با حضور سخنرانان داخلی و خارجی؛ اولین سمپوزیوم ساخت افزایشی با رویکرد نوآوری و فناوری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد

 | تاریخ ارسال: 1398/11/6 | 
سمپوزیوم ساخت افزایشی با رویکرد نوآوری و فناوری با حضور سخنرانان داخلی و خارجی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دبیر این سمپوزیوم، دکتر حمید امیدوار عضو هیات علمی و رییس مرکز نوآوری دانشکده مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در خصوص این سمپوزیوم گفت: این نشست با رویکرد محورهای نوآورانه و فناورانه در حوزه ساخت افزایشی برگزار شد.
وی عنوان کرد: در این سمپوزیوم علاوه بر سخنرانی، سه کارگاه آموزشی و یک مسابقه دانشجویی برگزار شد.
این عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: مسابقه دانشجویی در دو بخش فلزی و پلیمری برگزار شد. در بخش فلزی که برای اولین بار در کشور برگزار شده بود قطعاتی طراحی و  ساخته شد که در نهایت سه تیم در حوزه فلزی و ۲ تیم در حوزه پلیمر برگزیده شدند.
دکتر امیداور اظهار داشت: در این مسابقه طراحی قطعه برعهده دانشجویان بود و ساخت را شرکت مپنا انجام داد.
وی گفت: در این سمپوزیوم سخنرانی ها در دو بخش مهندسی و پزشکی صورت گرفت.
در حوزه مهندسی ساخت افزایشی دو سخنران از کشور مالزی و دو سخنران از ایران حضور داشتند. سخنران کلیدی این بخش را دکتر عباس علی آبادی، مدیر عامل مپنا به عهده داشت.
این استاد دانشگاه ادامه داد: همچنین در حوزه ساخت افزایشی در زمینه پزشکی نیز ۲ سخنران از کشور مالزی و ۳ سخنران از کشورمان حضور داشتند.
وی در پایان  از سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، اداره کل انجمنهای علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر  و شرکت مپنا در برگزاری این مراسم تشکر کرد.