برگزیدگان بیستمین دوره مسابقات برنامه‌نویسی دانشگاه صنعتی امیرکبیر معرفی شدند

 | تاریخ ارسال: 1399/9/11 | 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر؛  در این دوره از مسابقات برنامه‌نویسی که توسط انجمن علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد
 در بخش دانشجویی تیم دانشگاه شریف متشکل از علی شفیعی، کیوان رضایی و حمیدرضا هدایتی موفق به کسب رتبه اول، تیم دانشگاه صنعتی امیرکبیر متشکل از فرشید نوشی، امیرحسین ثنا و ابوالفضل بکیاسای موفق به کسب رتبه دوم و تیم دانشگاه تهران متشکل از علیرضا توکلی، رامتین راهواریان و سینا ناصریان موفق به کسب رتبه سوم شدند. به این تیم‌های برگزیده به ترتیب  از طرف اسپانسر مسابقه، شرکت تپسل، جوایز نقدی‌ای به ارزش ۴.۵میلیون تومان، ۳ میلیون تومان و ۱.۵ میلیون تومان اهدا می‌شود.
همچنین در بخش دانش آموزی هم نتایج مسابقه منتشر شد که هر سه تیم برتر از دبیرستان علامه‌حلی۱ بودند. تیم‌ برتر اول شامل علیرضا کاویانی، علیرضا کشاورز و پارسا علیزاده، تیم دوم مهرداد سهرابی، آرین علوی رضوی و علی صفری و تیم سوم محمدحسین نجفی، مهدی شکوفی و سید امیرمحمد شاهرضایی بودند.
به تیم‌های برتر دانش‌آموزی هم جوایز نقدی‌ای به ارزش ۳میلیون تومان، ۱.۸میلیون تومان و ۱.۲ میلیون تومان از طرف  دانشگاه صنعتی امیرکبیر اهدا میگردد.
مسابقه‌ی امسال شامل ۱۳ سوال الگوریتمی بود که شرکت‌کنندگان توانستند به ۱۱ سوال پاسخ بدهند و ۲ سوال بدون حل باقی‌ ماند. از طرف اسپانسر به تیم‌هایی که هر سوال را زودتر از بقیه حل کرده‌اند نیز جوایزی اهدا می‌شود.
به رسم یادبود و به عنوان یادگاری مسابقه هم از سمت دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای ۱۵ تیم برتر مسابقه و ۲۰ تیم به شکل تصادفی(جمعا ۱۰۵ نفر) تیشرت‌های مسابقه که به نوعی رسم و نماد مسابقات برنامه‌نویسی در جهان هستند ارسال می‌شود.
این دوره از مسابقات با وجود مجازی بودن با استقبال بسیار خوب متقاضیان مواجه شد به طوری که جمعا ۳۵۴ نفر در قالب ۱۱۸ تیم‌ ۳ نفره وارد این مسابقه شدند. در بخش دانشجویی ۷۵ تیم از ۲۸ دانشگاه مختلف سراسر کشور و در بخش دانش‌آموزی ۴۳ تیم از ۲۹ دبیرستان در نقاط مختلف کشور با یکدیگر به رقابت پرداختند.