مراسم جشن و تقدیر از کارکنان شرکتی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد

 | تاریخ ارسال: 1402/2/20 | 

مراسم جشن و تقدیر از کارکنان شرکتی با حضور رئیس ، معاون توسعه و مدیریت منابع و مسئولان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در روز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر: این مراسم با حضور و سخنرانی دکتر سید حسن قدسی پور رئیس دانشگاه، مهندس محمد نوروزی مدیر امور اداری و پشتیبانی، مهندس رضا صدوقی مدیر عامل و مهندس مسعود رضوی معاون مدیر عامل هلدینگ صنام برگزار شد.
در این مراسم که بیش از ۳۰۰ نفر از کارکنان شرکتی دانشگاه حضور داشتند آقای ابوطالب حسینی استنداپ کمدی معروف به اجرای برنامه پرداخت .
همچنین ۱۳ نفر از کارکنان شرکتی دانشگاه از اداره انتظامات، فضای سبز، خدمات عمومی و خدمات خوابگاهی به عنوان کارکنان نمونه شرکتی دانشگاه با اهدای لوح  تقدیر شدند.
از دیگر برنامه های این مراسم قرعه کشی کارت های هدیه ۵۰۰ هزار تومانی و سفر رایگان سیاحتی و زیارتی به مشهد و شمال بود که به ۲۰ نفر از کارکنان اهدا شد.
طرح پایش سلامت و طب کار و تخصیص حکمت کارت و ثمین کارت اعتباری از برنامه های آینده امور اداری برای نیروهای خدوم شرکتی می باشد.
مشکلات و دغدغه های کارکنان شرکتی نیز در قالب کلیپی که توسط روابط عمومی دانشگاه تهیه شده بود به سمع و نظر مسئولان دانشگاه رسید.
دکتر سید حسن قدسی پور رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مراسم تقدیر از کارکنان دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: خرسندم که در قالب این جلسات با کارکنان این دانشگاه به گفتگومی پردازم  و از نزدیک در جریان مشکلات و مسائل کارکنان قرار می گیرم.
وی با اعلام دغدغه مندی ما برای مشکلات کارکنان گفت: ما همگی در یک صف و جبهه هستیم و با مشکلات عدیده هستی و زندگی کنونی و آینده دست و پنجه نرم می کنیم.در این موضوع مشترک هستیم و تلاش می کنیم با امکانات و وضعیت موجود حداکثر بهره وری و بهینه سازی را در مسائل کارکنان داشته باشیم.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت:‌ما در موقعیت حساس خوشه چینی هستیم امیدواریم تعاملات و تبادل  ها روی ارز، سکه و ... که اثر می گذارد نتیجه خوبی داشته باشد. این تحولات پیامد تحولات سیاسی بوده است.
به گفته وی، ما با یک سری مشکلات داخلی سنگین روبرو هستیم که با تدبیر، اندیشه، گفتگو، همدلی و ... حل می شود.
وی خاطر نشان کرد: سرویس ایاب و ذهاب  کارکنان ۱۳ میلیارد هزینه دارد؛ برای غذای دانشجویان  و کارکنان هم  ۱۰۰ میلیارد تومان در سال هزینه  می شود؛  بخش اعظم این هزینه ها را دانشگاه در قالب  یارانه  پرداخت می کند.
وی گفت : در این برهه زمانی باید طوری برنامه ریزی کنیم  که فشار کمتری به کارکنان  وارد شود.
وی افزود: دانشگاه در نمک آبرود دارای چندین هکتارزمین است که درصدد هستیم با ساخت آن خدماتی را در اختیارکارکنان دانشگاه قرار دهیم.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت:سعی داریم  کسری های بودجه را از سازمان مدیریت و پروژه های قراردادی تامین کنیم. در حال حاضر  معاونت پژوهشی قرارداد ۴۰ میلیارد تومانی منعقد کرده که می تواند بخشی از هزینه های دانشگاه را جبران کند .
مهندس محمد نوروزی مدیر امور اداری و پشتیبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مراسم تقدیر از کارکنان شرکتی این دانشگاه گفت: برخی کارکنان انتظار رفع تبعیض دارند؛ باید توجه داشته باشیم که  دولت شرایطی را برای کارکنان شرکتی فراهم کرده  که خودش هم در آن مانده است.
وی با بیان اینکه این قضیه ای است که دولت همواره با ان کلنجار می رود، گفت: دانشگاه نمیتواند به خودی خود این مشکل را حل کند ولی در حذف دیوارهای تبعیض گام  برداشته است.
وی افزود: یک مشاغل پشتیبانی وجود دارد که ما به بخش خصوصی واگذار کردیم که کارکنان شرکتی هستند. بنابر این در صدد هستیم با شرکتی به عنوان پیمانکار قرارداد ببندیم  که بتوانیم امکانات  در خور توجهی را برای کارکنان خدوم شرکتی فراهم کنیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر یک شرکت سازوکاری فراهم کرده که از وام بانک رسالت استفاده کنند؛ این شرکت درصدد است امتیازی را بگیرد که سطح وام از بانک را افزایش دهد.
مهندس نوروزی درخصوص خدماتی که به کارکنان شرکتی ارائه می شود، گفت: حکمت کارت برای همکاران شرکتی فراهم شده که می توانند از اتکا و مجموعه های مشابه خرید انجام دهند.
وی گفت: همچنین قرار است پرونده سلامت برای هر یک از کارکنان تشکیل دهیم.

 
معاون امور اداری و پشتیبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر؛
دانشگاه بیشترین تبدیل وضعیتها را دارد/ تغییر قرارداد شرکتی به رسمی و پیمانی ۷۸ نفر

 

معاون امور اداری و پشتیبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر از تبدیل وضعیت ۷۸ نفر از کارکنان شرکتی دانشگاه به رسمی و پیمانی خبر داد.
مهندس مسعود قریشی معاون امور اداری و پشتیبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این مراسم گفت: ورود بنده به دانشگاه ازطریق شرکت بوده است بنابراین با مشکلات کارکنان شرکتی آشنایی کامل دارم.
وی گفت: برخی قوانین دست و پا گیر هستند و فراز و نشیب های کارکنان شرکتی و قراردادی را درک می کنم .
مهندس قریشی گفت: سال گذشته برنامه ریزی های خوبی صورت گرفت  که ۷۸ نفراز کارکنان  شرکتی به پیمانی و رسمی تبدیل وضعیت شوند؛ با توجه به اینکه دانشگاه صنعتی امیرکبیر بیشترین آمار را  در تبدیل وضعیت ها دارد ؛  این اتفاق خوب  مایه  خرسندی است.

وی با بیان اینکه هر سال ۲۰ درصد حقوق شرکتی ها افزایش پیدا می کند، گفت: البته که  تورم حاکم بر مجموعه مانع از اقداماتی می شود،  ولی با وجود تنگناهای بودجه ای، از ترفندهایی برای بهره مندی کارکنان از مزایا استفاده می کنیم.
وی با اشاره به تامین نیروهای شرکتی از طریق شرکت صنام افزود: به واسطه این همکاری با شرکت صنام که وابستگی با وزارت دفاع دارد می توانیم از مزایای خدماتی که وزارت دفاع به کارکنان خود ارائه می کند بهره مند شویم. در حال حاضراین شرکت ۳۲۰۰ پرسنل دارد.