سی و یکمین کنفرانس بین المللی مهندسی برق در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود

 | تاریخ ارسال: 1402/2/16 | 

سی و یکمین کنفرانس بین المللی مهندسی برق از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر : دکتر مسعود شفیعی رئیس سی و یکمین کنفرانس و دبیر کمیته‌ی دائمی کنفرانس با اعلام این خبر گفت : سی و یکمین  کنفرانس بین المللی برق  با همکاری انجمن علوم مهندسی برق ایران و دانشکده‌ی مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود.
وی افزود: آیین آغاز به کار رسمی این کنفرانس روز ۱۹ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد ؛ از برنامه های جانبی این کنفرانس می توان به برگزاری ۴۰ کارگاه آموزشی در روز ۱۸ اردیبهشت ماه اشاره کرد.
دکتر شفیعی تعداد مقاله‌های ارسال شده به دبیرخانه کنفرانس را بیش از ۵۰۰ مقاله اعلام کرد و گفت : حدود ۲۷۰ مقاله مقاله به صورت شفاهی در ۶۰ نشست‌ تخصصی ارائه خواهد شد. در سه دوره‌ی پیشین این کنفرانس به دلیل شرایط کرونا ارائه مقاله‌ها به‌صورت غیر حضوری در بستر فضای مجازی یا نیمه حضوری انجام شد.
رئیس سی و یکمین کنفرانس بین المللی برق افزود : برگزاری سه میزگرد با موضوع‌های جایگاه سیاست-گذاری در مواجهه با نا ترازی انرژی، آموزش عالی و تنگناها و نقش سرویس های مبتنی بر هوش مصنوعی در کسب و کارها و ارائه ۶ سخنرانی کلیدی توسط استادان برجسته داخلی و خارجی را از دیگر برنامه‌های این کنفرانس است .
همچنین  در آیین آغاز به کار کنفرانس برای دومین سال متوالی جایزه‌ی رساله‌ی برتر مهندسی برق و فناوری ارتباطات با همراهی مرکز تحقیق و توسعه‌ی همراه اول اهدا خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: کنفرانس مهندسی برق در سال‌های گذشته به نشاط علمی کشور در حوزه ی تاثیرگذار مهندسی برق کمک‌های شایانی کرده است و مشکلات دانشجویان و استادان را در نیاز به ارائه مقاله در کنفرانس‌های خارج از کشور برطرف کرده است.
این کنفرانس که همواره مورد توجه مراکز مهم علمی و دانشگاهی کشور قرار داشته است از دو دوره‌ی قبل همکاری‌هایی را در قالب صنعت و دانشگاها در حوزه های مختلف آغاز کرده است که تعدای از این پروژه‌ها در حال کسب نتایج نهایی است.
دکتر مسعود شفیعی دبیر کمیته‌ی دائمی کنفرانس بین‌المللی مهندسی برق، بهبود ساختارها و تدوین شیوه‌نامه‌های مختلف برای استانداردسازی برگزاری کنفرانس و یکسان سازی شیوه‌های بررسی علمی مقاله‌های ارسال شده را از تغییرات مهم این کنفرانس دانست و گفت : از توان تمام جامعه‌ی علمی و دانشگاهی کشور در برگزاری هر یک از دوره‌های کنفرانس استفاده می شود و کنفرانس از برگزاری‌های سلیقه‌ای که باعث افت و خیز در کیفیت برگزاری کنفرانس می‌شود اجتناب می کند.
وی یاداور شد: استفاده از سایت دائمی کنفرانس در تمام دوره‌های پیش به مستندسازی قابل دسترسی مقاله‌های کنفرانس کمک خواهد کرد و زمینه‌ی استفاده از مقاله‌های ارائه شده در هر کنفرانس را برای پژوهشگران این حوزه فراهم می سازد.
دبیر کمیته‌ی دائمی کنفرانس بین‌المللی مهندسی برق هم‌چنین گفت: با عادی شدن شرایط برگزاری، در دوره‌های بعدی ارائه مقاله به شکل پوستر هم در دستور کار قرار خواهد گرفت تا برگزار کننده‌ها بتوانند تعداد بیشتری از مقاله‌های ارسال شده را پذیرش نمایند و زمینه‌ی ارائه آن‌ها را فراهم کنند.
مراسم افتتاحیه کنفرانس بین المللی مهندسی برق در روز ۱۹ اردیبهشت ماه سال جاری در محل سالن آمفی تئاتر استاد ادیبی دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار خواهد شد.
در کنار این کنفرانس نمایشگاه دستاوردهای تحقیقاتی و فناوری با حضور ۲۰ شرکت از شرکت های فعال و بزرگ تشکیل می شود.

 
وب سایت کنفرانس جهت کسب اطلاعات بیشتر:

https://iceeconf.ir/۲۰۲۳