چهاردهمین کنفرانس بین المللی حفاظت و اتوماسیون سیستم های قدرت در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد

 | تاریخ ارسال: 1398/10/10 | 

چهاردهمین کنفرانس بین المللی حفاظت و اتوماسیون سیستم های قدرت باحضور مهمانان خارجی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر حسین عسکریان رئیس چهاردهمین کنفرانس بین المللی حفاظت و اتوماسیون سیستم های قدرت در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: این کنفرانس با حضور تعدادی از مهمانان خارجی برگزار می شود.
وی افزود: این کنفرانس با هدف تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه در حوزه حفاظت و اتوماسیون سیستم های قدرت برگزار شده است.
رئیس کنفرانس تاکید کرد: در حاشیه این کنفرانس نمایشگاه تخصصی برگزار شده است تا زمینه تقویت موضوع ارتباط صنعت و دانشگاه فراهم شود.
دکتر حسین حسینیان دبیر چهاردهمین کنفرانس بین المللی حفاظت و اتوماسیون سیستم های قدرت نیز در این کنفرانس گفت: به این کنفرانس تخصصی ۲۰۰ مقاله ارسال شد که ۴۷ مقاله مورد پذیرش قرار گرفت و از این تعداد ۳۰ مقاله به صورت شفاهی و ۱۷ مقاله به صورت پوستر ارائه خواهد شد.
وی عنوان کرد: در نمایشگاه تخصصی این کنفرانس ۲۳ شرکت حضور دارند که دستاوردهای علمی و تخصصی خود را ارائه داده اند.
دبیر کنفرانس گفت: همچنین در حاشیه این کنفرانس ۱۱ کارگاه و ۲ میزگرد تخصصی برگزار خواهد شد.

------------------

رئیس دانشگاه خبرداد:
آمادگی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای مشارکت در طرحهای ملی حوزه هوشمندسازی شبکه برق و اتوماسیون

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: باتوجه به دستاوردهایی که این دانشگاه در حوزه هوشمندسازی شبکه برق و اتوماسیون دارد بنابراین این دانشگاه آمادگی دارد تا در اجرای طرح های ملی در این حوزه ها مشارکت کند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ، دکتر سید احمد معتمدی در چهاردهمین کنفرانس بین المللی حفاظت و اتوماسیون سیستم های قدرت در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: توسعه حوزه اتوماسیون موجب می شود تا شغل بیشتری در کشور ایجاد شود.
وی با اشاره به هوشمندسازی شبکه برق افزود: هوشمند سازی شبکه برق موجب می شود تا تخصص های جدیدی وارد حوزه اشتغال شود.
دکتر معتمدی اظهار داشت: لازم است در حوزه هوشمندسازی شبکه برق فعالیت بیشتری صورت گیرد.
وی با بیان اینکه دانشگاه ها در حوزه اینترنت اشیا پیشرفت های زیادی داشته اند، اظهار داشت: در این زمینه می توان به هوشمندسازی شبکه برق و اتوماسیون اشاره کرد.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: در حوزه هوشمندسازی شبکه برق و اتوماسیون به لحاظ تکنولوژی عقب نیستیم اما این موضوع باید در اولویت برنامه های کشور قرار گیرد.
دکتر معتمدی عنوان کرد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حوزه اتوماسیون و هوشمندسازی شبکه برق فعالیت های خوبی انجام داده است بنابراین این دانشگاه آمادگی دارد در این حوزه با نهادهای مرتبط همکاری داشته باشد.
وی اظهار داشت: همچنین باتوجه به دستاوردهای دانشگاه در حوزه اتوماسیون و هوشمندسازی این دانشگاه قادراست در طرح های ملی در این حوزه مشارکت کند.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: برگزاری کنفرانس های علمی موجب می شود تا موضوع کاربردی سازی و ارتباط با صنعت نهادینه شود.


-------------------------------

دکتر حسن غفوری فرد در چهاردهمین همایش حفاظت و اتوماسیون در سیستم های قدرت در سخنانی اظهارداشت: آسیب‌ها به شبکه برق کشور ممکن است به سه طریق طبیعی، خرابکاری و نفوذ در شبکه‌های اینترنتی رخ دهد.
وی گفت: جاسوسی، منافع مالی، تخریب، تهدید امنیت ملی، انتقام، اغراض شخصی، آرمان خواهی ایدئولوژیک و اهداف سیاسی از جمله انگیزه‌هایی است که در بخش های انرژی و غیر انرژی این بازیگران انجام می دهند.
رییس انجمن مهندسین برق والکترونیک ایران به اثرات حملات سایبری به صنعت برق اشاره کرد و اظهار داشت: در صورتی که حملاتی سایبری به صنعت برق هر کشوری صورت بگیرد، رادارهایی که امنیت کشور را تامین می‌کنند، سردخانه‌ها، بیمارستان‌ها، مراکز حساس، زیر ساخت‌های بحرانی، آب، انتقال سوخت و فروشگاه از جمله مراکزی هستند که دچار اخلال می‌شوند تا اهمیت پایداری و حفاظت از صنعت برق بیشتر عیان شود.
غفوری فرد درباره مراکزی در دیگر کشورها که صنعت برق آنها با حمله سایبری دچار اختلال شده است، تصریح کرد: در سال ۲۰۱۵  در اوکراین، ۲۰۱۶ در آمریکا و در سال ۲۰۱۷ در کره شمالی از جمله مراکزی بود که با حمله سایبری صنعت برق آنها دچار اختلال شد. بر همین اساس وظیفه دانشگاه‌ها و انجمن‌های علمی است که با همکاری با بخش صنعت بتوانند مقابل نفوذ حملات سایبری با ایجاد راه‌های جدید نو مقابله کنند.