ثبت اختراع داخلی

 | تاریخ ارسال: 1399/12/16 | 

بیمه دانشجویی تامین اجتماعی

یکی از مشکلات دانشجویان برای ورود به بازار کار، نداشتن سابقه بیمه‌ای است. بیمه دانشجویی تامین اجتماعی با هدف ایجاد سابقه بیمه‌ای در طول دوران دانشجویی، از سال ۱۳۹۷ آغاز شده است. 

مزایای بیمه دانشجویی تامین اجتماعی

 ۱- ایجاد سابقه کار رسمی

در صورتی که از این طرح استفاده نمایید، سابقه کار رسمی بیمه‌ای برای شما ایجاد خواهد شد که به عنوان یک امتیاز مثبت در استخدام تان تلقی می‌گردد. 

 ۲- امکان استفاده از خدمات درمانی تامین اجتماعی

در صورتی که شما تحت پوشش بیمه درمانی قرار ندارید، می‌توانید با پرداخت سرانه درمان، برای خود و خانواده درجه یک تان از خدمات درمانی بیمه تامین اجتماعی استفاده کنید. 

 ۳- هزینه کمتر به نسبت بیمه اجباری

در بیمه اجباری (کارگری)، لازم است ماهانه ۳۰ درصد حداقل حقوق (در سال ۱۴۰۱ حدوداً ۱٫۷۰۰٫۰۰۰ تومان) به‌عنوان حق بیمه پرداخت شود. در این طرح، شما با پرداخت ۱۲ درصد حقوق (حدوداً ۵۰۰ هزارتومان) می‌توانید از سابقه بیمه برخوردار شوید.البته لازم به ذکر است این نوع بیمه فقط شامل «سابقه» است؛ در صورتی که بیمه اجباری، شامل مزایایی از جمله بیمه بیکاری، از کار افتادگی، مستمری پس از فوت و … است که به نسبت هزینه آن، کارایی چندانی برای سنین دانشجویی ندارد. 

 ۴- ایجاد سابقه رسمی سکونت

در صورتی که بخواهید از برخی تسهیلات استفاده نمایید، لازم است نسبت به ارائه مدارک مثبته جهت اثبات سکونت خود در شهر مورد نظر اقدام نمایید. این سابقه بیمه، سابقه رسمی سکونت شما نیز محسوب خواهد شد. 

 

دفعات مشاهده: 3644 بار   |   دفعات چاپ: 251 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر