روابط عمومی پارک علم وفن آوری دانشگاه امیر کبیر تیم فناور ربوپلی تکنیک ایران، مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به طراحی و ساخت یک ربات ترولی بیمارستانی شد.

 | تاریخ ارسال: 1402/2/3 | 

تیم فناور ربوپلی تکنیک ایران ، یکی از تیم های مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به طراحی و ساخت یک ربات ترولی بیمارستانی شد‌.
این ربات متحرک هولونومیک با چهار چرخ مکانوم توانایی مانور حرکتی در تمام جهات را دارد و بر روی آن یک ترولی اورژانس بیمارستانی که دارای نگهدارنده ی سٌرٌم می باشد قرار گرفته است.

این ربات توانایی تشخیص اسکلت بدن انسان ( بیمار) را توسط دوربین کینکت با پردازش تصویر سه بعدی داشته و می تواند بیمار را از یک فاصله ی مشخص دنبال کند تا سُرُم از بدن بیمار جدا نگردد. این ربات همچنان که در راهرو های بیمارستان حرکت می کند توانایی ضدعفونی کردن سطوح کف راهروها را در طی مسیر خواهد داشت.

 

قابل ذکر است که باز و بسته شدن درب کشوهای این ترولی به صورت خودکار و توسط دستیار صوتی به زبان فارسی و انگلیسی قابل اجرا می باشد. همچنین در مراحل بعدی هدف بر قرار دادن یک ربات بازو بر روی این ترولی می باشد تا این دستگاه توانایی انتقال اجسام مورد نیاز به بیمار را توسط یک ربات بازوی ۶ درجه آزادی داشته باشد.

منبع خبر: تیراژنیور