مدیریت امور آموزشی- پرسشهای متداول
پرسشهای متداول واحد فارغ التحصیلان

حذف تصاویر و رنگ‌ها  | تاریخ ارسال: 1399/9/30 | 
 ۱- فرایند فراغت از تحصیل چگونه است؟
  1. انجام تسویه حساب با دانشکده و فعال شدن فرایند فارغ التحصیلی در پورتال دانشگاه
  2. ورود به صفحه فارغ‌التحصیلی در پورتال آموزشی و انجام ارزیابی لازم.
  3. اعلام وضعیت «مجاز است» برای :
    1. کتابخانه­ دانشگاه
    2. معاونت دانشجویی
    3. دفتر دوره های آزاد (این بخش تنها برای دانشجویانی نیاز است که به هر دلیلی شهریه پرداخت نموده‌اند.)

۲ - چگونه گواهی موقت درخواست دهم؟ ( آقایان )
دانشجو حضورا با به همراه داشتن یکی از مدارک زیر و یک قطعه عکس به واحد دانش آموختگان واقع در ساختمان مدیریت امور آموزشی – طبقه سوم – اتاق شماره ۳ مراجعه فرمایند.
کارت پایان خدمت ، کارت معافیت ، برگ سبز اعزام دارای تاریخ معتبر (تاریخ اعزام فرا نرسیده باشد) ، اشتغال به خدمت ، اشتغال به تحصیل در مقطع بالاتر . 

۳- برای لغو تعهد خدمات آموزش رایگان (دانشنامه) چه مراحلی باید انجام دهم؟
مراجعه به سامانه سجاد و دریافت کد رهگیری
مراجعه به واحد دانش آموختگان و در صورت دریافت گواهینامه موقت تحویل اصل آن مدرک
آقایان در صورت درخواست باید موارد :
۱- کارت پایان خدمت ۲- کارت معافیت ۳- برگ سبز اعزام دارای تاریخ معتبر (تاریخ اعزام فرا نرسیده باشد) ۴- اشتغال به خدمت ۵- اشتغال به تحصیل در مقطع بالاتر۶- ارائه نامه وزارت علوم مبنی بر داشتن پذیرش از دانشگاههای خارج از کشور 
 را ارائه نمایند.
سپس این واحد با بررسی پرونده دانش آموخته نامبرده را به دفتر آموزشهای آزاد معرفی نموده تا امور مربوط به لغو تعهد را انجام دهد، و پس از انجام امور مربوطه اسامی از طرف دفتر آموزشهای آزاد به این واحد اعلام و روند صدور دانشنامه آغاز میگردد
برای دریافت اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه نماید.

۴- چگونه درخواست گواهی رتبه بدهم؟
گواهی رتبه تنها پس از تغییر وضعیت پورتال آموزشی به فارغ‌التحصیل و فقط برای رتبه های ۱ تا ۳ صادر می‌شود.
برای درخواست گواهی رتبه کارشناسی لینک زیر را مطالعه فرمایید
۵- در صورتی که گواهی موقت مفقود گردد به چه صورت بایستی عمل نمایم؟
تکمیل فرم درخواست صدور گواهینامه موقت المثنی
دریافت فرم از لینک
تایید کتبی ۳ نفر (هر شخص مطلع اعم از همکاران، دوستان، اعضای خانواده و .....) و مراجعه به همراه یکی از آن ۳ نفر به یکی از دفاتر اسناد رسمی
ارائه اصل فرم درخواست مذکور توسط دانش آموخته
لازم به توضیح است که در صورت مفقود شدن گواهی معرفی به نظام وظیفه نیازی به انجام این مراحل نیست. 

۶- در صورتی که دانشنامه­‌ام مفقود شده باشد، چگونه در خواست المثنی نمایم؟
انتشار سه آگهی پی در پی (هر کدام به فاصله یک هفته) در یکی از روزنامه­‌های کثیرالانتشار با مضمون «دانشنامه کارشناسی متعلق به خانم/آقا مفقود گردیده و از درجه اعتبار ساقط است»
و ارائه اصل سه آگهی به اداره دانش آموختگان جهت صدور دانشنامه المثنی
 

۷- چگونه باید مدارک خود را در سامانه وزارت علوم تایید و ترجمه نمایم؟
  1. جهت درخواست تایید مدارک در سامانه وزارت علوم تصویر دانشنامه، ریزنمرات، برگه لغو تعهد و سایر گواهیهای قابل ترجمه را در سامانه سجاد - بخش تایید مدارک بارگذاری نمایید.
  2. پس از تایید دانشگاه و تایید سازمان امور دانشجویان، کد صحت ایجاد داده شده در سامانه سجاد را یادداشت و با این کد به دارالترجمه مراجعه نمایید.
دیگر نیازی به مراجعه حضوری چه به دانشگاه امیرکبیر و چه سازمان امور دانشجویان نیست.
تایید مدارک بارگذاری شده به صورت روزانه توسط کارشناسان دانشگاه انجام می‌پذیرد.


  
نشانی مطلب در وبگاه مدیریت امور آموزشی:
http://aut.ac.ir/find-26.3442.6303.fa.html
برگشت به اصل مطلب