عقد قرارداد ۱۷ میلیارد ریالی با شرکت سنگ آهن گهر زمین

 | تاریخ ارسال: 1400/11/11 | 


قرارداد ۱۷ میلیارد ریالی با شرکت سنگ آهن گهر زمین؛ جهت بومی سازی فیلترهای صنعتی ویژه سیستم های آبگیری تحت خلأ منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی واحد صنعتی امیرکبیر؛ دکتر مهدی ورسه ای از عقد قرارداد تدوین دانش فنی، بومی سازی و تولید فیلترهای صنعتی ویژه سیستم های آبگیری تحت خلأ خطوط تولید کنسانتره آهن با شرکت سنگ آهن گهر زمین خبر داد.
رئیس جهاددانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر با اعلام این خبر افزود: بر اساس توانمندی های کسب شده در گروه پژوهشی مهندسی نساجی واحد و ایجاد زیر ساخت های لازم برای کارهای دانش بنیان در چند سال گذشته که با حمایت های آقای دکتر طیبی ریاست عالی جهاددانشگاهی و معاونت محترم پژوهش و فناوری و سایر عزیزان، در واحد صنعتی امیرکبیر ایجاد شده بود، رایزنی هایی را برای رفع مشکلات صنایع در حوزه منسوجات فنی و صنعتی صورت گرفت که همزمان با نمایشگاه توانمندی و دستاوردهای جهاددانشگاهی ۱۴۰۰ و بازدید مدیران شرکت سنگ آهن گهر زمین از توان مجموعه جهاددانشگاهی بویژه واحد صنعتی امیرکبیر، موفق به نهایی شدن قرارداد ۱۷ میلیارد ریالی به منظور رفع نیاز شرکت مذکور شدیم.
ورسه ای در ادامه افزود: بسیاری از عملیات مورد استفاده برای صنعت فرآوری مواد معدنی به صورت مرطوب انجام شده و در تمام این عملیات، محصول باید قبل از انجام فرآوری نهایی، آبگیری شود. دو مزیت اصلی آبگیری یا جداسازی مایع جامد در فرآوری مواد معدنی وجود دارد که عبارتند از بهینه سازی مصرف آب در فرآوری مواد معدنی از طریق بازیافت آب و خشک کردن مواد معدنی با ارزش به منظور کار آسان و مقرون به صرفه با آن. لذا یکی از روش های عمده آبگیری در کارخانه های فرآوری معدنی، استفاده از فیلترهای خلأ است و در حال حاضر منسوج فیلتر نواری مورد مصرف در صنایع معدنی در کشور تولید نمی شود و به دلیل تحریم ها محدودیت‌هایی را برای توسعه صنایع معدنی ایجاد کرده است. لذا بومی سازی تولید آن برای قطع وابستگی به خارج و پاسخگویی به نیازهای کنونی صنایع فرآوری معدنی، از اهمیت ویژه ای برخودار است که امیدواریم با انجام این پروژه فناورانه و کاربردی که با حمایت شرکت سنگ آهن گهر زمین صورت می گیرد، این نیاز صنایع معدنی کشور و منطقه مرتفع شود.