ارائه خدمات یک شرکت دانش بنیان به شرکت‌های تولیدی در حوزه مواد پلیمری و شیمیایی در راستای کسب دانش فنی

 | تاریخ ارسال: 1401/10/19 | 

شرکت دانش بنیان فناوران فرآیند انرژی آریانا در راستای ارائه خدمات به سایر شرکت‌ها، خدماتی در زمینه امکان سنجی، راه‌اندازی و بهینه سازی خط تولید صنعتی ارائه می‌کند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر مهران فقفوری مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان در برج فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: شرکت دانش بنیان فناوران فرآیند انرژی آریانا در حوزه تحقیق و توسعه، راه‌اندازی و بهینه‌سازی خط تولید مواد پلیمری و شیمیایی با سابقه نزدیک به یک دهه فعالیت می‌کند.
وی افزود: این شرکت توانسته تاکنون پروژه های مرتبط با تولید مواد شیمیایی و پلیمری وارداتی همراه با راه اندازی خط تولید آن در داخل کشور را به سرانجام برساند.
 فقفوری با تاکید بر اینکه این شرکت آماده ارائه خدمات به همه شرکت‌ها بر اساس نیازشان است، گفت: هر شرکتی می تواند جهت تولید محصول جدید، بهینه سازی و اصلاح محصولات و خط تولید مورد نیاز خود از این شرکت مشاوره دریافت کند.
مدیر عامل این شرکت دانش بنیان تاکید کرد: شرکت انرژی آریانا  خدماتی در قالب فایل امکان سنجی، راه اندازی خط تولید پایلوت و صنعتی به شرکت‌ها ارائه می دهد.
وی درباره خدمات امکان سنجی این شرکت گفت: امکان سنجی این شرکت در قالب تجزیه و تحلیل از کلیه فاکتورهای مربوط به پروژه مانند ملاحظات اقتصادی، فنی، حقوقی و برنامه ریزی به منظور بررسی احتمال موفقیت در اجرای پروژه به شرکت‌های دیگر ارائه می شود.
فقفوری با اشاره به مراحل امکان سنجی گفت: شرح عملکرد و کاربرد محصول، فرمول شیمیایی و عملکرد گریدهای مختلف محصول، چارت و فرآیند تولید ماده، نام و مقدار ترکیب مواد اولیه و نحوه تامین آن از شرکت‌های داخلی و خارجی به همراه استعلام قیمت ماشین آلات خط تولید ساخت شرکت‌های داخلی و خارجی، ابعاد و شرایط محیطی ساختمان‌های مورد نیاز کارخانه، تجهیزات آزمایشگاهی مورد نیاز به همراه استعلام قیمت، نیروی انسانی مورد نیاز کارخانه، میزان آب، برق و گاز مورد نیاز کارخانه، تجهیزات و تاسیسات مورد نیاز کارخانه، مقدار سرمایه گذاری پروژه، استانداردهای آزمایشگاهی، تولید و مصرف محصول، راه اندازی خط پایلوت از مراحل امکان سنجی به شمار می رود.
وی افزود: همچنین در بخش پایلوت به بررسی و راه اندازی خط استاندارد محصول با حداقل ترین ظرفیت و هزینه ممکن جهت شبیه سازی خط تولید صنعتی محصول پرداخته می شود. تا با بزرگ کردن مقیاس تولید، ریسک تولید صنعتی به حداقل برسد. وی با اشاره به دیگر خدمات این شرکت گفت: راه‌اندازی خط تولید صنعتی از دیگر خدمات این شرکت محسوب می‌شود که در این بخش استاندارد محصولات که در آن فرایندهایی همچون BFD ، PFD ، PID ، HMI ، PLC ، Workshop layout تماماً با مسئولیت شرکت انجام می شود.
مدیر شرکت افزود: شرکت انرژی آریانا بواسطه ارتباط های گسترده که با شرکت های موجود در این صنعت دارد می تواند بر اساس شرایط اقتصادی حال حاضر جامعه، تعاملات خود را بر اساس چارچوب ها مختلفی با شرکت های مراجعه کننده برقرار کند. وی تاکید کرد: از چارچوب تعاملات این شرکت برای مشتری، این است که مراجعه کننده بر اساس نیاز خود و متناسب با توانایی شرکت انرژی آریانا، اعلام نیاز کرده و شرکت انرژی آریانا آن نیاز را بررسی کرده و در صورتی که قادر به انجام آن نیاز باشد، پس از به سرانجام رساندن پروژه و تحویل آن به شرکت مراجعه کننده، مراودات مالی خود را انجام می دهد. و در صورتی که دانش مد نظر در شرکت به بلوغ رسیده باشد، این شرکت طی چند مرحله مشخص می‌تواند دانش فنی را به متقاضی منتقل نماید.
وی افزود: در حال حاضر دانش فنی تولید محصولاتی از جمله مشتقات سلولزی ( کربوکسی متیل سلولز ، پلی آنیونیک سلولز و هیدروکسی اتیل سلولز )، مشتقات نشاسته ( کربوکسی متیل استارچ ) و سوپر جاذب ( گرید کشاورزی ) در شرکت وجود دارد.