کسب مقام اول مسابقه ایده های یونیلیور

 | تاریخ ارسال: 1395/9/23 | 
مسابقه ایده‌­های یونیلیور در سال ۲۰۱۶ برگزار گردید و برندگان آن مشخص شدند. مسابقه ایده‌ها (IdeaTrophy) پروژه ابتکاری بین ­المللی شرکت یونیلیور (Unilever) است. مسابقه ایده‌های یونیلیور یک تجربه چالش برانگیز  و خلاق است که در آن با چگونگی کسب و کار آشنا می‌­شوید و در عین حال مهارت‌ها و شایستگی‌های خود را پرورش می دهید. هر سال، یک برند پیشرو یونیلیور به عنوان موضوع مسابقه ایده‌­ها انتخاب شده و مسابقه و سوال بر مبنای آن طراحی می‌گردد. در این رقابت دانشجویان این فرصت را دارند که به عنوان مشاوران شرکت بین المللی یونیلیور در قالب تیم‌های سه ‌نفره و در فضایی دوستانه و در عین حال حرفه‌‌ای با یکدیگر کار کنند و ایده‌­های خود را به مدیران یونیلیور ارائه دهند. معیارهایی که در این مسابقه سنجیده می‌شوند عبارتند از: علاقه، شور و انگیزه، خلاقیت بر راهکاری قوی و خلاقانه بر مبنای تحلیلی جامع، تطابق با سفارش کار، قابلیت اجرا در کسب و کار و تاثیرگذاری و شیوایی بیان است.

دور دوم مسابقه ایده‌های یونیلیور از تاریخ ۲۴ مهرماه ۱۳۹۵ آغاز گردید و تیم‌های سه نفره با ثبت نام بر روی وب‌سایت، کار خود را بر روی کیس مسابقه آغاز کردند. بیش از ۱۰۰ تیم در وب‌سایت مسابقه ثبت نام کردند و تا پایان زمان مقرر برای ارسال طرح‌های اولیه در تاریخ ۲۳ آبان‌ماه، بیش از ۹۰ طرح از طرف تیم­‌های شرکت کننده ارسال گردید. پس از بررسی کیس‌­های ارسالی از سوی یونیلیور، ۲۰ طرح برتر انتخاب شدند تا در رویداد نیمه نهایی مسابقه ایده‌ها شرکت کنند. رویداد نیمه نهایی در تاریخ ۳ آذر ۱۳۹۵ برگزار گردید و در آن ۲۰ تیم منتخب طرح‌های خود را برای تیم داوری یونیلیور ارائه دادند و نظرات و بازخوردهای ایشان را دریافت کردند و پس از آن در فعالیت­‌های تیم سازی شرکت کردند تا در پایان روز ۱۰ تیم از میان آن­‌ها به عنوان فینالیست‌­های مسابقه انتخاب شوند. پس از رویداد نیمه نهایی، تیم‌­ها حدود ۲۰ روز وقت داشتند تا با توجه به بازخوردها و نکاتی که از تیم داوران دریافت کرده بودند طرح خود را بهبود بخشیده و ارائه نهایی خود را حاضر کنند.

در نهایت ۱۰ تیم راه یافته به دور نهایی، در روزهای ۲۲ و ۲۳ آذرماه در رویداد نهایی مسابقه ایده‌ها حضور یافتند. تیم‌ها در روز اول این رویداد، آخرین نکات و بازخوردها را از اعضای تیم مارکتینگ یونیلیور دریافت کرده و پس از آن در فعالیت‌های تیم سازی و همچنین دو جلسه آموزش ارائه شرکت کردند. در روز دوم رویداد نهایی مسابقه ایده‌­ها، تیم‌های فینالیست ایده‌های خود را برای تیم رهبری یونیلیور ایران ارائه کردند و نظرات ایشان را درباره طرح‌های پیشنهادی خود دریافت کردند. پس از آن تیم‌ها در فعالیت تیم سازی شرکت کرده و در انتهای روز برندگان مسابقه اعلام شده و جوایز خود را دریافت کردند.

در انتهای این دوره‌ی مسابقه ایده­‌ها، تیم دانشجویی دانشکده مدیریت، علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر، متشکل از آقایان محمدرضا خداترس، امیر حسن‌زادگان و سبحان هاشم‌زاده، به مقام اول دست یافت.
 


دفعات مشاهده: 284 بار   |   دفعات چاپ: 24 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر