در تفاهم نامه ای بین دانشگاه صنعتی امیرکبیر و شرکت نفت پاسارگاد؛ محصولات مورد استفاده در راهسازی توسط محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر بومی سازی می شود

 | تاریخ ارسال: 1401/12/16 | 

تفاهم نامه ای در راستای بومی سازی محصولات مورد استفاده در راهسازی بین دانشگاه صنعتی امیرکبیر و شرکت نفت پاسارگاد منعقد شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، یک تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه صنعتی امیرکبیر و شرکت نفت پاسارگاد منعقد شد.
این مراسم انعقاد تفاهم‌نامه و قرارداد با حضور معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر  دکتر محمد جواد عامری شهرابی و دکتر مسعود اسفندیار مدیرعامل شرکت نفت پاسارگاد برگزار شد.
 این تفاهم نامه با هدف همکاری دوجانبه بین دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی‌تکنیک تهران) و شرکت نفت پاسارگاد در تمام زمینه های علمی، تحقیقاتی، آموزشی و فناوری با در نظر گرفتن کلیه امکانات طرفین و استفاده از ظرفیت کارگاه ها، تجهیزات و نیروی انسانی و تخصص افراد منعقد شده است.
در این جلسه با توجه به درک ضرورت توسعه همکاری های دانشگاه و صنعت از سوی طرفین و ظرفیت های بالقوه و بالفعل دانشگاه صنعتی امیرکبیر دو قرارداد پژوهشی در خصوص تولید «افزودنی جوانساز جهت اضافه کردن به قیر به منظور استفاده در تولید مخلوط آسفالتی بازیافتی» و نیز «تدوین و توسعه دانش فنی مرتبط با رده بندی عملکردی پیشرفته قیرها» مجموعاً به ارزش شش میلیارد ریال منعقد گردید.
دکتر عامری شهرابی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به مهمترین موضوعات همکاری این تفاهم نامه گفت: اجرای پروژه های تحقیقاتی ـ کاربردی مورد نیاز تا مرحله تبیین دانش فنی در حوزه ی قیر و آسفالت و کاربری های آنها در زنجیره ی صنعت راه و ساختمان با تمرکز بر دست یابی به طرح های مورد نیاز مناطق مختلف در داخل و خارج از کشور و توسعه ی بازار محصولات، آموزش نیروی انسانی متخصص و بهره گیری از تجربه و تخصص موجود فی ما بین، ارائه سمینارها، دوره های تخصصی و کارگاه های آموزشی کوتاه مدت، استفاده از امکانات تحقیقاتی و پژوهشی متقابل و مساعدت در تجهیز و بهره برداری از امکانات تحقیقاتی را میتوان از مهمترین اهداف این تفاهم نامه نام برد.
به گفته وی، تدوین و تألیف اسناد و مدارک علمی، تبادل و بهره برداری از آنها، حمایت از پروژه های تحقیقاتی و تجاری سازی آنها با تمرکز بر قیمت تمام شده بهینه و رقابتی در بازار، نیازسنجی فن آوری های نوین مورد نیاز توسط کارشناسان طرفین و برنامه ریزی جهت نیل به آنها، انجام امور مطالعاتی و امکان سنجی های فنی اقتصادی مورد نیاز طرح های پیشنهادی ازدیگر اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه است.
معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: همچنین تبادل اطلاعات و زمینه سازی استفاده از دانش فنی طرفین، بازدیدهای متقابل فنی، علمی و پژوهشی و تبادل همکاری در خصوص تألیف،ترجمه، انتشار کتب، نشریات علمی ـ پژوهشی و متون ترویجی آموزشی از دیگر هدف های این تفاهم‌نامه به شمار می رود.