رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر مطرح کرد: ضرورت تشکیل کارگروه رسیدگی به موضوعات خوابگاه های متاهلی

 | تاریخ ارسال: 1401/12/21 | 

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر به ضرورت تشکیل کارگروه رسیدگی به موضوعات مربوط به خوابگاه های متاهلی تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر سید حسن قدسی پور رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در نشستی با مسئولان خوابگاه های دانشگاه گفت: با توجه به ضرورت بحث تاهل و حل هر چه بیشتر مشکلات مسکن متاهلی به عنوان یک ضرورت لازم الاجرا، اقداماتی در قالب تشکیل جلسات با سازمان اوقاف انجام داده ایم.
وی گفت: امیدواریم در آینده نزدیک موانع مربوط به خوابگاهها برطرف شود.   
دکتر قدسی پور گفت: پیشنهاد می دهیم کارگروه رسیدگی به موضوعات مربوط به خوابگاه های متاهلی تشکیل شود.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر به بیان راهکارها و فعالیت بیشتر صفحه اختصاصی  معاونت دانشجویی و اداره خوابگاه ها در سایت دانشگاه به عنوان بستری برای معرفی فعالیت های فرهنگی در این حوزه پرداخت.
وی با تاکید بر ضرورت بحث هوشمندسازی فرآیندهای آموزشی و پژوهشی با سیستم های جدید و به روز، از دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان پیشتاز در این حوزه گفت: اقداماتی در این راستا صورت گرفته تا فرآیند هوشمندسازی در سطح دانشگاه بهبود یابد.
رئیس دانشگاه گفت: میزان سازگاری سیستم هوشمند سماد در مجموعه معاونت دانشجویی با سیستم هوشمند دانشگاه بررسی و فعالیت های لازم در خصوص ارتقاء سیستم سماد انجام شود.
گفتنی است، در این جلسه معاون فرهنگی و دانشجویی، مدیر دانشجویی،  سرپرست اداره امور خوابگاه ها و مسئولین خوابگاه‌ها حضور داشتند. در این دیدار، موضوعات مهم حوزه خوابگاه‌های دانشجویی مجردی و متاهلی مورد برسی قرار گرفت.
 دو نماینده از مسئولین خوابگاه های متاهلی و مجردی هر کدام به صورت جداگانه به طرح برخی مباحث و موضوعات در حوزه های مختلف خوابگاهی، مشکلات موجود و ارائه بعضی راهکارها پرداختند.
از نکات مهمی که در این جلسه مطرح شد می توان به «تشکیل یک کارگروه متشکل از نمایندگانی از خوابگاه های متاهلی و بعضی مسئولین در معاونت دانشجویی با هدف پیگیری موضوعات مربوطه به دانشجویان متاهل خوابگاه»اشاره کرد.
افزایش سرانه تخصیص یافته برای خوابگاه های متاهلی طبق مصوبه وزارت علوم برای دانشجویان متاهل از دیگر موضوعات مطرح شده در خصوص خوابگاه متاهلی به شمار می رود.
همچنین درخصوص خوابگاه مجردی مطرح شد که بودجه فرهنگی مجزا به  فعالیت های فرهنگی در سطح خوابگاه ها اختصاص یابد.
از دیگر نکات مورد بررسی در این جلسه ذیل خوابگاههای مجردی «ارتقاء فرآیند هوشمند سازی بعضی فرآیند های دانشجویی در مجموعه معاونت دانشجویی»،« افزایش سرانه اسکان دانشجویی تخصیص یافته به دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دانشجویان بین الملل»،« معایب برخی تصمیمات اخذ شده در حوزه معاونت آموزشی و تاثیر آن‌ها در معاونت دانشجویی و ارائه راهکارها»،« معایب پیمانکاری شدن تاسیسات در واگذاری تاسیسات خوابگاه ها به دانشگاه»،« برخی موضوعات پیرامون انتظامات خوابگاه»،«ضرورت توجه به فضای فرهنگی دانشگاه و بهبود تعاملات بین دانشجویان، اساتید و کارکنان با رویکرد آموزشی از سوی مرکز مشاوره؛«امنیت کوچه سعید و استقرار کانکس نیروی انتظامی» و «مشکلات اتصال اینترنت در خوابگاه ها» بودند.