نخستین فستاک «ایده‌های فناورانه حوزه زیبایی، پوست و مو» در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود

 | تاریخ ارسال: 1401/7/27 | 

نخستین فستاک ایده‌های فناورانه حوزه زیبایی، پوست و مو به همّت پژوهشکده فناوری سلامت دانشگاه صنعتی امیرکبیر و «شتابدهنده فست» دی ماه سالجاری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر:  نخستین فستاک «ایده‌های فناورانه حوزه زیبایی، پوست و مو» با هدف حمایت از ایده های فناروانه و توسعه محصولات بومی حوزه زیبایی، به همت پژوهشکده فناوری سلامت دانشگاه صنعتی امیرکبیر و «شتابدهنده فست» دانشگاه صنعتی امیرکبیر و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستاد توسعه فناوری نانو و جمعی از فعالین حوزه سرمایه‌گذاری و صنعتی برگزار می‌شود.
اهمیت بالای حوزه آرایشی در سلامت و اقتصاد کشور از یکسو و وجود پتانسیل بالقوه برای نوآوری با توجه به قابلیت بکارگیری تکنولوژی‌های روز دنیا از سوی دیگر سبب افزایش نرخ تقاضا و عرضه برای فعالیت در این حوزه شده است.
 در این فستاک، ایده‌های فناورانه حوزه زیبایی، پوست و مو ضمن تعامل و مشارکت با صاحبان سرمایه، شرکت‌های بزرگ، منتورهای تخصصی تولید و توسعه بازار درصدد برگزاری نخستین رویداد در این حوزه است.
محورهای این فستاک شامل فرمولاسیون ، مواد اولیه، فناوری نانو، طب سنتی ، تجهیزات هوشمند زیبایی ، سامانه های اطلاعاتی و فناوری چاپ و بسته بندی می باشد.
در این فستاک که با شعار « فردایی زیباتر و سالم‌تر با فناوری بومی» برگزار می شود ایده‌های فناورانه در بخش‌های آینده فناوری، ارزش اقتصادی و فناوری، ارزش بازار و نوآوری مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و صاحبان سرمایه، شرکت‌های بزرگ، منتورهای تخصصی تولید و توسعه بازار آثار برتر را هدایت و راهبری و در آن‌ها سرمایه‌گذاری می‌نمایند تا ایده‌هایی که از نظر ۴ خصیصه فوق حائز رتبه شدند تجاری‌سازی شده و وارد بازار شوند.
در این فستاک، صاحبان سرمایه و صنایع می توانند نیازهای فناورانه خود را اعلام نمایند تا فناوران بتوانند ایده های فناورانه خود را در برای رفع آن نیاز اعلام نمایند.
درضمن به منظور هم افزایی فناوران از طریق تیم سازی، افرادی که مهارتهای تخصصی در این حوزه دارند با ثبت مهارت خود در سایت فستاک، به تیم های حرفه ای منتقل و با آنها مشغول فعالیت می شوند.
از جمله اهداف این رویداد ارتقا سطح سلامت جامعه از طریق استفاده از محصولات دانش‌بنیان داخلی، توسعه محصولات بومی حوزه زیبایی و توسعه برندهای داخلی در حوزه زیبایی است.
علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر، ارسال طرح، حمایت از رویداد و همچنین اعلام آمادگی جهت سرمایه‌گذاری، به تارنمای رویداد به نشانی www,fastac.ir مراجعه کنند. مهلت ارسال طرح و شرکت در این رویداد ۳۰ آبان‌ماه ۱۴۰۱ می‌باشد.