چاپ کتاب

 | تاریخ ارسال: 1400/2/5 | 
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر، کتاب " تکنولوژی و مهندسی زغال سنگ " تألیف دکتر مرتضی اصانلو، توسط انتشارات جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر به چاپ اول رسید.

در پیشگفتار این کتاب آمده است:
کتاب حاضر که تحت عنوان تکنولوژی و مهندسی زغال­سنگ در اختیار دانش پژوهان، محققین، مهندسین معدن، زمین شناسان و کاربران زغالسنگ قرار می­گیرد مشتمل بر پانزده فصل دربرگیرنده مطالبی مرتبط با زمین­شناسی و اکتشاف، تکنولوژی و مهندسی زغال­سنگ می­باشد. این کتاب در پی استقبال خوانندگان از کتاب مهندسی زغال­سنگ تألیف نگارنده این کتاب تهیه و تألیف گردیده است. زغال­سنگ بعنوان تأمین کننده عمده انرژی و جایگزین پترولیوم تلقی و از آن بعنوان پلی بسوی آینده “bridge to the future” نام برده می­شود از نظر تکنولوژی قابلیت تبدیل آن به نفت و گاز به کک و بریکیت بعنوان طلای سیاه نیز نامیده شده است. قطعاً با توجه به منابع سرشار زغالسنگ در قیاس با نفت و گاز و توسعه صنعت فولاد این ماده معدنی نقش انکارناپذیری در ۵۰ سال آینده خواهد داشت. در این کتاب سعی شده است تا با توجه به اهمیت این کانسنگ در حال و آینده مباحث مربوط به قبل از استخراج “Pre-mining”، استخراج “mining” و بعد از استخراج “Post mining/ subsequent to mining” زغال­سنگ مطرح شود. بدون شک کتاب تکنولوژی و مهندسی زغال­سنگ دارای کاستی­هایی است که یادآوری آنها از سوی خوانندگان محترم برای چاپ های بعدی ارزشمند خواهد بود.
شایان ذکر است این کتاب در ۳۳۶ صفحه و در تیراژ ۱۰۰ نسخه و به قیمت ۶۵۰.۰۰۰ ریال به بازار کتاب عرضه شده است.
علاقمندان می توانند کتاب مذکور را از طریق فروشگاه و نمایشگاه دائمی انتشارات جهاددانشگاهی امیرکبیر واقع در خیابان حافظ جنب درب اصلی دانشگاه و یا فروشگاه اینترنتی انتشارات به آدرس jdamirkabir.ac.ir/shop ؛ خریداری نمایند.