مراسم گرامیداشت روز آزادسازی خرمشهر برگزار شد

 | تاریخ ارسال: 1402/3/6 | 

مراسم گرامیداشت روز آزاد سازی خرمشهر با حضور حجت الاسلام «ژاله چین» مدرس حوزه و دانشگاه و کارکنان دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر : حجت الاسلام ژاله چین به تشریح مشکلات و مسائل اشغال خرمشهر پرداخت و گفت : نیروهای رژیم بعثی صدام در پشت خاکریز و دشمنان داخلی در پشت میز  کار رزمندگان اسلام و دفاع از خرمشهر را با سختی و چالش های اساسی مواجه کردند.

وی گفت : این دو عامل باعث شد که در دفاع از شهر با کمبود شدید تسلیحات نظامی مواجه شویم  و اگر غیرت و حمیت افرادی مثل شهید جهان آرا و .. نبود آزادی خرمشهر غیر ممکن بود. برای همین است که امام خمینی(ره ) فرمود ،خرمشهر را خدا ازاد کرد.

وی به ویژگی‌های شهید مجتبی هاشمی پرداخت و گفت : نبرد این شهید بزرگوار در جبهه های جنگ  و یاری و کمک مالی به پیشبرد جنگ و دفاع مقدس مثال زدنی است ؛ در زمان جنگ تحمیلی رزمندگان اسلام  به معنای واقعی از جان و مال خود گذشتند.

این مدرس حوزه و دانشگاه افزود: رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع‌ مقدس با روحیه ولایتمداری، ایمان و اخلاص بر دشمن پیروز شدند.

وی گفت :دشمنان برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی نقشه های متعددی را پیاده سازی کرده اند که نمونه بارز آن  از بین بردن عفاف و حجاب است.

در پایان مراسم پس از قرعه کشی ، هدایای نقدی به تعدادی از کارکنان حاضر در جلسه اهدا شد.

همچنین همایش پیاده  روی گرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر با حضور پرشور کارکنان دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

پیاده روی کارکنان دانشگاه صنعتی امیرکبیر از درب حافظ آغازشد و سپس در مزار شهدای گمنام دانشگاه با ذکر فاتحه واهدای گل به مقام شامخ شهدا ادای احترام شد.

همچنین در زمین چمن دانشگاه مسابقات دارت ، شوت بال ،  .... برگزار شد و هدایایی به شرکت کنندگان اهدا شد. 

عکس‌ها را در ادامه ملاحظه نمائید: ...