گزارشی از نشست مسئولین دانشگاه صنعتی امیرکبیر با معاون و مدیرکل فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

 | تاریخ ارسال: 1399/5/28 | 


نشست مسئولین دانشگاه صنعتی امیرکبیر با معاون و مدیرکل فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یکشنبه ۲۶ مرداد ۹۹ به میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

مشروح این نشست را در ادامه ملاحظه نمائید:
 

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر خبرداد:
تدوین فاز دوم برنامه جامع مجازی فرهنگی دانشگاه

معاون فرهنگی و دانشجویی  دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه برنامه جامع مجازی فرهنگی دانشگاه برای سه ماهه اول امسال با موفقیت اجرا شد، گفت: فاز دوم این برنامه جامع مجازی برای آغاز سال تحصیلی جدید تدوین می شود.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر سیاوش خرسندی در مراسم رونمایی از کتابچه برنامه جامع مجازی فرهنگی دانشگاه صنعتی امیرکبیر شد برای سه ماهه اول سال ۹۹ که با حضور دکتر غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ، دکتر سید احمد معتمدی ریاست دانشگاه و مهندس عسکری مدیر کل فرهنگی وزارت علوم برگزار گفت: در برنامه جامع مجازی فرهنگی دانشگاه ۱۳۳ برنامه در حوزه های انگیزشی، فرهنگی و علمی برگزار شد.
وی افزود: تشکل های دانشگاه در طی سه ماه گذشته حدود ۱۷۰ محتوا و برنامه مختلف را در فضای مجازی بارگزاری کرده اند.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر عنوان کرد: دانشگاه با استفاده از ظرفیت فضای مجازی توانست طی ۳ ماهه گذشته ۳۰۰ برنامه مختلف را اجرا کند که نتایج این برنامه ها در کتابچه ای منتشر شد.

 


دکتر خرسندی اضافه کرد: در حال تدوین فاز دوم برنامه جامع مجازی فرهنگی دانشگاه هستیم که این برنامه از ابتدای مهرماه اجرایی می شود.
وی ادامه داد: بیماری کرونا تاثیر ویژه ای بر فعالیت ها گذاشته است اما ما در دانشگاه صنعتی امیرکبیر تلاش کردیم تا در این دوره کار فرهنگی را بافضای جدید تطبیق دهیم.


رئیس دانشگاه خبر داد:
کلاس های دانشگاه صنعتی امیرکبیر ترکیبی از برنامه های حضوری و غیرحضوری


رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: برای برگزاری ترم آینده باتوجه به شیوع بیماری کرونا سناریوهای مختلفی تدوین شده است اما دانشگاه برنامه دارد که کلاس های دانشگاه ترکیبی از برنامه های حضوری و غیرحضوری باشد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر سید احمد معتمدی در مراسم رونمایی از کتابچه برنامه جامع مجازی فرهنگی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای سه ماهه اول سال ۹۹ گفت: با شیوع بیماری کرونا دانشگاه ها باهماهنگی و همفکری یکدیگر و وزارت علوم به سرعت توانستند برنامه های خود را با شرایط جدید هماهنگ کنند.
وی افزود: دانشگاه ها در ترم گذشته و باتوجه به شیوع بیماری کرونا نمره  قبولی را دریافت کردند.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: در این دوران تمامی فعالیت های دانشگاه پیگیری و دنبال شد و در حوزه پژوهش و قراردادهای صنعتی و فعالیت شرکت های دانش بنیان نیز دانشگاه فعال بود.
دکتر معتمدی اظهار داشت: در حوزه فرهنگی نیز در دانشگاه برنامه های خوبی اجرا شد که برای اجرای این برنامه ها از فضای مجازی استفاده شد تا برنامه های فرهنگی دانشگاه به حیات خود ادامه دهد.
وی اضافه کرد: عدم استفاده از فضای مجازی همواره یک ضعف در دانشگاه به شمار می رفت که با شیوع بیماری کرونا از این فضا بیش از گذشته استفاده شد.
دکتر معتمدی عنوان کرد: دانشگاه های کشور نیز باید بیش از گذشته به دنبال استفاده از فضای مجازی در حوزه های علمی و آموزشی باشند درواقع دانشگاه ها باید از فضای مجازی به عنوان یک وسیله کمک آموزشی استفاده کنند.
وی اظهار داشت: تشکل های دانشجویی باید فضای مجازی به خوبی استفاده کنند. سخنرانی هایی که در یک سالن بوده درحال حاضر می توانند از طریق فضای مجازی برگزار شوند.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در ترم آینده دانشجویان می توانند برنامه های سخنرانی و مناظره را در فضای مجازی برگزار کنند و دانشگاه نیز از این نوع برنامه ها حمایت می کند.
دکتر معتمدی خاطرنشان کرد: برای برگزاری ترم آینده باتوجه به شیوع بیماری کرونا سناریوهای مختلفی تدوین شده است اما دانشگاه برنامه دارد که کلاس های دانشگاه ترکیبی از برنامه های حضوری و غیرحضوری باشد.
وی عنوان کرد: درعین حال که زیرساخت های مجازی دانشگاه را تقویت می کنیم اما سعی داریم از امکانات فیزیکی دانشگاه نیز استفاده کنیم تا دانشجویان به صورت حضوری و با رعایت پروتکل های بهداشتی در دانشگاه حاضر شوند.

 

معاون فرهنگی  و اجتماعی وزارت علوم تاکید کرد:
استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای برگزاری مراسم های محرم در دانشگاه ها


معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: سال تحصیلی ۹۹-۱۴۰۰ همزمان با ایام محرم آغاز می شود دانشگاه ها می توانند از فضای مجازی برای برگزاری مراسم های محرم استفاده کنند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر غلامرضا غفاری در مراسم رونمایی از کتابچه برنامه جامع مجازی فرهنگی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای سه ماهه اول سال ۹۹ گفت: شروع سال تحصیلی ۹۹- ۱۴۰۰ همزمان با ایام محرم است بنابراین باتوجه به شیوع بیماری کرونا دانشگاه ها می توانند از ظرفیت فضای مجازی برای برگزاری این مراسم ها استفاده کنند.
وی افزود: دانشگاه مجموعه ای فراتر از یک نهاد آموزشی و پژوهشی است چراکه دانشجویان علاوه بر فعالیت علمی و آموزشی در دوران تحصیل خود به فعالیت های فرهنگی و اجتماعی نیز می پردازند.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم خاطرنشان کرد: درست که آموزش و پژوهش ماموریت اصلی دانشگاه است اما دانشجویان در دانشگاه هویت فرهنگی و اجتماعی نیز کسب می کنند.
وی اضافه کرد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر دارای بیش از ۶ دهه فعالیت است که این مجموعه برخوردار از ذخایر دانشی، فرهنگی و اجتماعی بسیار خوبی است که وظیفه معاونت فرهنگی دانشگاه حراست از این ذخایر و افزایش آنها است.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم خاطرنشان کرد: شیوع بیماری کرونا باعث شد که دانشگاه های کشور وارد مرحله جدیدی شوند و باتوجه به اینکه حضور فیزیکی دانشجویان در فضای دانشگاه فراهم نبود اما دانشگاه ها با استفاده از فضای مجازی به خوبی توانستند آموزش و پژوهش را ادامه دهند.
دکتر غفاری گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر برنامه جامع مجازی فرهنگی را تدوین کرد که باید قدر این برنامه را بدانیم و دیگر دانشگاه های کشور نیز از آن سرمشق گیرند.


 

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر:
دانشگاه امیرکبیر در برگزاری برنامه های فرهنگی در دوران کرونا پویا عمل کرد


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر در عرصه های مختلف پویا است که باتوجه به شیوع بیماری کرونا این دانشگا در حوزه فرهنگی نیز بسیار فعال عمل کرد.
حجت الاسلام سید مهدی میراحمدی در مراسم رونمایی از کتابچه برنامه جامع مجازی فرهنگی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای سه ماهه اول سال ۹۹ گفت: پویایی فعالیت های فرهنگی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در زمان شیوع کرونا به دلیل نگاه فاخری بود که مدیریت  دانشگاه به این حوزه داشت.
وی افزود: با وجود شیوع بیماری کرونا نحوه فعالیت های فرهنگی این دانشگاه تغییر یافت و توانستیم با استفاده از فضای مجازی در این حوزه پویا باشیم.
مدیرکل فرهنگی وزارت علوم نیز در این مراسم گفت: برنامه جامع فرهنگی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در دوران شیوع کرونا در واقع بازمهندسی اجتماعی است که باید الگو دیگر دانشگاه ها قرار گیرد.
مهندس محمد هادی عسگری افزود:  معاونان فرهنگی دانشگاه ها زمانی که برنامه دانشگاه صنعتی امیرکبیر را ملاحظه کردند بسیار از این برنامه استقبال کردند.
وی افزود: فعالیت های فرهنگی دانشگاه ها ظرفیتی است که پس از انقلاب اسلامی ایجاد شد که فعالیت های فرهنگی تبدیل به نقطه قوت دانشگاه ها شده است.
مدیرکل فرهنگی وزارت علوم تاکید کرد: برنامه های فرهنگی دانشگاه صنعتی امیرکبیر که باتوجه به شیوع کرونا و تعطیلی دانشگاه ها تدوین شده است سرمشق دیگر دانشگاه ها خواهد بود.
سید جواد طباطبایی مدیرکل فرهنگی دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در این مراسم گفت: با شیوع ویروس کرونا بسیاری از فعالیت های فرهنگی و اجتماعی به سمت تعطیلی رفت اما دانشگاه صنعتی امیرکبیر با استفاده از ظرفیت فضای مجازی توانست در حوزه فرهنگی فعالیت های متعددی طراحی و برگزار کند.
وی افزود: در دانشگاه برنامه جامع فرهنگی به صورت مجازی تدوین شد که برای آغاز سال تحصیلی نیز این برنامه تدوین می شود.
در این مراسم با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم از فعالان فرهنگی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تقدیر به عمل امد.