میکروپروسسور1

 | تاریخ ارسال: 1399/7/1 | 
 دانشکده مهندسی پزشکی       
 
کارشناسی   (تخصصی انتخابی)
 
 
عنوان درس:میکروپروسسور1
 
تعداد واحد       3                                                  پیش نیاز   مدارهای منطقی- برنامه نویسی کامپیوتر (زبان C)
 
                                                                           هم نیاز    -
        
 

هدف
 
دانشجویان در این درس با ساختار ریزپردازنده­ها و سیستم­های کامپیوتری آشنا می­شوند و بطور خاص برای یک میکروکنترلر 8 بیتی پرکاربرد، به طراحی، ساخت و برنامه ریزی سیستم­های میکروپروسسوری و اقلام جانبی متداول این حوزه می­پردازند.
 


سرفصل و رئوس مطالب
 
 
 
  1. ساختار کلی کامپیوترها، تعاریف اولیه میکروپروسسور و میکروکنترلر
  2. بازنمائی اعداد در سیستم های کامپیوتری و چگونگی عملیات جبری متداول
  3. معرفی خانواده AVR و برخی از قابلیت های این دسته از میکروکنترلرها
  4. ساختار و انواع حافظه­های تعبیه شده در Atmega32
  5. مروری بر دستورالعمل های Atmega32 و برنامه­نویسی اسمبلی
  6. تعریف اینتراپت و انواع آن در AVR
  7. ساختار انواع تایمر/کانتر تعبیه شده در Atmega32
  8. ساختار و چگونگی کار با پورت موازی  Atmega32
  9. ساختار انواع تایمر/کانتر تعبیه شده در Atmega32
  10. ساختار و چگونگی کار با پورت­های سریال    Atmega32(USART, TWI, SPI)
  11. برنامه­نویسی به زبان C برای AVR (ترجیحا در محیط Codevision)
  12. چگونگی کار با مقایسه کننده آنالوگ AVR
  13. روش اتصال کی­بورد ماتریسی به میکروکنترلر و آلگوریتم های قرائت آن
  14. روش اتصال و برنامه نویسی Text LCD به میکروکنترلر
  15. روش اتصال و برنامه نویسی آی­سی FTDI (رابط میکروکنترلر به USB ) به AVR
  16. آشنائی با تعدادی از میکروکنترلرهای پیشرفته­تر و مروری کلی بر قابلیت­های آنها (ترجیحا با هسته مرکزی از نوع ARM)

 
 

مراجع
 
  1. Datasheet, Atmel ATmega32. "Atmel corporation." Technical Support, 2009.
  2. Mazidi, Muhammad Ali, Sarmad Naimi, and Sepehr Naimi. AVR Microcontroller and Embedded Systems The. Pearson India, 2010.
  3.  Naimi, Sepehr, Sarmad Naimi, and Muhammad Ali Mazidi. "The AVR Microcontroller and Embedded   Systems Using Assembly and C: Using Arduino Uno and Atmel Studio." 2017.


دفعات مشاهده: 11 بار   |   دفعات چاپ: 0 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر