چرا بعضی شرکتها در بحرانهای اقتصادی همچنان رشد میکنند و توسعه مییابند؟ چگونه یک برند ماندگار میشود؟ چه تفاوتی میان بازاریابی و فروش این سازمانها و سازمانهای رقیبشان است؟ فرهنگ کاری این سازمانها چگونه است؟
دانشکده مدیریت، علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر در روز سه شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ میزبان مدیر بازاریابی و فروش گروه صنعتی گلرنگ آقای مهندس امینی نیک بود تا به بررسی و تبادل نظر با دانشجویان در خصوص این سوالات بپردازند.
در ابتدای جلسه آقای مهندس امینی به معرفی و ارائه تاریخچهی گروه صنعتی گلرنگ پرداخت. ایشان عنوان کردند شرکت گلرنک با سابقهای در حدود ۵۰ سال با دشواریهای زیادی مواجه بوده است ولی همواره نگاه صاحبان آن کسب تجربه از گذشته و برنامهریزی برای پیشرفت و توسعه آتی بوده است. با توجه به سعی و تلاش خستگی ناپذیر و بصیرت مدیر عامل گروه صنعتی گلرنگ، این هلدینگ توانست در سال ۱۳۹۷ علی رغم بحران اقتصادی به عنوان بزرگترین شرکت خصوصی ایران با ۲۰۰۰۰ نفر پرسنل انتخاب گردد.
در ادامه ایشان به پرسشهای دانشجویان در خصوص مدیریت ارتباط با مشتریان، میزان صادرات و ارز آوری گروه صنعتی در شرایط تحریم، تنوع فعالیت گروه صنعتی گلرنگ مثلا ورود به صنایع غذایی و دارویی و افتتاح فروشگاههای افق کورش پاسخ داد.
آقای امینی بیان کردند گروههای زیر مجموعه گلرنگ استراتژی را از هلدینگ دریافت میکنند و برنامه شرکت خود را متناسب با آن طرحریزی میکنند و هلدینگ تا حدود زیادی به این شرکتهای زیر مجموعه اختیار عمل داده است تا در چارچوب استراتژی شرکت مادر با توجه به تغییرات سریع در بازار بتوانند بصورت چابک عمل کنند. پرسنل تازه وارد شرکت گلرنگ جهت آشنایی با بازار و مشتریان مربوط به حوزه کسب و کار مربوطه ، به مدت چند ماه به همراه کارمندان حرفه ای با مشتریان ملاقات و گفتگو میکنند .شرکت گلرنگ نیز در زمینه صادرات بسیار فعال بوده و سهم بازار چشمگیری از بازار کشور افغانستان و عراق را دارد و چشم انداز شرکت گلرنگ جهت ورود به فهرست ۵۰۰ شرکت برتر دنیا را اعلام کرد.
رعنا باقری
|