حضور رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در ششمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های ایران و روسیه در مسکو

 | تاریخ ارسال: 1402/2/24 | 

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در ششمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های ایران و روسیه در مسکو حضور یافت.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر : در ششمین اجلاس روسای دانشگاه های ایران و روسیه که ۷و ۸ اردیبهشت ماه در دانشگاه لومونوسف مسکو برگزار شد روسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه حضور داشتند.
دکتر سید حسن قدسی پور رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این اجلاس  گفت : روابط دیپلماتیک ایران و روسیه و شراکت راهبردی دو کشور در تعمیق و گسترش همکاری و مبادلات علمی-پژوهشی و دانشگاهی بسیار موثر است و در سایه شراکت راهبردی دو کشور می توان به این مهم دست یافت.
وی ضمن اشاره به آمادگی دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های فنی و مهندسی کشور برای به اشتراک گذاشتن تجربیات علمی- آموزشی- پژوهشی، از تجربیات بین‌المللی دانشگاه در زمینه برگزاری دوره‌های مشترک آموزشی، تبادل دانشجو، کارآموزی و تبادل استاد، راهنمایی مشترک دانشجویان تحصیلات تکمیلی، پروژه‌های پژوهشی مشترک و پروژه‌های صنعتی و نوآورانه خبر داد.
دکتر قدسی‌پور بر زمینه‌های تحقیقاتی مانند نفت و گاز و انرژی، ابر رایانه و امنیت سایبری، ماهواره، هوافضا، موادپیشرفته، آب و محیط زیست، معدن، مهندسی پزشکی و در نهایت علوم پایه(ریاضیات، فیزیک و شیمی) برای توسعه روابط علمی – دانشگاهی تاکید کرد.
در این سفر روسای دانشگاه های حاضر از دانشکده‌ها و موزه‌های دانشگاه لومونوسف بازدید کردند.
در این اجلاس، نشست و تبادل‌نظر درباره همکاری‌های بین دانشگاهی میان دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه در زمینه تبادل دانشجو، برگزاری دوره‌های مشترک و برنامه‌ها و تحقیقات مشترک و همچنین نشست‌هایی برای بررسی جنبه‌های فرهنگی همکاری بین دانشگاه‌های ایران و روسیه و اشتراک‌گذاری تجربه‌های پروژه‌های تحقیقاتی ایران و روسیه در زمینه علوم طبیعی و حوزه خزر با حضور رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه برگزار شد.
دکتر ویکتور سادوونیچی رئیس دانشگاه لومونوسف مسکو، آندری فورسنکو دستیار رئیس جمهور فدراسیون روسیه، والری نیکولایویچ وزیر علوم و آموزش عالی روسیه و الکسی یورویچ سفیر تام‌الاختیار روسیه در ایران و همچنین دکتر کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه از سخنرانان این اجلاس بودند.