رئیس دانشگاه خبر داد؛ افزایش کانون‌های دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر

 | تاریخ ارسال: 1403/2/25 | 

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: دانشگاه به توسعه فعالیت های تشکل‌ها و کانون‌های دانشگاه اهتمام ویژه‌ای دارد؛ با تلاش و پیگیری دانشجویان و مدیر فرهنگی دانشگاه، ۴  کانون جدید به کانون‌های دانشگاه اضافه خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر علیرضا رهایی در آیین بزرگداشت روز دختر، با بیان این‌ که‌ شروع ایام کرامت با ولادت حضرت معصومه و انتهای آن ولادت حضرت امام رضا است، اظهار کرد: این ایام نزد ایرانیان و شیعیان مقام ویژه‌ای دارد.
وی ادامه داد: این ایام جدا از شادمانی که برای همه دارد، قدری ما را به یاد مقام دختران می‌اندازد و مهمتر از آن؛ از موقعیت و ویژگی های شخصیتی این دو معصوم چه الگوهایی بگیریم.
وی افزود: حضرت معصومه در دامان پدر و مادری پرهیزگار متولد شدند و برادر ایشان حضرت امام رضا بر شکل گیری شخصیت ایشان نقش بسزایی داشته است.
رهایی خاطر نشان کرد: حضور این دو بزرگوار در دو شهر مقدس قم و مشهد باعث افتخار برای همه ما  ایرانیان است و سالیانه سعی می کنند به این بقاع متبرکه شرفیاب شوند.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه‌ داد: بیش از ۴ دهه بعد از انقلاب اسلامی، دختران و زنان مسلمان ایرانی در صحنه های مختلف اجتماعی، مدیریتی و تخصصی خوب درخشیدند. در آزمون سراسری که اخیرا برگزار شد، ۶۵ درصد آن‌ها شامل حضور دختران و ۳۵ درصد مربوط به مردان بوده است.
رهایی با بیان این‌که دختران ما در این حد به امر تحصیل و تعلیم و تعلم اهمیت می دهند و علاقه مند به رشد علمی خود هستند باعث خوشبختی است، یادآور شد: این موفقیت ها روز افزون است و در آینده نیز این موفقیت ها بیشتر خواهد شد.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر خطاب به جوانان حاضر در دانشگاه با بیان اینکه که شماها نسبت به ویژگی های اثرگذار در شخصیت انسان به خوبی آگاه هستید، گفت: این ویژگی های تربیتی کمک می کند که در کنار جایگاه علمی و اجتماعی که دارید از بعد فرهنگی نقش موفقی در شکل گیری خانواده‌ها ایفا کنید.
وی افزود: ما در دانشگاه صنعتی امیرکبیر سعی داریم بستری فراهم شود که همه دانشجویان بتوانند علاوه بر فعالیت های تحصیلی، در فعالیت های فرهنگی در قالب تشکل ها و کانون های فرهنگی و هنری ایده ها و فکرهای خود را بروز دهند.
وی افزود: قطعا این فعالیت‌ها در فضای اجتماعی نقش مهمی در شکل گیری شما دارد.

 
توسعه فعالیت‌های فرهنگی

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در خصوص توسعه فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه اشاره کرد وگفت: همه ما مسوولان دانشگاه به این امر اهتمام داریم که در کنار فعالیت‌های درسی باید فعالیت های فرهنگی توسعه یابد و چند دلیل در این امر دخیل است که یکی از آن ایجاد نشاط در جوانان از طریق فعالیت‌های فرهنگی است. این نشاط موجب اثرگذاری مثبت در فعالیت‌های علمی آنها خواهد بود.
وی شکل دادن شخصیت جوانان را از دیگر اثرات مثبت فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان نام برد و گفت: دانشگاه هم از جنبه توسعه فعالیت های تشکل‌ها و هم توسعه فعّالیت کانون‌های دانشگاه اهتمام ویژه دارد به گونه ای که بنا بر پیگیری دانشجویان و مدیرکل فرهنگی دانشگاه که دریک ماه گدَشته داشتند، ۴  کانون جدید به کانون های دانشگاه اضافه خواهد شد.
وی با بیان اینکه تعدد کانون‌ها می‌تواند ما را در پاسخگویی به سلایق بیشتر دانشجویان کمک کند اظهار کرد: از این رو در زمینه کانون ها و تشکل‌ها این تاکید و اهتمام وجود دارد. همچنین در زمینه شورای صنفی نیز باید گفته شود که این شوراها کارکرد خاص خود را دارند و ممکن است با فعالیت کانون‌ها هم سنخ نباشد چرا که در شوراها، موضوعات صنفی و رفاهی دانشجویان مانند خوابگاه‌ها و مواد غذایی مطرح است.
رهایی با بیان اینکه دانشجویان می توانند نظارت خوبی بر مسائل صنفی داشته باشند ادامه داد: ما هم سعی می کنیم که اگر نقصی وجود دارد، برطرف کنیم.
رهایی از برگزاری جلسه ای با تشکل ها در روزهای آینده خبر داد و گفت: انتخابات کانون ها نیز به زودی انجام می شود و تیم های جدید وارد می شود و برگزاری این جلسات با این هدف است که اگر تیم ها نظراتی داشته باشند، ارائه دهند و ما نیز تلاش می کنیم روندی برای انجام درخواست‌ها و بهبود شرایط فرهنگی و صنفی اتخاذ کنیم.
رهایی تاکید کرد: قول می دهم که همه ارکان مدیریتی دانشگاه اهتمام ویژه برای ایجاد شرایط مناسب دارند ولی یکسری محدودیت هایی از نظر امکانات مالی وجود دارد. 
در این مراسم دکتر رهایی رئیس دانشگاه، حجت الاسلام رجبی رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ، دکتر رحیمی کلاریجانی مدیر کل حوزه ریاست، مهندس ایران پوری مدیر فرهنگی و دکتر ایزدیان رئیس مرکز مشاوره حضور داشتند. 
جشن رو دختر با همکاری نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ، برخی تشکل ها و مرکز مشاوره دانشگاه برگزار شد.