دکتر رهائی تأکید کرد؛ تلاش دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای انجام تحقیقات هدفمند در مسیر تحقق اقتصاد و صنعت دانش بنیان

 | تاریخ ارسال: 1402/7/9 | 
سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر تکالیف دانشگاه‌ها در مواجه با تهاجمات دشمن را سنگین توصیف کرد و گفت: تلاش ما این است تحقیقاتی که در بخش‌های مختلف دانشگاهی انجام می دهیم یک تحقیقات هدفمند و در مسیر تحقق اقتصاد و صنعت دانش بنیان باشد تا بتوانیم گامی برای حل مشکلات کشور برداریم.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر علیرضا رهایی در آیین تجلیل از خانواده معظم شهدای دانشجو با عنوان «مادر مردها» که با حضور سردارعلی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: در این هفته باید یاد شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی در دفاع مقدس و یاد جانبازان را گرامی بداریم چرا که استقلال و آزادی که امروز در کشور داریم مرهون جانفشانی های این عزیزان است.
وی در ادامه تصریح کرد: ما امروز امنیت کشور را مدیون خون شهدا، تلاش های رزمندگان و جانبازان انقلاب هستیم به این جهت باید به فکر باشیم تا همان گونه که در زمان مواجهه با جنگ تحمیلی پیروز بودیم، امروز نیز که مبتلا نوع دیگری از تهاجم(جنگ نرم) هستیم سربلند بیرون بیاییم. همچنان که رهبر معظم انقلاب چندین بار در بیانات خود در مورد جنگ نرم نکات دقیقی را بیان فرموده و هشدار دادند و توجه ما را به این نکته که امروز باید به فکر جنگ نرم باشیم، معطوف کردند.
سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیرهمچنین تاکید کرد: ما امروز مشاهده می کنیم که با تهاجمی گسترده تر از آنچه که در جنگ تحمیلی با آن روبرو بودیم، قرار گرفتیم و این تهاجم یا جنگ نرم از طریق شبکه های اجتماعی و شبکه های مستکبرین آغاز شده است.
دکتر رهایی خاطر نشان کرد: اتقاقی که سال گذشته در  بسیاری از شهرها روی داد و همچنین فضای دانشگاه ها نیز به نحوی درگیر این آشوب ها شدند، نمونه ای از تهاجم جدید دشمن با کشور ما است و آشوب های سال گذشته نمونه ای از اقداماتی بود که در آن تمامی دولت های استکباری همه تلاش های خود را بکار گرفتند تا این دولت و نظام اسلامی صدمه ببیند. البته خوشبختانه ریشه های نظام به اندازه ای مستحکم و قوی بود که با این آشوب ها خم به ابرو نیاورد و حتی مستحکم تر از همیشه به حیات خود ادامه می دهد.
وی نقش دانشگاه ها در مبارزه با تهاجمات دشمن را موثر توصیف کرد و ادامه داد: ما دانشگاه‌ها و دانشگاهیان در این مسیر تهاجم گسترده ای که هر روز بر علیه نظام صورت می گیرد، تکالیف سنگینی برعهده داریم یکی از این تکالیف حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان است و صنعت دانش بنیان بخشی از تکالیف ما دانشگاهیان در این مسیر است.
سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر همچنین خاطر نشان کرد: تلاش ما این است تا در مسیر مبارزه با دشمن بتوانیم حرکت مفید و موثر داشته باشیم و تحقیقاتی که در بخش های مختلف دانشگاهی انجامی می دهیم یک تحقیقات هدفمند و در مسیر تحقق اقتصاد  و صنعت دانش بنیان باشد تا بتوانیم گامی برای حل مشکلات کشور برداریم. امیدوارم در حرکت در این مسیر از پشتبیانی نهادهای اجرایی و مجموعه های دفاعی بهره مند شویم تا بتوانیم نیازها را دریافت کنیم و با سازماندهی این نیازها در مسیر رفع مشکلات حرکت کنیم.

سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه در این مراسم گفت: اسم این دانشگاه امیرکبیر نامگذاری شده است در حالی که باید در ابتدای اسم ‌امیر کبیر عنوان شهید را بیاورید چون در زمان قحطی معرفت، فردی به نام امیرکبیر فعالیت هایی را آغاز کرد اما فعالیت های حدود سه ساله وی را قاجار تاب نیاورد و او را شهید کردند.
وی افزود: امروز که در محفل شهدا قرار داریم باید گفت حتی نمی توانیم سر سوزنی مقام شهید و خانواده شهید را تکریم کنیم چون خداوند شهید را در چنان مقام عالی قرار داده که یک شهید می تواند به همه خیر برساند زیرا خداوند اختیاری به شهید داده که می تواند خانواده و دیگران را شفاعت کند؛ برگزاری یاداروه شهدا برای این است ‌که شهدا هم نگاهی به ما داشته باشند.
سردار فدوی با بیان اینکه عظمت انقلاب اسلامی به نسبت سال های قبل بسیار افزایش یافته است، تصریح کرد: این موضوعی است که وزیر خزانه داری آمریکا هم به نوعی به آن اشاره دارد. او عنوان کرده که مواجهه‌های ۴۴ سال اخیر آمریکا با ایران حاصلی غیر از شکست برای آمریکا نداشته است. این اعتراف دشمن به خاطر قدرت دنیایی و‌ مادی نیست چرا که آن‌ها از هر لحاظ که تصور کنید از ما قدرت بیشتری دارند به عنوان مثال فقط بودجه نظامی امسال آمریکا ۸۷۰ میلیارد دلار است اما آنچه باعث شکست آن‌ها شده وعده‌ای است که خداوند مبنی بر غلبه جبهه حق بر باطل داده است.
وی ادامه داد: توان آمریکایی ها بر پایه نیروی دریایی است در واقع برای اینکه بتوانند در همه دنیا خباثت و سلطه داشته باشند بر قدرت نیروی دریایی خود اتکا می کنند و البته ما تمام زیر و روی آن‌ها اطلاع داریم هر چند ظاهر امر چیز دیگری را نشان می دهد.
جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه با اشاره به اغتشاشات سال گذشته، خاطرنشان کرد: زمانی‌ که ‌کرونا در کشور فراگیر شد، به همین بهانه سه سال مراکز آموزشی را  تعطیل و آموزش ها را غیر حضوری کردند و این کار هم یعنی تعطیلی مراکز آموزشی فقط در ایران انجام‌ ‌شد؛ غیر حضوری شدن آموزش ها باعث شد تا دشمنان چشم ها و ذهن ها را معطوف به خباثت های خود کنند. لذا؛ تصور کردند چون دانش آموزان و دانشجویان طی مدت سه سال خباثت های آنها را دیدند پس به طور حتم قلب ها هم همین ‌گونه شده است.
وی افزود: به همین جهت برخی ها در داخل که از قبل انقلاب اسلامی ارتزاق کردند چون حضور آمریکا را باور کرده بودند به میدان آمدند و بدین شکل خودشان را لو دادند؛ البته خداوند نگذاشت اتفاقی بیفتند چون دل ها دست اوست و دشمنان نتوانستند.
جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه شکل جنگ تغییر یافته و این یعنی جنگ همچنان ادامه دارد؛ تصریح کرد: اگر وعده های خداوند مبنی بر پیروزی حق بر باطل وجود نداشت باید همان سال ۱۳۵۷ شکست ‌می خوردیم. ما طی این سال ها وارد هر کاری شدیم، موفق عمل کردیم.
وی افزود: از حضور در چنین مراسم‌هایی به خصوص وقتی که در میان جوانان در دانشگاه‌ها باشد بسیار استقبال می‌کنیم.
گفتنی است: در این مراسم از خانواده های معظم شهدای دانشجو تجلیل به عمل آمد.



عکس‌ها را در ادامه ملاحظه نمائید: