سوالات متداول سامانه پورتال آموزشی و پژوهشی

 | تاریخ ارسال: 1399/2/29 | 
آدرس سامانه برای ورود به پورتال اعضای هیات علمی، مدیران و کاشناسان چیست؟
در صفحه‌ی اصلی سایت دانشگاه (www.aut.ac.ir)، در بخش سامانه‌ها، پورتال آموزشی و پژوهشی را انتخاب نمایند و یا مستقیما به آدرس (education.aut.ac.ir) مراجعه نمایند.
جهت دریافت نام کاربری وکلمه‌ی عبور پورتال آموزشی حق التدریس ،مدعو وحل تمرین چه اقدامی لازم است ؟

با شماره تلفن  ۶۴۵۴۲۸۷۹یا ۶۴۵۴۲۸۲۸ تماس بگیرید.

چگونه می توان اطلاعات شخصی در پورتال آموزشی خود را تغییر داد و یا اصلاح کرد؟
  ثبت و تصحیح اطلاعات مربوط به اعضاء محترم هیات علمی دانشگاه ؛ اساتید مدعو و حل تمرین  و پژوهشگر توسط واحد حق التدریس دانشگاه  انجام می پذیرد .

اطلاعات رتبه و استخدامی من در پورتال به روز نیست؟
این اطلاعات، بنابه قوانین حق التدریس، در ابتدای هر نیمسال تحصیلی به روز می شود و تغییراتی که بعد از شروع هر نیمسال در حکم کارگزینی ثبت شده باشد در ابتدای نیمسال بعدی اعمال می گردد.  

علی رقم ثبت شماره تلفن همراه در سامانه پورتال، پیامک ورود به پورتال یا پیامک امنیتی را دریافت نمی کنم؟
دلایل عمده آن بلاک کردن شماره پیامک دانشگاه (همانند بلاک کردن پیامک های تبلیغاتی) و یا ترابرد کردن اپراتور تلفن همراه می باشد.

طرح درس را از نیمسال‌های قبل به نیمسال جدید انتقال داده ام، اما در نیمسال جدید طرح درس مشاهده نمی شود؟
ممکن است در نیمسال جدید درس مذکور با کد متفاوتی ارائه شده باشد. برای برطرف سازی این اشکال لطفا با شماره 2869 (حقیقت پور) تماس بگیرید.

امکان ثبت قطعی کردن نمره چه مدت پس از ثبت موقت میسر می شود؟
پس از گذشتن 2 روز (غیر از پنجشنبه و جمعه) از زمان ثبت موقت نمره، کلید ثبت قطعی فعال می شود.

برای وارد کردن نمره به بخش دروس در پورتال مراجعه کرده ام ولی امکان ورود نمره وجود ندارد؟
لطفا به قسمت ثبت نمرات نهایی بروید. (قسمت لیست فقط جهت مشاهده می باشد)

جهت ورود نمره، نیاز به دریافت کد امنیتی دارم، اما تلفن همراهم در دسترسم نیست؟
لطفا از امکان ارسال کد امنیتی به ایمیل استفاده نمایید. و چنانچه آدرس ایمیل ثبت شما در پورتال آدرسی غیر از ایمیل دانشگاه (پسوند aut.ac.ir) ثبت شده است، در صورت عدم دریافت ایمیل در inbox خود، شاخه spam ایمیل خود را نیز بررسی نمایید.

نحوه ثبت نمره دروس،‌ نمرات خاص، نمرات تک‌درس توسط اساتید چگونه است؟
در پورتال شخصی هر استاد ، در پوشه‌ی مدیریت ، گزینه‌‌های دروس  ، نمرات تکدرس و نمرات خاص برای ثبت نمره درس دانشجو می باشند. با انتخاب گزینه‌ی دروس ، ابتدا ترم و سپس درس مورد نظر انتخاب می شود . در مقابل هر عنوان درس علاوه بر مشخصات درس، در  زیر ستون  نمرات ، امکان انتخاب نمره میان ترم و نمره نهایی وجود دارد . با انتخاب هریک از آنها  لیست دانشجویان جهت درج نمره نمایش داده خواهد شد.
اسامی دانشجویانی که به صورت تکدرس ثبت نام داشته اند  بر اساس نوع ثبت نام و سقف مجاز نمره در قسمت نمرات تکدرس و یا نمرات خاص نمایش داده شده و امکان ثبت نمره برایشان وجود دارد. 

 

نحوه ثبت طرح درس و یا انتقال آن از ترمی به ترم دیگر چگونه صورت می‌گیرد؟
 در پورتال شخصی هر استاد ، در پوشه ی مدیریت ، با انتخاب گزینه‌ی دروس ، ابتدا ترم و سپس درس مورد نظر انتخاب می شود. در مقابل هر عنوان درس علاوه بر مشخصات درس ، طرح درس هم وجود دارد. با انتخاب این گزینه ، اهداف درس ، نحوه‌ی ارزیابی درس ثبت می شود و سپس سرفصل‌ها ، عناوین کتاب‌ها و مراجع ثبت خواهند شد. در صورتی که در ترم گذشته این اطلاعات ثبت شده باشد با انتخاب کلید "طرح درس فوق را به ترم انتخابی کپی کن" و انتخاب ترم  مورد نظر، تمامی اطلاعات به آن ترم منتقل شده و امکان ویرایش آن در ترم منتقل شده وجود دارد.
نحوه ثبت اطلاعات پژوهشی (مقاله،کنفرانس،کتاب)برای اساتید چگونه می‌باشد؟
در پورتال شخصی هر استاد ، در پوشه‌ی مدیریت ، با انتخاب گزینه‌های مقالات مجلات ، مقالات کنفرانس‌ها و کتب ، استاد می تواند اطلاعات پژوهشی خود را ثبت نماید. تا زمانی که نگارنده از کلید ثبت استفاده نماید امکان ویرایش وجود دارد ولی با انتخاب کلید ثبت و ارسال ، اطلاعات ثبت شده جهت تایید به معاونت پژوهشی دانشکده منتقل می شود و تا زمانی که "عودت به نگارنده " نشود امکان ویرایش وجود ندارد.
نحوه ثبت اطلاعات برای مشوق‌های آموزشی تو سط اساتید چگونه می‌باشد؟
 در پورتال شخصی هر استاد ، در پوشه‌ی مدیریت ، با انتخاب گزینه‌ی مشوق‌های آموزشی ، مواردی که مشخص شده است به صورت خود اظهاری توسط استاد کامل و یا بارگذاری می شوند . سایر موارد نیز بر اساس اطلاعات استاد در پورتال ، نمایش داده می شوند.
نحوه محاسبه حق التدریس چگونه صورت می‌گیرد؟
 در پورتال شخصی هر استاد ، در پوشه‌ی مدیریت ، با انتخاب گزینه ی حق التدریس و سپس ترم مورد نظر، تمامی اطلاعات حق التدریس استاد با جزئیات  آن  نمایش داده می شود.




CAPTCHA
دفعات مشاهده: 4220 بار   |   دفعات چاپ: 288 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر