سومین جشنواره ایده های فستاک با محوریت «تفلون زیست سازگار» برگزار می‌شود

 | تاریخ ارسال: 1402/2/6 | 

سومین جشنواره ایده‌های فستاک با محوریت «تفلون زیست سازگار» و با هدف بهینه سازی فرمولاسیون تفلون برای کاهش اثرات سمی و سرطان زایی تفلون به همت پژوهشکده فناوری سلامت دانشگاه صنعتی امیرکبیر و شتابدهنده فست برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر : سومین جشنواره ایده‌های فستاک با محوریت «تفلون زیست سازگار» با هدف کمک به بهینه سازی فرمولاسیون مواد اولیه تفلون و کاهش اثرات سرطان زایی و بیماری زایی این ظروف و تولید ظروف سالم تر و همچنین با توسعه کسب و کارهای دانش‌بنیان و نوآور، توسعه و ترویج ایده‌پروری و هدایت ایده‌های خلاق و نوآور برای تولید ثروت و ایجاد اشتغال مولد در این حوزه، تابستان سال جاری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود.
مهم‌ترین محورهای این جشنواره کاهش اثرات سمی تفلون، استفاده از مواد نانو در تفلون، افزایش قدرت چسبندگی تفلون و افزایش طول عمر تفلون است.
نوآوران و صاحبان ایده‌های خلاق در این حوزه می توانند با ارسال ایده‌های خود و شرکت در این جشنواره، ضمن کمک به ارتقا سلامت جامعه، از مزایای کسب و کاری آن بهره مند شوند.
گفتنی است : هدف نهایی این جشنواره، انتخاب ایده‌ها و طرح‌‌های برتری است که امکان تجاری شدن طرح و تولید محصول را داشته باشند.
سرطان زایی ظروف تفلون به دلیل مواد موجود در آن از جمله به‌نام‌های پلی تترافلوئورواتیلن (PTFE) و پرفلورواکتانوئیک اسید (PFOA)  و ماده پرفلورواکتانوئیک اسید (PFOA)  اثبات شده است. این مواد وقتی از ظروف کنده می شوند و همراه غذا بلعیده می شوند اثرات سرطان زایی را در بدن ایجاد می کنند.
برگزیدگان سومین جشنواره ایده‌های فستاک علاوه بر دریافت جوایز نقدی و حمایت مالی جهت تبدیل ایده‌های برتر به محصول، از حمایت شتابنده برای تبدیل ایده به محصول و امتیاز ارتباط صاحبان ایده به شرکت‌های بزرگ تفلون‌سازی بهره‌مند خواهند شد.
علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر و حضور در جشنواره می‌توانند به سایت www.fastac.ir و یا شماره ۶۶۴۶۸۱۳۷ تماس حاصل فرمایند.