استاد پژوهشگر همکار

 | تاریخ ارسال: 1399/12/9 | 

به منظور توسعه شاخص­ های علمی از طریق استفاده بهینه از امکانات علمی، پژوهشی و فناوری داخل، تقویت فرهنگ تعاون و همکاری در دانشگاه و مؤسسه­ های آموزش عالی و پژوهشی، توسعه فعالیت­ های تحقیقات صنعتی و ارتباط قوی تر با بخش­ های تحقیق و توسعه، فعال­ تر نمودن پژوهشکده ها و ایجاد ارتباط مؤثر با دانشکده­ ها و ... دانشگاه اقدام به جذب استاد پژوهشگر همکار نموده است. این محققین به مدت ۲ روز در هفته در پژوهشکده ها همکاری می ­نمایند که تاکنون ۵۰ نفر از آنان جذب پژوهشکده­ ها شده­ اند.

متقاضی استفاده از رویه استاد پژوهشگر همکار باید دانش آموخته دانشگاهی با مقطع دکتری و یا متخصص خبره صنعتی با حداقل شرایط مندرج در رویه AUT-PR-۲۱۰۷  باشد.مراحل انجام کار به قرار ذیل می باشد:

۱- فرد متقاضی رزومه کامل به همراه خلاصه مبسوط طرح پژوهشی (حدود سه صفحه ، ۸۰۰ الی ۱۲۰۰ کلمه) با تبیین دستاوردها و خروجی های طرح به صورت دقیق و شفاف و نیز فرم تکمیل شده درخواست همکاری به عنوان استاد پژوهشگر همکار ، به اداره کل ارتباط با صنعت ارسال می نماید.
۲-اداره کل در خواست را به پژوهشکده مربوطه ارسال کرده و موضوع درخواست متقاضی در شورای پژوهشی پژوهشکده طرح و در صورت نیاز (بر اساس نظر اعضاء شورای پژوهشی) از استاد میزبان و متقاضی در جلسه شورای پژوهشی پژوهشکده دعوت به مصاحبه و مذاکره حضوری می شود.
۳-پس از تصویب درخواست متقاضی توسط شورای پژوهشکده، مستندات به همراه دلایل توجیهی پژوهشکده به  اداره کل ارتباط با صنعت ارسال میگردد.
۴-پرونده متقاضی در هیأت رئیسه محترم دانشگاه مطرح و در صورت موافقت حکم استاد پژوهشگر همکار برای متقاضی صادر می شود.
۵-استاد پژوهشگر همکار موظف است  همکاری خود را با دانشگاه تحت نظارت استاد میزبان آغاز نموده و گزارش فعالیت های خود را به طور منظم ارسال نموده و پس از ارائه گزارش نهایی، عملکرد استاد پژوهشگر همکار  توسط ریاست پژوهشکده و استاد میزبان ارزیابی و به دانشگاه اعلام می گردد که گواهینامه همکاری پژوهشی صادر خواهد شد. در صورت تمایل این همکاری می تواند تمدید یا بر اساس طرحی جدید دوباره با طی مراحل مرتبط ادامه یابد.


دفعات مشاهده: 2632 بار   |   دفعات چاپ: 231 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر