پیام رئیس پژوهشکده

 | تاریخ ارسال: 1399/5/2 | 
سلام،
از جانب اعضاء هیات علمی، همکاران صنعتی و کارکنان در پژوهشکده مواد و فناوری­های پیشرفته در نساجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر به شما خوش آمد عرض می­کنم. مهندسان نساجی و پوشاک از گذشته‌­ی دور از لحاظ تولیدات و پیشرفت فناوری خدمات شایسته­‌ای تقدیم جامعه نموده‌­اند. دامنه­‌ی وسیعی از صنایع و خدمات به فرآیندها، مکانیزم­‌های و محصولات صنایع نساجی و پوشاک وابسته‌­اند. امروزه علاوه بر محصولات سنتی صنایع نساجی و پوشاک شامل انواع الیاف، نخ، پارچه، فرش و کفپوش و منسوجات نبافته، زمینه­‌های نوظهور فزاینده­ای شامل بایوتکنولوژی، مهندسی بافت، قطعات الکترونیکی قابل­‌پوشش، مواد کامپوزیتی و مهندسی عمران و محیط زیست و ... به دامنه‌­ی کاربرد محصولات نساجی اضافه شده است که معتقد هستیم آموزش­های ارائه شده در این زمینه­‌ها می­تواند افق­ها و فرصت­های جدید بیشتری نسبت به گذشته در اختیار مهندسان نساجی قرار دهد.
این پژوهشکده به عنوان اولین و قدیمی­ترین پژوهشکده فعال در زمینه نساجی هم‌اکنون با انجام فعالیتهای آموزش و پژوهشی در تمامی مقاطع و گرایش­های مرتبط با صنایع نساجی و پوشاک و همچنین گرایش­های بین رشته­‌ای سعی دارد تا با داشتن نهادهای علمی و پژوهشی در دسترس خود، ابزارهای علمی، آموزشی و پژوهشی مورد نیاز علاقمندانی که راه آموزش و پژوهش را به عنوان مسیر ترقی خود انتخاب نموده‌­اند، فراهم سازد. ما همچنین معتقدیم که هر دو مسیر تربیت علمی و اخلاقی­‌است که موجب ترقی انسان­ها خواهد شد.
به عنوان نماینده­‌ی همکارانم در این پژوهشکده از شما صنعتگران، پژوهشگران و علاقمندان دعوت می­نمایم تا در برنامه­‌های توسعه­‌ای این پژوهشکده هم در زمین‌ه­های آموزشی و هم در زمینه­‌های پژوهشی مشارکت نموده و برای دانشجویان مستعدد و کوشای این بخش از صنعت و فناوری کشور آرزوی موفقیت و به­‌ورزی را دارم.

                                                                                                                   روح‌­الله باقرزاده