پردیس بین المللی کیش دانشگاه صنعتی امیرکبیر جلسه هم اندیشی برگزاری بوت کمپ بازی سازی

 | تاریخ ارسال: 1401/11/11 | 

جلسه هم اندیشی برگزاری بوت کمپ بازی سازی
با همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر و بنیاد ملی بازی های رایانه ای برای اولین بار در کیش

دنیای کنونی، عصر ارتباطات و رسانه­ های گروهی است و فضای مجازی، نسل جدیدی از فضای روابط اجتماعی را شکل داده و این موضوع بخش جدایی ­ناپذیری از زندگی کودکان و نوجوانان شده است. در این حوزه آنچه بیشتر کودکان و نوجوانان را شیفته خود می کند، بازی­های رایانه­ای است. پیشرفت کیفی این بازی ها به فاصله کوتاهی در کشور رواج یافته و بازار اسباب بازی و لوازم سمعی و بصری را به تسخیر خود درآورده است. با توجه به اهمیت موضوع بازی های رایانه ای، پردیس بین المللی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در راستای اهداف راهبردی خود در حوزه های آموزشی و پژوهشی، اقدام به برگزاری بوت کمپ بازی سازی نموده است.

این رویداد برای اولین بار در جزیره کیش و با همکاری بنیاد ملی بازی های رایانه ای با رویکرد معرفی و ترویج فرهنگ غنی اسلامی ایرانی، ارتقا مهارت های اجتماعی نوجوانان و جوانان از جمله مهارت های تصمیم گیری، کار گروهی، خلاقیت و نوآوری، برنامه ریزی و هدف گذاری و بهبود تمرکز برگزار خواهد شد.
بوت کمپ بازی سازی یک اردوی آموزشی ۶ روزه می باشد که شامل ۵۰ ساعت آموزش فشرده بازی سازی در قالب محتوای فنی، هنری و طراحی است که با حضور مربیان برجسته این حوزه در کشور برگزار می شود. شرکت کنندگان در این رویداد پس از اتمام دوره آموزشی ساخت بازی رایانه ای که ۴ روز به طول خواهد انجامید، در ۲ روز پایانی رویداد در قالب یک مسابقه بازی سازی به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت و از بین شرکت کنندگان، تیم های برتر، منتخب و جوایزی به آنها اهدا خواهد شد.
به منظور برگزاری این رویداد، روز دوشنبه ۱۰ بهمن ماه نشست هم اندیشی با حضور مدیران سازمان منطقه آزاد کیش، مدیران حوزه آموزش و پرورش منطقه آزاد کیش، مدیران دانشگاه صنعتی امیرکبیر و بنیاد ملی بازی های رایانه ای با میزبانی دانشگاه برگزار شد.
در این جلسه جناب آقای دکتر صالح بهرام پور رییس آموزش و پرورش، سرکار خانم محبوبه کرمی بخشدار کیش، جناب آقای بهمن خانی رییس اداره نظارت بر مراکز آموزشی، جناب آقای حسن علیدادی رییس اداره بازاریابی و گردشگری، جناب آقای مهندس معراج حیدری مدیر تسهیل تولید و صنایع، جناب آقای مسعود رهبری مدیریت فرهنگی و آموزشی، مدیران مدارس متوسطه دوم و هنرستان های منطقه آزاد کیش حضور داشتند. در بخش اول این نشست جناب آقای دکتر یوسف رفیعی رییس پردیس بین المللی کیش دانشگاه صنعتی امیرکبیر به بهره گیری از ظرفیت ها و توانمندی های دانشگاه جهت ارتقا سطح آموزش و پرورش و جلب همکاری سایر سازمان ها و نهادهای دست اندرکار این حوزه در جزیره کیش در برگزاری رویدادهای مرتبط با کودکان و نوجوانان پرداخت. در ادامه سرکار خانم مهندس لیدا وهابی دبیر اجرایی رویداد به اهمیت آموزش مهارت های اجتماعی و فردی کودکان و نوجوانان که زمینه ساز موفقیت های حرفه ای و فردی آنها در آینده می باشد، اشاره نمود. در ادامه نشست سرکار خانم دکتر فرزانه شریفی مدیر آموزش و پژوهش بنیاد ملی بازی های رایانه ای توضیحاتی را در مورد معرفی بوت کمپ بازی سازی در ابعاد اجرای آن ارایه نمود. در بخش دوم جلسه مدعوین نظرات تکمیلی خود را در مورد اجرای این رویداد و اهمیت هدایت صحیح انرژی و تفریحات کودکان و نوجوانان از طریق برنامه های آموزشی جذاب و مفید پرداختند.

 

کلیدواژه ها: بنیاد ملی بازی های رایانه ای | دانشگاه صنعتی امیرکبیر | بوت کمپ بازی سازی | بوت کمپ بازی سازی برای اولین بار در کیش |