توسط دانشگاه صنعتی امیرکبیر؛ مراسم مجازی نکوداشت و یادبود شهدای بخش سلامت و درگذشتگان بیماری کرونا برگزار شد

 | تاریخ ارسال: 1399/2/9 | 
مراسم مجازی نکوداشت و یادبود شهدای بخش سلامت و درگذشتگان بیماری کرونا توسط معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر سیاوش خرسندی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این مراسم گفت: شیوع کرونا بحران گسترده ای است که در کل جهان با آن مواجه هستیم بنابراین دانشگاه تلاش دارد در این بحران از بعد تحصیلی و حمایت های دانشجویی فعالیت هایی متناسب با شرایط حاضر ارائه کند.
وی افزود: با شیوع بیماری کرونا دانشگاه با برگزاری کلاس های مجازی و آنلاین تلاش کرد تا وقفه ای میان تحصیل دانشجویان ایجاد نشود.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد‌: در ماه های اخیر بخش مشاوره دانشگاه با تمام توان وارد صحنه شد تا دانشجویان بتوانند از خدمات این مرکز در زمان قرنطینه استفاده کنند.
دکتر خرسندی گفت: مرکز بهداشت این دانشگاه نیز در حوزه پیشگیری و کنترل این بیماری تلاش های زیادی انجام داده است و قبل از اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی دانشگاه تمهیدات مفیدی برای کاهش و پیشگیری بیماری کرونا انجام داد.
وی عنوان کرد: باتوجه به تمهیدات پیشگیرانه، با کمترین افراد بیمار مواجه بودیم.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: وظیفه خود می‌دانیم که قدردان جامعه سلامت کشور باشیم. جامعه سلامت کشور درسی از خود به یادگار گذاشتند که یکی از نشانه های آن تقویت خودباوری است.
دکتر خرسندی خاطرنشان کرد: شرکت های دانش بنیان این دانشگاه نیز هم راستا با پزشکان و پرستاران تلاش کردند تا با تولید محصولات دانش بنیان نیازهای کشور به واسطه شیوع بیماری کرونا را تامین کنند.
وی با اشاره به راه اندازی پویش همدلی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: در این پویش کمک های اساتید و کارکنان جمع آوری شده و به افراد نیازمند اهدا می شود.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد:  جلسات و نشست های هفتگی را به صورت مجازی  برگزار می کنیم تا در این دوران ارتباط دوسویه با دانشجویان داشته باشیم.
حجت الاسلام میراحمدی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در این مراسم گفت: پدیده نوظهور حادثه کرونا و اتفاقات پس از آن عیار واقعی ملت و مردم ما را آشکارتر کرد.
وی افزود: این ویروس اکثر نظام های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و نظام های سلامت و درمان دنیا را با چالش های متعددی مواجه کرده است اما در ایران این نوع چالش ها به فرصت تبدیل شده و ما شاهد همبستگی و افزایش مسئولیت پذیری میان مردم بوده ایم.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: با شیوع بیماری کرونا شاهد آن هستیم که داشته های معنوی مردم افزایش یافته است.
حجت الاسلام میراحمدی اضافه کرد: سرمایه اجتماعی هر کشور و ملتی داشته های معنوی است. درست است که ایران و ایرانی ریشه کهن دارد اما آنچه باعث شده که این ریشه ها خشکیده نشود، ارزش های معنوی است.
وی ادامه داد: این نشست به پاس قدردانی از جامعه سلامت کشور است چراکه این افراد بدون هیچگونه هراسی ایثار و جانفشانی کردند.
دکتر مسعود مردانی متخصص بیماری های عفونی نیز در این مراسم گفت: بیماری کرونا باعث شد تا مردم ایران بیش از پیش با یکدیگر هم دل و همبسته شوند.
وی افزود: خوشبختانه این بیماری روند روبه نزول را در کشور دارد و با کمک همه افراد و سازمان ها این ویروس درحال کنترل در کشور است.
دکتر مردانی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه در کشور ویروس کرونا کنترل شده است اما باید مراقب موج دوم و سوم این بیماری باشیم بنابراین همچنان باید بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی مورد توجه قرار گیرد.
وی تاکید کرد: مسئولان سازمان بهداشت جهانی اعلام کردند که نمی توان پایان دقیقی برای اپیدمی تعیین کرد چراکه این بیماری جدید است.
 وی خاطرنشان کرد: تاکنون دارو و واکسن قطعی برای این بیماری شناسایی نشده است اما کشورهای جهان درحال فعالیت برای ساخت دارو و واکسن این بیماری هستند.
دکتر مردانی اظهار داشت: در شرایط فعلی رعایت بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی مهمترین راه های کنترل بیماری کرونا بشمار می روند.