استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزیده سومین جشنواره زن و علم شد

 | تاریخ ارسال: 1399/10/6 | 



دکتر «اعظم جلالی آرانی» دانشیار دانشکده «مهندسی پلیمر» دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزیده سومین جشنواره زن و علم شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، آیین اختتامیه سومین جشنواره زن و علم در سالن همایشهای بین المللی دانشگاه شهید بهشتی و با حضور معاون اول ریاست جمهوری، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری، و معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم برگزار شد. 
در این جلسه ۱۶ چهره علمی در شاخه های مختلف علمی (تا ۳ نفر برای هر شاخه)، پنج بانوی فعال اجتماعی و سه نفر از برجستگان و سرآمدان علمی کشور به عنوان برگزیده معرفی شدند که دکتر اعظم جلالی آرانی دانشیار دانشکده مهندسی پلیمر دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزیده شاخه فنی و مهندسی جشنواره شده است . 
دکتر جلالی آرانی تاکنون موفق به راهنمایی ۷ پایان نامه مقطع دکتری و ۴۴ پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد شده است. 
همچنین وی موفق به چاپ ۶۵ مقاله ژورنالی و ۱۳۲ مقاله کنفرانسی شده است. 
وی دارای ۵ اختراع داخلی است و  تاکنون موفق به چاپ یک کتاب ترجمه و یک کتاب تالیفی (در دست چاپ) و مشارکت در تدوین تعداد بسیاری از استانداردهای ملی شده و برای مدتی مدیر کمیته فنی تدوین استاندارد برای قطعات لاستیکی زیر نظر ISO بوده است. 
 کسب عنوان طرح برتر استان در سال ۱۳۹۴ ،  ایده برگزیده در یازدهمین جشنواره ملی ایده‌های برتر توسط یکی از پژوهشهای مرتبط با دانشجویان دکترا و کسب عنوان پروژه برتر  دانشجوی دکترا در سال تحصیلی ۹۸ (دانشگاه)، و نیز دو عنوان پروژه کارشناسی برتر  از دیگر دستاوردهای پژوهشی وی است. 
سابقه کار صنعتی و نیز سمت اجرایی به عنوان معاون آموزشی دانشکده، مدیر گروه مهندسی پلیمر و مدیر امور دانشجویی و فرهنگی دانشکده را در سوابق کاری او دیده می شود. 
در این جشنواره در شاخه فنی و مهندسی مدارک  ۷۶ نفر  برای بررسی پذیرفته شده بود و ۱۵ داور متشکل از چهره های معتبر علمی داوری این دوره از جشنواره را بر عهده داشتند و پس طی مرحله ارزیابی و امتیازبندی، برگزیدگان جشنواره سوم توسط اعضای کمیته علمی تعیین شدند. همچنین با موافقت معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، این جشنواره معتبر و برگزیدگان آن مشمول امتیازات مندرج در آئین نامه ارتقای اعضای هیأت علمی دانشگاه ها می شوند.
این جشنواره به صورت مشترک توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده برگزار شده است.