نهمین رویداد AUT TALK در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد

 | تاریخ ارسال: 1402/2/23 | 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر : آقای علی علیزاده رئیس اداره انجمن های دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اعلام این خبر گفت : این رویداد با اسقبال گسترده دانشجویان، اساتید و صاحبان شرکت برگزار شد و فرصتی بسیار مناسب را جهت تبادل تجربیات و استفاده از ظرفیت سرمایه گذاری و پیشبرد ایده‌های نو دانشجویان توسط مدیر عامل پلتفرم جهانی نوآوری و فناوری آقای چان فراهم کرد.
وی افزود:   آقای چان در مورد کلیات روند کاری شرکت خود، دستاوردهای مختلف شرکت، تجربیات موفق در زمینه کسب و کار و سرمایه‌گذاری‌های انجام ‌شده در کشورهای مختلف و علاقه خود به‌منظور همکاری با دانشجویان ایرانی و سرمایه‌گذاری در کشور ایران سخنانی را ایراد کرد.
 رئیس اداره انجمن های علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطر نشان کرد: پس از سخنرانی آقای چان، دانشجویان سوالات و چالش‌های مربوط به همکاری و نحوه سرمایه‌گذاری برای ایده‌های خود را مطرح و پاسخ لازم توسط آقای چان ارائه شد.
 وی یادآور شد :  در پایان ،راه‌های همکاری و نحوه ارتباط افراد صاحب ایده و نوآوری با سرمایه گذار خارجی به اشتراک گذاشته شد.

 

وی گفت : رویدادهای Aut Talk در راستای رسیدن به اهداف کلان دانشگاه که تبدیل شدن به دانشگاه های نسل سوم است، با شعار «تجربیات شایسته ترویج» برگزار می شود. این رویداد در سال ۱۳۹۸ در دانشگاه صنعتی امیرکبیر پایه گذاری شد که تمرکز آن بر روی حوزه کارآفرینی و توسعه کسب و کار است.
علیزاده تاکید کرد : این رویداد به صورت سخنرانی یک کارآفرین موفق و برجسته به شیوه داستان گویی می باشد که در آن، سخنران فرصت دارد تا در مدت ۲۰ دقیقه بعد از معرفی خود و سازمان یا کسب و کار مربوطه، تجربیات موفق یا ناموفق خود در مسیر راه اندازی کسب و کار و چالش های موجود در آن را به صورت خلاقانه و جذاب ارائه نماید. در ۳۰ دقیقه دیگر پس از اتمام بخش اول برنامه، پرسش و پاسخ بین کارآفرین و مخاطبان، ارائه ایده نسبت به چالش های مطرح شده و یا دغدغه های آن ها در زمینه فعالیت آن کارآفرین مطرح می شود.

 

رئیس اداره انجمن های علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیردر ادامه افزود:  مخاطبان این رویداد، اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه و نماینده هایی از شرکت های دانش بنیان و نوپا می باشند که به حوزه کارآفرینی و ایده پردازی علاقمند هستند و در این رویداد علاوه بر کسب تجربه از کارآفرینان، می توانند ایده ها و نظرات خود را جهت بهبود و افزایش بهره وری مجموعه مربوطه اعلام نمایند.
وی گفت : همچنین در این رویداد، مدیران ارشد سازمان مدعو حضور داشته و همین امر زمینه ساز ارتباط بیشتر و موثرتر بدنه دانشگاه با مجموعه و انتقال بهتر تجربیات می باشد.
علیزاده تاکید کرد: کارآفرینان می توانند جهت معرفی هرچه بهتر مجموعه خود و تعامل بیشتر با دانشگاهیان به مدت سه روز قبل از رویداد اصلی برنامه های تکمیلی از جمله نشست های تخصصی و عمومی، برپایی غرفه و عرضه فناوری های مربوط به محصولات خود، برگزاری مسابقات و ... در دانشگاه داشته باشند.
گفتنی است : تاکنون چندین دوره Aut Talk با حضور کارآفرینان برتر کشور از جمله حمیدرضا طاهری مدیرعامل شرکت پلاستیک ماشین الوان، مجید حسینی نژاد مدیرعامل وبسایت علی بابا، جعفر صفوی مدیر عامل رستوران های زنجیره ای باگت، سعید سپنتا مدیر سایت یونیلیور ایران و جعفر علیزاده مدیر عامل شرکت الکتروژن در دانشگاه برگزار شده است.