برگزاری نشست «اخلاق و انقلاب اسلامی؛ چالش‌ها و راهکارها»

 | تاریخ ارسال: 1401/10/27 | 

با همکاری گروه معارف و علوم انسانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر(پلی تکنیک تهران) و دبیری علمی دکتر سیدجواد میرخلیلی عضو هیات علمی گروه، هشتمین نشست از سلسله نشست های معارف اسلامی و انقلاب اسلامی با موضوع «اخلاق و انقلاب اسلامی؛ چالش‌ها و راهکارها» با ارائه حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عالم زاده نوری معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه سراسر کشور برگزار شد.
 معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه، تحقق حاکمیت اسلامی را اوج اخلاقی بودن برشمرد و افزود: بارها در قرآن کریم، خدای متعال به اراده الهی اشاره کرده و تحقق آن، اوج اخلاق است و ما به دنبال سعادت فردی هستیم ولی خدای متعال، سعادت اجتماعی را خواستار است.

وی ادامه داد: خدای متعال اراده کرده که دروغ نگوییم، وفای به عهد داشته باشیم و یا نماز بخوانیم و یا هر فضیلت اخلاقی دیگر، اما یک اراده مرکزی وجود دارد که از همه این ارزش‌ها بیشتر اصالت دارد و آن ولایت نام دارد و فرموده هیچ یک از این ارزش‌های الهی و عبادت‌های فردی همتای ولایت نیستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری خاطرنشان کرد: ولایت یعنی پیوستگی اجتماعی که مومنان باید داشته باشند و با کمک هم باید حرکت کنند، کار خدا را باید یک امت به راه اندازند چرا که بسیار بزرگ و ارزشمند است.
معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب مطرح کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی عنوان شده و انسان با تلاش برای رشد خود موجب رشد جامعه و در نهایت تمدن سازی و تحقق حاکمیت اسلامی را رقم می‌زند و در نتیجه اخلاق اسلامی نیز محقق می‌شود.