با حمایت اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران، پژوهشکده مواد و فناوریهای پیشرفته در نساجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با مشارکت دانشگاه بین المللی مدآرت فرانسه از طریق دوره های آموزشی فشرده(کوتاه مدت) و با همکاری انجمن ها و اتحادیه های تخصصی پوشاک و نساجی دوره مشترک MBA در صنایع مد و پوشاک برگزار مینماید.
نکات مهم درباره این دورهی آموزشی:
بهمنظور سهولت در شرکت، فراگیرشدن و بهرهمندی بیشتر علاقهمندان، بخش اول دورهی MBA در دانشگاه صنعتی امیرکبیر به چند دورهی آموزشی کوتاهمدت شامل دروس مستقل تقسیمبندی شده است. دورههای کوتاهمدت به زبان انگلیسی توسط استادان مدآرت ودانشگاه امیرکبیر برگزار میگردد.
در پایان دوره برای شرکتکنندگانی که همه دروس سال اول و دوم را با رعایت مقررات اموزشی دو دانشگاه با موفقیت به پایان برسانند، مدرک مدیریت کسب و کار در صنعت مد و پوشاک (MBA in Luxury Goods and Fashion Industries) از دانشگاه ModArt International فرانسه و با تایید دانشگاه صنعتی امیرکبیر صادر میشود.
کل دوره: دوسال (یکسال در ایران و یکسال در پاریس) و به صورت فشرده میباشد.
محل برگزاری کلاسهای سال اول: پردیس بین الملل دانشگاه صنعتی امیرکبیر- دانشکده نساجی- طبقه ۶
برنامه دروس ترم اول و دوم از سال اول
ردیف | عنوان درس |
۱ |
Luxury brand management Strategy استراتژیهای مدیریت برند لوکس برخی از مباحث این کلاس: – معرفی تئوریک و کارگاه علمی شناخت ابزارهای مدیریت برند در بخش مد و پوشاک – معرفی تکنیکهای ایجاد برند لوکس و معرفی ارزشهای برندینک در نگهداری از هویت برند – اصول عملی برندینگ و توسعه برندهای لوکس در بازارهای بینالمللی |
۲ |
International consumer behavior in emerging economies: Russia, India, Brazil, China and Orientals. (تکنیکهای شناسایی و مدیریت رفتار مصرفکنندگان و مشتریان در بازارهای بینالمللی) برخی از مباحث این کلاس: – معرفی رفتار خرید در مشتریان بازارهای بزرگ دنیا – ارائه تکنیکهای بازاریابی در بازارهای اشاره شده بر اساس ویژگیهای رفتار مشتریان -معرفی کانالهای توزیع و فروش در کشورهای اشاره شده – نحوه ورود و تجارت در بازارهای بزرگ دنیا |
۳ |
Distribution in Luxury Fashion and Clothing Industries استراتژیهای توزیع کالا (عمده و خرده فروشی) در صنعت مد و پوشاک برخی از مباحث این کلاس: – استراتژی های انتخاب کانالهای توزیع در صنعت پوشاک و مد – خرده فروشی و الزامات توسعه شعب تک فروشی در مدیریت برند – عمده فروشی و چگونگی ساماندهی شو-روم ها (Showrooms) – استراتژی های چانه زنی و تعامل با مشتریان |
۴ |
RETAIL / SALES ADMINISTRATION خرده فروشی و مدیریت فروشگاه در صنعت مد و پوشاک برخی از مباحث این کلاس: – افزایش مهارتهای فردی و سازمانی در فروش – چگونگی انتخاب کانال های توزیع در صنعت پوشاک – شناسایی شاخص های پایش عملکرد فروشگاه -نحوه مدیریت فروشگاه مبتنی بر هویت برند |
۵ |
Fabric Identification پارچه شناسی تخصصی برخی از مباحث این کلاس: – شناخت انواع پارچه ها و الیاف مورد استفاده در صنعت مد و پوشاک – روشهای شناسایی جنس و ساختار پارچه ها – مهارت در انتخاب نوع مناسب پارچه در کاربردهای مختلف پوشاک – روش های مختلف تولید منسوجات و معرفی خصوصیات و ویژگی های کاربردی انواع پارچه ها |
۶ |
E-Commerce in fashion and clothing industry تجارت الکترونیک در صنعت مد و پوشاک برخی از مباحث این کلاس: – معرفی تکنیک ها و ابزارهای تجارت الکترونیک در بخش مد و پوشاک – قوانین و تکنیک های بکارگیری تجارت الکترونیک در صنعت نساجی و پوشاک – آموزش استراتژی های برندینگ و بازاریابی اینترنتی در شبکه های مجازی و فروش آنلاین |
۷ |
Visual Merchandising چیدمان بصری کالا برخی از مباحث این کلاس: – ارائه تکنیک های موثر در جلب نظر مشتریان و جلوه بصری در فروشگاه و کانال های مجازی – آنالیز تکنیک های عرضه محصول در ویترین، فروشگاه، و محیط بصری فروشگاه – آموزش برنامه ریزی و طرح ریزی تغییر در بخشهای ویترین و محیط داخل فروشگاه – چیدمان صحیح و علمی محصولات و کالاهای مد و پوشاک در فروشگاه متناسب با برند |
۸ |
Retail Merchandising تجارت خردهفروشی برخی از مباحث این کلاس: – ارائه تکنیکهای برنامه ریزی محصولات فصلی و بودجه بندی تولید و عرضه – شناسایی و آموزش نحوه ارایه خطوط محصولات جدید در فروشگاه و برند – آموزش برنامه ریزی کارا در صنعت پوشاک و کالاهای فصلی – معرفی تکنیک های خرده فروشی در فروشگاه |
۹ |
Menswear پوشاک مردانه برخی از مباحث این کلاس: – معرفی و شناسایی خصوصیات و ویژگی های پوشاک مردانه – معرفی تکنیک های تولید محصولات مدی و ابزارهای بازاریابی در بخش مردانه – آموزش تولید و عرضه محصولات مد و پوشاک در بخش مردانه |
۱۰ |
International Marketing and Brand Management مدیریت برند و استراترژیهای بازاریابی بینالمللی برخی از مباحث این کلاس: – ارائه تکنیک های فروش برندها در بازارهای بین المللی – شناسایی ابزارهای برندینگ در گسترش فروش در بازارهای بین المللی – آموزش ده اصل مدیریت برند در گسترش دامنه فروش محصولات – معرفی استراتژی های افزایش تعداد خریداران با استفاده از ابزارهای بازاریابی در فضای مجازی |