پیام رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر به مناسبت آغاز هفته «دفاع مقدس»

 | تاریخ ارسال: 1399/6/31 | 

پیام رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر به مناسبت آغاز هفته «دفاع مقدس»

بسمه تعالی
«یاد و خاطره شهدا ، ماندگار می ماند»

دانشگاهیان محترم  دانشگاه صنعتی امیرکبیر
با سلام
دوران حماسه‌ساز هشت سال دفاع‌ مقدس ملت قهرمان ایران، ثمره‌  بالنده‌ای از فرهنگ ایثار و شهادت را برای همیشه در تاریخ این مرز و بوم به جای گذاشته است . دیباچه دفاع مقدس، برگ‌های زرینی از تبلور باور و مرام انسان‌های پاک باخته‌ای است که اتصال به ملکوت را رهین ایمان خود ساخته‌اند.
فرهنگ ایثار و شهادت در جای جای این سرزمین، هویت‌بخش و موجب قوام و دوام ایران عزیز گردیده است و آزادگی و از جان‌گذشتگی قهرمانان این سرزمین موجب طراوت ماندگار و بهره‌مندی همیشگی جامعه از این ارزش ناب اخلاقی و انسانی شده است که  نیازمند توجه و همت دغدغه‌مندان و فرهنگ دوستان است تا در انتقال این مفاهیم انسان‌ساز به نسل‌های بعدی از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.
زیباترین فصل این فرهنگ را خالقان این حماسه ی عظیم  رقم زده‌اند که با صلابت اراده و نور ایمان، رهنورد راه مقدسی شدند که پاداش آن، جاودانگی و بقا بود.
با درود به روان پاک همه شهیدان عرصه دفاع مقدس و مدافعان حرم اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) و مدافعان عرصه جهاد سلامت و آرزوی سلامتی و عزت برای ایثارگران عزیز و رزمندگان دلاور و خانواده گرانقدر آنان، یاد و خاطره این ایام را گرامی داشته  و از خداوند متعال توفیق ادامه ی راه شهیدان جنگ تحمیلی را برای همگان مسئلت دارم.

سید احمد معتمدی
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر