مراسم  تقدیر از انجمن های علمی و دانشجویی برتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد

 | تاریخ ارسال: 1402/2/19 | 

در مراسمی با حضور رئیس دانشگاه و معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر  از ۶ انجمن علمی دانشجویی برتر تقدیر شد. 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر : در این مراسم از انجمن های علمی و دانشجویی دانشکده های  مهندسی کامپیوتر ، معدن، مکانیک ، پلیمر ، دریا و شیمی  تقدیر به عمل آمد .
گفتنی است : تقدیر از انجمن های علمی و دانشجویی برتر به سبب فعالیت های چشمگیر آنان  در  زمینه های برگزاری دوره های آموزشی ، نشریات علمی دانشجویی ، برگزاری مسابقات و رویدادها، برگزاری بازدیدهای علمی هدفمند و ....‌‌‌‌صورت گرفت .
همچنین جایزه ویژه این مراسم به انجمن علمی  دانشکده مهندسی شیمی به عنوان انجمن برتر شانزدهمین دوره فعالیت انجمن های علمی و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر رسید.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد؛ 
دانشجویان در توسعه علوم غفلت نکنند/ضرورت تلاش برای ثبت اختراع و فناوری

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیرخطاب به دانشجویان گفت:  دانشجویان باید در توسعه علوم غفلت نکنند؛ باید در ثبت اختراعات و فناوری کوشا باشند تا به محصولات نواورانه و فناورانه ی بهتر دست پیدا کنند. 
دکتر سید حسن قدسی پور  در مراسم تقدیر از انجمن های علمی و دانشجویی برتر ، با تاکید بر اینکه جمع دانشجویی، جوی خوب و خاطره  انگیز است، گفت: فعالیت دانشجویی فراز و نشیب دارد زیرا دانشجویان در جوهای متفاوتی قرار می گیرند. 
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: جمع های دانشجویی هر چه بیشتر روی ابتکار و اختراعات و نواوری تلاش کنند ثمره بهتری خواهد داشت. 
وی تاکید کرد:  مراکز تحقیقاتی نقش کلیدی در فرایند توسعه ، بهبود و پیشرفت علم دارند ؛ محققان عنصر و موتور تحقیق هستند اگر به حصولی رسیدند اولین محصول،  استارت و نشانه توسعه خواهد بود. 
دکتر قدسی پور ادامه داد: اگر محصولی اختراع شود و به بازار برسد توانسته اید نواوری را به جهان عرضه کنید؛ در حال حاضر گروههایی روی  بهبود کیفی یک تیم کار می کنند و گروههایی ایجاد می شوند که تاثیر در بازار دارند؛‌در این حلقه دانشجویان میتوانند نقش موثری داشته باشند. 
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیرخطاب به دانشجویان گفت:  دانشجویان باید در توسعه علوم غفلت نکنند؛ باید در ثبت اختراعات و فناوری کوشا باشند تا به محصولات نواورانه و فناورانه ی بهتر دست پیدا کنند.

 
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر مطرح کرد؛
ضرورت همکاری یک استاد مشاور با انجمن های علمی

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: لازم است که یک استاد مشاور با انجمن های علمی همکاری کند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر،  دکترحامد ملاداودی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مراسم تقدیر از انجمن های برتر گفت: از انجمنهای علمی که برای ایجاد رویدادهای علمی و محیط های علمی  تلاش می کنند تقدیر و تشکر می کنیم.
وی با بیان اینکه این انجمنها رویدادها، دوره های افزایش مهارتی، بازدیدها و... را برگزار می کند، گفت: همچنین به اعضای جدیدی که دراین انتخابات برگزیده شده اند تا با انرژی فعالیت کنند نیز تبریک می گوییم.
دکترملاداودی با بیان اینکه معمولا جایگاه و سمت ها باقی نمی مانند، بلکه خدمت و زحمات صادقانه است که ماندگار است، گفت: امیدواریم افرادی که در این جلسه  انتخاب شدند از این فرصت بهره ببرند.
به گفته وی، در بحث ارتباط با صنعت، ارتباط دانشجویان با یکدیگر مغفول مانده ولی اساتید با یکدیگر ارتباط دارند. در بحث انجمنهای علمی نیز ارتباط با اساتید مغفول مانده است.
وی خاطر نشان کرد: انجمن های علمی می توانند  با ارتباط با اساتید مشاور به صورت اثر گذار به فعالیت های خود ادامه دهند.دانشجویان در آمد و روند هستند ، مهم این است شورای مرکزی که مستقر می شوند از تجارب افراد قبلی بهره ببرند.
وی افزود: استاد مشاور برای تعالی بخشی و کیفیت بخشی برنامه های علمی می تواند نقش آفرینی کند تا برنامه ها با دقت و کیفیت بهتری برگزار شود.
وی با بیان اینکه برای هر انجمن در هر حوزه ای یک اتحادیه وجود دارد، گفت: وظایف این اتحادیه، برنامه ریزی منسجم برای هر یک از  انجمن های علمی در سطح کشور است.