توسط محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر محقق شد؛ طراحی سامانه یکپارچه آموزش،پشتیبانی، پیگیری بیماران

 | تاریخ ارسال: 1399/2/27 | 
محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به طراحی سامانه ای شدند که بیمار و پزشک با یکدیگر در ارتباط هستند و خدمات فالوآپ و پیگیری موثر تا دستیبابی به بهبودی به بیماران ارائه می کند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر : دکتر بهار مازندرانی مدیر عامل شرکت دانش بنیان بهزی ، ارائه کننده خدمات آموزش بیمار، ارتباط با پزشک و پیگیری درمان(فالوآپ) گفت: بهزی سعی دارد خدمات آموزش، پشتیبانی و پایش بیماران را به صورت یکپارچه در اختیار کادر درمان قرار دهد.
وی با بیان اینکه فرایند کنونی خدمات به این شکل است که پزشکان و درمانگران پس از ویزیت بیمارانشان را به بهزی می سپارند تا از طریق این خدمات درمان موثر تر و ماندگار تری داشته باشند، وی همچنین بیان کرد: از این طریق بیماران آموزش های متناسب با بیماریشان را که در زمان ویزیت امکان دسترسی به آنها میسر نبوده را دریافت میکنند.
به گفته مازندرانی، بهزی در طول دوره نقاهت و درمان، از طریق جمع آوری و پالایش داده های گزارش شده از طرف بیماران، ابعاد سبک زندگیشان را می سنجد و از طریق آموزش، یادآوری و ارائه نکات مهم مسیر درمان را تسریع می بخشد.
مدیر عامل این شرکت دانش بنیان عنوان کرد: این خدمات باعث می شود بیماران به نوعی خود را در ارتباط با درمانگر ببیند و به اضطراب ناشی از کمبود دانش در مورد وضعیت جدید خود دچار نشوند. از سوی دیگر درمانگران در پنل خود در اپلیکیشن پزشک بهزی در هر لحظه وضعیت بیماران خود را رصد کرده و بازخود دریافت میکنند. در واقع استفاده از سامانه بهزی فرایند درمان برای درمانگر و بیمار را ساده تر و اثربخش تر می کند.
وی تاکید کرد: این سامانه دو بازوی خدماتی دارد از طریق اپلیکیشن و وب سایت بیماران توصیه های متناسب با بیماری خود را دریافت می کنند و می توانند سوالات خود را برای پزشک ارسال کنند و پاسخ بگیرند.از طرفی پزشکان هم می توانند به آخرین وضعیت بهبودی بیمارانشان دسترسی داشته باشند و خدمات درمانی بهتری ارائه کنند.
مازندرانی گفت:این سامانه در دوسال گذشته در قالب طرح پژوهشی و خدمات درمانی با تعدادی کلینیک و پژوهشکده های دانشگاههای علوم پزشکی تهران، ایران،شهید بهشتی، شیراز و یزد همکاری کرده است.
وی افزود: از بیماران ارجاع شده ۳۹درصد مرد،۶۱درصد زن و از کشورهای ایران،امریکا،ژاپن و سوریه بوده اند.
علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت اینترنتی https://behzee.com مراجعه کنند.