتر قدسی پور تاکید کرد : برای جلوگیری از این امر باید مشکلات آنان را مرتفع کنیم و جاذبه هایی را برای ماندن و خدمت به کشور ایجاد کنیم.


 

در صورت اعلام نیاز وزارت نفت؛
دانشگاه صنعتی امیرکبیر آمادگی طراحی و ساخت تجهیزات کلیدی صنایع نفت و گاز را دارد


مدیر کل دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در نشست جمعی از استادان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با رییس جمهور گفت:  با وجود تحریم های دشمنان  و در صورت اعلام نیاز وزارت نفت، دانشگاه صنعتی امیرکبیر با امکانات ویژه شامل آزمایشگاههای پیشرفته و اساتید متخصص می تواند در زمینه طراحی و ساخت تجهیزات کلیدی نفت و گاز به بهترین شکل ممکن نقش ایفا کند.
دکتر محمد جواد عامری شهرابی دانشیار دانشکده مهندسی نفت دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه یکی از مهمترین بخشهایی که بر اثر تحریمها باعث ایجاد آسیب در صنعت شده است بحث دسترسی به تجهیزات کلیدی صنایع نفت و گاز است، گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان مادر دانشگاههای صنعتی کشور و تنها دانشگاهی که رشته تخصصی مهندسی تجهیزات نفت و گاز را دارد درکنار دانشکده های مهندسی برق، مکانیک، شیمی ظرفیت و پتانسیل بالایی در طراحی و ساخت تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت و گاز را دارد.
وی تاکید کرد: متاسفانه صنعت نفت درگذشته اعتقاد و باور به ظرفیت دانشگاهها در ساخت تجهیزات نداشته و عمده پروژه های تعریف شده از ناحیه صنعت به اجبار و با رویکردی ناامیدگونه بوده است.
استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر عنوان کرد: تجربه نشان داده است که هر گاه صنعتی به دانشگاه اعتماد کرده، شاهد رشد و تعالی آن صنعت در کشور بوده است مانند صنایع فضایی، پهبادی، دفاعی، هسته ای.
دکتر عامری شهرابی اضافه کرد: در دولت قبلی عزمی جدی بر اعتماد به دانشگاه در طراحی و ساخت تجهیزات نفت و گاز وجود نداشت و عمدتا این تجهیزات از خارج وارد می شد.
وی ادامه داد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر با امکانات ویژه شامل آزمایشگاههای پیشرفته و اساتید متخصص می تواند در زمینه طراحی و ساخت تجهیزات کلیدی نفت و گاز به بهترین شکل ممکن نقش ایفا کند.
 عضو هیات علمی دانشکده مهندسی نفت دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: ساخت تجهیزات حفاری چاههای نفت و گاز، ساخت تجهیزات سطح الارضی و طراحی نفت افزارهای شبیه سازی فرایندهای نفت و گاز دستاوردهای قابل توجه این حوزه است.
وی خاطر نشان کرد : پیشنهاد طراحی و  ساخت  تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت توسط محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر مورد توجه و استقبال رییس جمهور قرار گرفت.
این استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: از رئیس جمهور درخواست کردیم شورا  وکارگروه ویژه طراحی و ساخت تجهیزات صنعت نفت زیر نظر معاون اول رئیس جمهور و با هماهنگی بین وزارت صمت، وزارت نفت، وزارت علوم ، بانک مرکزی  و دانشگاه صنعتی امیرکبیر در زمینه طراحی و ساخت تجهیزات صنعت نفت و گاز تشکیل شود تا در آینده شاهد خودکفایی کشور در این زمینه باشیم و از این جنبه نیز تحریمها بی اثر شوند.
دکتر عامری شهرابی افزود : دانشگاه صنعتی امیرکبیر دارای توانمندی های ویژه و قطب طراحی و ساخت تجهیزات صنعت نفت است  و  دانشکده های مهندسی نفت ، دانشکده مهندسی مکانیک( ساخت و تولید) و پتروشیمی پردیس ماهشهر (قطب صنعت پتروشیمی کشور) آماده همکاری با صنعت نفت در این زمینه می باشند.

 
 

در این جلسه رئیس و تعدادی از اساتید دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در سخنانی به طرح دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.
 

رئیس دانشکده مدیریت، علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر:
مسائل کلیدی کشور به صورت مسئله تعریف و حل آن به دانشگاه ها سپرده شود


رئیس دانشکده مدیریت، علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: دولت، طرح ها و مسائل کلیدی کشور را به صورت مساله تعریف کند و حل مسئله را به دانشگاه ها بسپارد.
دکتر مهدی مجیدپور در  این نشست با بیان اینکه امروزه علم و فناوری از ارکان قدرت است، گفت: جوامعی که بتوانند علم و فناوری را در عرصه های مختلف اقتصادی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی وارد کنند، موفق تر هستند.
وی اظهار داشت: با آمدن دولت جدید امید فراوانی در نخبگان علمی کشور ایجاد شد و همه اساتید و محققان دانشگاه ها انتظار دارند که با نگاه به ظرفیت های داخلی که یکی از بنیان های رویکرد دولت جدید است، دانشگاه ها در حل مسائل کلان کشور بیش از پیش مشارکت داشته باشند.
رئیس دانشکده مدیریت، علم و فناوری تاکید کرد: هنوز برای جامعه علمی و نخبگان و دانشگاه های کشور این سوال مطرح است که آیا علم و فناوری جزء اولویت های دولت است؟ ما واقف هستیم که دولت با مشکلات و چالشهای متعددی روبرو است اما باید توجه داشت که علم و فناوری از اولویت های کشور است و عدم توجه به این موضوع راهبردی باعث خسران و زیان در سالهای آینده خواهد شد.
 دکتر مجیدپور عنوان کرد: اساتید دانشگاه صنعتی امیرکبیر به صورت موردی با دستگاه ها در زمینه هایی مانند یارانه های انرژی، کارت سوخت و یا یارانه های آرد و نان همکاری می کنند که صرفا به صورت آتش به اختیار بوده و نظام مند نیست.
وی تاکید کرد: بنابراین این سوال مطرح می شود که چرا این مسائل به صورت نظام مند و ماموریتگرا برای ما تعریف نمی شود؟
رئیس دانشکده مدیریت، علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: البته ما در این زمینه صرفا به نقد نمی پردازیم و راه حل نیز به رئیس جمهور و دولت ارائه می دهیم. یکی از مهمترین راه حل ها این است که دولت، طرح ها و مسائل کلیدی کشور را به صورت مساله تعریف کند و حل مساله را به دانشگاه ها بسپارد.
دکتر مجیدپور گفت: بطور مثال ما در دانشگاه صنعتی امیرکبیر آماده هستیم تا طرح راهبرد توسعه صنعتی یا کارت سوخت را که جوانب مدیریتی و سیاستگذاری و فنی دارد به عهده گیریم و در این راستا به دولت کمک کنیم.
وی خاطرنشان کرد: در حقیقت با مساله محوری و ماموریت گرایی در دانشگاه ها می توانیم به حل مسائل کلیدی کشور کمک کرده و دانشجویان را در تمام مقاطع تحصیلی در این زمینه هدایت، راهبری و حمایت کنیم.

 

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد:
دلایل مهاجرت برخی از اعضای هیات علمی

 

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر دلایل مهاجرت برخی از اعضای هیات علمی به دیگر کشورها را تشریح کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکترمهدی رفیع زاده در این نشست گفت: آقای رئیس جمهور به دانشگاه صنعتی امیرکبیر، به مادر دانشگاه های صنعتی کشور، به خواستگاه ۹۳ شهید دوران جنگ و محل کار تنها عضو هیات علمی شهید دوران انقلاب خوش آمدید.
وی افزود: در این دانشگاه ۵۳۰ عضو هیات علمی و ۱۳هزار و ۵۰۰ دانشجو مشغول فعالیت و تحصیل هستند.
معاون آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: در تغییر دولت، وزارء و برخی از مسئولان بلند پایه تغییر می‌کنند بنابراین اگر طرز تفکر بدنه کارشناسی تغییر نکند شاهد تغییرات موثر در تصمیم‌ها نخواهیم بود.
دکتر رفیع زاده عنوان کرد: در سال جاری بنا به درخواست وزارت محترم آمار اعضاء هیات علمی مهاجرت کرده یا قطع همکاری (به هر دلیل) تهیه شد. حدودا هفت درصد کل اعضاء هیئت علمی در این آمار قرار گرفتند. بررسی ها نشان می‌دهد که در این جمع افراد جدید، قدیمی و بازنشسته نیز وجود دارند که هر یک بدلیلی مهاجرت نموده‌اند.
وی تاکیدکرد: متاسفانه برخی افراد اساتید را نجومی بگیر می‌دانند، در حالیکه در خارج از کشور (حتی خلیج فارس) ۵ تا ۱۰ برابر حقوق به اساتید پیشنهاد می‌شود.
معاون آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر اضافه کرد: انگیزه‌های بیرون دانشگاه و خارج از کشور باعث شده که رغبت به عضویت کم شده یا متقاضیان با کیفیت پائین افزایش یابند.
دکتر رفیع زاده گفت: تصمیمات اشتباه که هنوز هم تبعات آن وجود دارد مانند طرح تمام وقت ویژه در پایان دولت دوازدهم و حذف برخی امتیازها خصوصا در موضوع خانواده اعضا هیات علمی موجب شده تا موضوع دلسردی و مهاجرت اساتید مطرح شود.
معاون آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر به جناب آقای ریس جمهور عنوان نمودند: امیدواریم جنابعالی کمک کنید تا موضوعات استخدام خوب اعضاء هیئت علمی، پذیرش دانشجوی خوب، کمک به آمایش آموزش عالی، کمک به اجرایی شدن نقشه جامع کشور و کمک به حضور افراد خانواده در کنار اعضاء هیات علمی پیگیری شود.


 

عکس ها از: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری اسلامی ایران

www.president.ir