فعالیت های مرکز مشاوره دانشگاه صنعتی امیرکبیر در دوران شیوع ویروس کرونا

 | تاریخ ارسال: 1399/2/3 | 
مرکز مشاوره دانشگاه صنعتی امیرکبیر از ابتدای شیوع ویروس کرونا و دوران قرنطینه اقدام به فعالیت های متعددی از جمله ارائه خدمات روانشناختی، روانپزشکی و مددکاری به صورت تلفنی و آنلاین کرده است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر از ابتدای شیوع ویروس کرونا و زمان قرنطینه به ارائه خدمات روانشناختی، روانپزشکی و مددکاری به صورت تلفنی و آنلاین (در بستر شبکه‌های اجتماعی) در زمینه اضطراب و استرس کرونا، اختلالات بالینی فردی، حوزه تحصیلی، پیش از ازدواج، زوج درمانی و مشکلات خانوادگی پرداخته است.
همچنین این مرکز طی ماه های اخیر به دلیل شیوع بیماری کرونا و قرنطینه اقدام به برگزاری کارگاههای آنلاین در فضای مجازی با موضوعات «رهایی از زندان ذهن در مقابله با ویروس کرونا»، «هدف گذاری و برنامه ریزی برای سال۹۹»، «اعتماد به نفس»، «هوش عاطفی» کرده است.
همچنین این مرکز در جلسات کمیته سلامت با محوریت مهار ویروس کرونا در محیط‌های دانشگاهی که تحت نظر معاونت دانشجویی برگزار شد، شرکت داشته است.
مرکز مشاوره دانشگاه صنعتی امیرکبیر در ایام تعطیلات عید نوروز نیز با ارائه خدمات تخصصی پاسخگوی تماس‌های مکرر دانشجویان بوده است.
این مرکز در پویش درخانه بمانیم با شعار«کمپین دانشجویی در خانه بمانیم، #ایران را سرشار از همدلی کنیم» از طریق تولید محتوا در قالب تهیه پوستر، بورشور، پادکست، کلیپ های آموزشی و سرگرم کننده، پیام‌های انگیزشی و برگزاری مسابقه +کرونا با استفاده از ظرفیت دانشجویان همیار سلامت روان (کانون همیاران) حضور فعال، پرشور و خلاقانه ای در دوران شیوع ویروس کرونا داشته است.