پایان نهمین دوره مسابقات ملی مناظره در دانشگاه صنعتی امیرکبیر / این مسابقات برای اولین بار به صورت «برخط» برگزار شد

 | تاریخ ارسال: 1399/11/19 | 
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر، دکتر مهدی ورسه ای از پایان نهمین دوره مسابقات ملی مناظره در دانشگاه صنعتی امیرکبیر در بخش دانشگاهی خبر داد.
رئیس جهاددانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر با اعلام این خبر افزود: این مسابقات برای نخستین بار در این واحد به صورت برخط و با حضور دانشجویان دانشگاه های مختلف در قالب ۶ تیم در روزهای ۸، ۱۳ و ۱۵ بهمن ماه برگزار شد.
ورسه ای ادامه داد: تیم های محققان افصح، ترقی و رفاه، سیمرغ، چراغ، فکرت و پویش در این مسابقات شرکت داشتند که در ۶ مسابقه و پیرامون گزاره هایی با موضوع «رابطه فیلتر کردن اینترنت و امنیت اخلاقی»، «اقدامات قضایی و تأثیر آن بر فساد اقتصادی»، «عملکرد مسؤولان و تأثیر آن بر رفتار اجتماعی مردم»، « تأثیرات الکترونیکی کردن انتخابات بر شفافیت آن»، « اثر منفی فقدان اجماع رهبران جامعه بر سر اولویت های کشور بر پیشرفت کشور»، «تأثیر ارائه آمارهای مثبت و امید بخش بر حفظ آرامش جامعه» و نهایتاً «تأثیر مشکلات اقتصادی بر کاهش تمایل به ازدواج» به مناظره پرداختند.
ورسه ای با اشاره به تنوع گزاره­ها خاطرنشان کرد: هیئت اجرایی این مسابقات سعی داشت که گزاره­ها مطابق با نیازهای روز و در زمینه­های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و موضوعات منتخب از میان آن ها باشد.
عضو هیئت داوران این مسابقات در خصوص داوران این مسابقه اشاره داشت: در این مسابقات جناب آقای دکتر بابایی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی و جناب آقای دکتر گل پرور عضو هیئت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، به عنوان داور حضور داشتند که بدینوسیله از ایشان قدردانی می نماییم.
دکتر مهدی ورسه ای با اشاره به تیم های برتر این مسابقات در دور نهایی گفت: در دیدار نهایی این مسابقات تیم « فکرت» متشکل از آقایان طهرانی، شهلایی و چاووشی راد در مخالفت با گزاره « علت اصلی کاهش تمایل به ازدواج، مشکلات اقتصادی است.» توانست بر تیم «چراغ» فائق بیاید و ضمن کسب مقام نخست، جواز حضور در مرحله منطقه ای را نیز کسب نماید. همچنین تیم «پویش» در این رقابت­ ها به مقام سوم دست یافت.
مهدی ورسه ای در پایان پیرامون اثرگذاری این مسابقات در بین دانشجویان مطرح نمود: مسابقات مناظره تمرین گفت وگو، انتقاد و نقد پذیری و همچنین فرصتی برای ایجاد شهامت سخن گفتن در جمع، برای دانشجویان ایجاد می نماید و می­تواند به رشد دانشجویان در عرصه های اجتماعی کمک شایانی نماید.