سامانه‌ جلسات Online

 | تاریخ ارسال: 1399/1/25 | 
پیرو شرایط بوجود آمده  برای پیشبرد فعالیت‌های دانشگاه از سوی دیگر، برگزاری جلسات، دفاعیه ها و غیره اجتناب ناپذیرخواهد بود، و از این رو مرکز فناوری اطاعات و ارتباطات در راستای ارائه برگزاری جلسات غیرحضوری، سامانه ویدئو کنفرانس https://meetings.aut.ac.ir را راه اندازی نموده است. باتوجه به اینکه امکان تعریف سطوح دسترسی مختلف در این سامانه وجود دارد، فرآیند استفاده از سامانه به صورت زیر خواهد بود.

- مرکز فناوری اطلاعات برای تمام واحدها و دانشکدههایی که اعلام آمادگی کنند، یک کاربر به عنوان  مدیر سیستم (در سطح واحد یا دانشکده ) ایجاد خواهد کرد.
- آموزش‌های لازم به صورت برگزاری ویدئو کنفرانس و فایل آموزشی به مدیر سیستم معرفی شده توسط واحد متقاضی ارائه خواهد شد.
- تعریف و ایجاد و مدیریت برگزاری جلسات توسط مدیر سیستم هر واحد صورت می‌‌گیرد.
- مدیریت کارشناسان پشتیبانی توسط واحد آموزش‌های الکترونیکی و آزاد دانشگاه انجام خواهد شد.
 
 
مشاهده راهنما



** نکات مهم  جهت  استفاده بهینه از سامانه **

-  جهت تعریف اتاق جلسات لطفاً با کارشناس انفورماتیک دانشکده/واحد خود تماس بگیرید. همچنین می توانید با آدرس ایمیل netaut.ac.ir مکاتبه نمایید.
-     آدرس جلسه به صورت
https://meetings.aut.ac.ir/meetingname خواهد بود. بعنوان مثال اگر عنوان اتاق جلسه شما robotics باشد آدرس جلسه به این شکل خواهد بود:
این آدرس می بایست به شرکت کنندگان اعلام شود.
-   دسترسی میزبان جلسه به اتاق جلسه با نقش میزبان (Host) و با نام کاربری و کلمه عبور ایمیل دانشگاه خواهد بود. از بخش Registered Users وارد شوید.
-    سایر افراد و دانشجویان می توانند با نام خود و به صورت مهمان (Guest) وارد جلسه شوند و یا دسترسی مربوط به آنها توسط ادمین دانشکده تعریف گردد. در حین جلسه میزبان می تواند نقش افراد را تغییر دهد.
-   میزبان جلسه می بایست پیش از سایرین وارد جلسه شود و سایر شرکت کنندگان سپس می توانند وارد اتاق جلسه شوند.
-   حتماً از هدست یا هندزفری جهت بهینه سازی صدا استفاده نمایید.
 -  برای برقراری ارتباط و صحبت/ویدئو افراد شرکت کننده میزبان در صورتی که نقش آنها شرکت کننده (Participant) است باید میکروفن/ویدئو آنها را باز نماید یا نقش آنها را به ارائه دهنده (Presentor) یا میزبان (Host) تغییر دهد.
 - بعد از اینکه میزبان دسترسی میکروفن/ویدئو را باز نمود، خود افراد نیز می بایست مجوز استفاده نرم افزار از میکروفن/ویدئو را با کلیک بر آیکن مربوطه در بالای صفحه فراهم کنند.
-   در جلسات پرجمعیت میزبان میبایست میکروفن ها را ببندد و تک به تک برای صحبت افراد باز نماید. افراد با گزینه Raise Hand می توانند تمایل خود را برای صحبت اطلاع دهند.
-   در بخش چت جهت تایپ حرف "ی" از کلیدهای ترکیبی Shift+X استفاده نمایید.
-   نصب نرم افزار Adobe Connect بر روی گوشی یا لپتاپ اجباری نیست ولی میتواند کیفیت جلسه را افزایش دهد.
-    در حال حاضر دانشگاه محدودیت پهنای باند یا منابع برای سامانه های ویدئو کنفرانس ندارد و در صورتی که در حین جلسه با قطع و وصل صدا مواجه شدید، مشکل به احتمال زیاد ناشی از کیفیت اینترنت کاربر است. بدین منظور دقت کنید که در حین جلسه ازVPN استفاده نکنید و همچنین از یک سرویس اینترنت غیر اشتراکی با پهنای باند مناسب استفاده نمایید.  
 
در صورت وجود سوال با کارشناس انفورماتیک دانشکده/واحد خود تماس بگیرید. همچنین می توانید با آدرس ایمیل
netaut.ac.ir مکاتبه نمایید.



CAPTCHA
دفعات مشاهده: 4260 بار   |   دفعات چاپ: 258 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر