سوالات متداول سامانه اینترنت

 | تاریخ ارسال: 1399/2/23 | 
کاربر جهت ورود به اینترنت ، صفحه https://internet.aut.ac.ir ظاهر نمی­شود و قادر به ورود به اینترنت نیست . چه مواردی باید بررسی شود ؟

نخستین مساله­ای که باید چک شود ، تاریخ سیستم‌عامل می‌باشد و حتماً می‌بایست به نحو صحیح تنظیم شده باشد. اگر تاریخ دستگاه درست نباشد جهت ورود به اینترنت با خطایSSL  مطابق تصویر زیر که در مرورگرهای مختلف ، پیام خطا متفاوت خواهد بود مواجه می‌شوید .
 
 
نکته مهم : در صورتی که تاریخ سیستم صحیح بود و در نوار آدرس و در کنار نشانی https://internet.aut.ac.ir قفل سبز رنگ مشاهده نشد، از درج شناسه و کلمه عبور خودداری فرمایید .
در صورت عدم مشاهده صفحه لاگین اینترنت مساله دیگری که می‌بایست بررسی شود عدم وجود پراکسی در Internet explore می‌باشد. بدین منظور Internet explore  را بازکرده و سپس در مسیر tools و Internet Options و سپس connection و LAN settings هیچ check box (کادر انتخابی) نباید فعال باشد.

صفحه لاگین اینترنت مشاهده نمی شود . چه اقداماتی باید انجام گردد ؟
 در مرحله نخست تاریخ دستگاه می‌بایست بررسی  گردد و در مرحله بعدی عدم وجود پراکسی در تنظیمات مرورگر می باشد . برای تست عدم وجود پراکسی اینترنت اکسپلورر را باز کرده و سپس وارد Internet  option  می شویم.  در کادر محاوره ای  connections روی Lan settings کلیک می کنیم . در پنجره ظاهر شده هیچ مربع  تیک خورده ای نباید فعال باشد .
با بررسی این مراحل اگر باز هم صفحه لاگین مشاهده نشد به مسئول شبکه واحد خود جهت بررسی دقیق تر مراجعه نمایید.

در مرورگر هیچ صفحه های مشاهده نمی شود . چه اقدامات اولیه ای می توان انجام داد؟
مهمترین مساله عدم وجود پراکسی در اینترنت اکسپلورر می باشد .  برای تست عدم وجود پراکسی اینترنت اکسپلورر را باز کرده و سپس وارد Internet  option   می‌شویم.  در کادر محاوره ای  connections روی Lan settings کلیک می کنیم . در پنجره ظاهر شده هیچ مربع  تیک خورده ای نباید فعال باشد .
با این تست اولیه اگر باز هم مشکل مشاهده شد ،  به مسئول سایت واحد خود مراجعه نمایید .

 



CAPTCHA
دفعات مشاهده: 5420 بار   |   دفعات چاپ: 331 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر